Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Todek

#46 Post autor: Todek »

Szukałem, szukałem i nic takiego nie znalazłem. :( Wobec tego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

Dzisiaj podczas wymiany żarówki w przednim reflektorze zauważyłem, pocenie się olejem w okolicy sprężarki.
Konkretnie poci się z tego złączenia metalowej rury idącej od trurbo do chłodnicy interculera.
Z pod tej metalowej opaski łączącej tą rurę z turbiną.
Moje pytanie, czy to jest normalne, czy też coś zaczyna się dziać z turbiną.
Zaznaczam, że to nie jest jakiś duży wyciek oleju, ale takie pocenie się.
Na 13 500 km, dolałem około 1-1.2 litra oleju.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2010, 18:19 przez Todek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#47 Post autor: rzadki »

no więc tak: mam to samo. prawdopodobnie uszczelnienie tego połączenia rozwiąże problem. to połączenie kielichowe nie jest super szczelne. ja sam się zabieram do tego uszczelnienia. byle to było coś co wytrzyma wyższe temperatury. nie szkodzi to w niczym, jedynie że wszystko jest brudne. ale to że jest olej świadczy że raczej sprężarka ma już jakiś ubytek, że puszcza olej. można z tym jeździć oczywiście :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

podbiel

#48 Post autor: podbiel »

normalny objaw każdy mechanior ci tak powie chyba że chce cie naciąć na kasę pod warunkiem że jest to pocenie a nie lanie się oleju

gwizdenson

#49 Post autor: gwizdenson »

Na tym złączu jest normalny oring(chodzi o połączenie z rurą metalową),wystarczy go wymienić i spokój.W tej rurze do interculera nigdy nie będzie czyściutko(byleby olej nie lał się litrami).

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#50 Post autor: Dziadek13 »

Ja za radą na tym forum użyłem uszczelki silikonowej 600' i mam spokój już sie nie poci inaczej zaraz to wygląda.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3967
Obrazek
Obrazek

Anony Mous

#51 Post autor: Anony Mous »

Witam zakładam nowy temat poniewarz zastanawiam się czy turbina od 2000do 3000 obr powinna gwizdać jak jest w moim przypadku słyszałem że prawdopodobnie turbina już siada :driver: już z tym gwizdem dwa lata i nigdy się nie zastanawiałem czy tak powinno być czy nie .
Dziękuję góry za odpowiedzi :piwo:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#52 Post autor: Dziadek13 »

Podepre się tym opisem bo po co przepisywać to co zostało napisane.
Turbo sprężarka
Przeczytaj w tym temacie post nr #40,#69 bo wałek turbiny straci wyważenie zobacz te foto jak kawałki łożyska turbiny lecą przez rure.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 20:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.


Anony Mous

#54 Post autor: Anony Mous »

dziękuję wam koledzy za tak wyczerpującę tematy jest w tym sporo odpowiedzi tylko zastanawia mnie to że nie mam żadnych błędów olej do turbiny się nie dostaje według mnie jest wszystko ok zośka śmiga że aż miło tylko że ten gwizd przy zmianie biegów 2500 3000tys obr i to wszystko zadymi mi tylko czasami jak rano nie odpali za pierwszym czy drugim razem pozatym jest ok :/

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#55 Post autor: Dziadek13 »

A od czego chcesz mieć błędy uszkodzony wałek jak i turbina nie generuje błędów.Można chyba w AB-comie sprawdzić ciśnienie doładowania jeżeli masz takowy czujnik zabudowany.

krisos

#56 Post autor: krisos »

Witam.Mam taki problem.Moze po kolei.Zakupilem niedawno zafire 2.0DTI(101)2004r.produkcji.Mialem bardzo wyczuwalna turbine,tzn.przy ok 2100 obrotow bylo czuc MOC, auto az rwalo sie do przodu.Niedawno wymienilem olej w silniku i filtry(moze to jest przypadek) i teraz nie odczuwam tego rwania auta do przodu.Auto idzie ale tak jakby bez turbiny ?
Sprawdzalem weze od turbiny i przy ko.2100 obrotow puchna niesamowicie.Wyglada ze turbina jest ok.Co moze byc przyczyna takiej sytuacji.

boogoo

#57 Post autor: boogoo »

Wcześniej turbo wstawało za późno.Teraz chyba masz dobrze.Ale czym to było spowodowane?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#58 Post autor: Dziadek13 »

Może jeżeli nie ma błędów na kompie nalezało by wyczyścić icka przypchany stąd puchną węże.

boogoo

#59 Post autor: boogoo »

No faktycznie,ale zawór upustowy powinien cofnąć doładowanie.

krisos

#60 Post autor: krisos »

Witam.Panowie ,bardzo prosze troche jasniej.Co to jests ten 'icek'.Bledow na kompie nie ma zadnych.A o co chodzi z tym zaworem upustowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”