[B]Termostat - usterki, diagnoza, jaki ?
[B]Termostat - usterki, diagnoza, jaki ?
Witam!
Z racji tego, iż przez całą ostrą zimę... moja Zafi oprócz wcześniejszych zawałów itp, itd... dołożyła mi jeszcze odmrożenia.... to śmiem twierdzić, iż na termostat przyszedł czas wymiany.. Stąd pytanie, czy polecacie jakieś szczególne, czy to może jest obojętne jaki.. byle nowy .....?
Z racji tego, iż przez całą ostrą zimę... moja Zafi oprócz wcześniejszych zawałów itp, itd... dołożyła mi jeszcze odmrożenia.... to śmiem twierdzić, iż na termostat przyszedł czas wymiany.. Stąd pytanie, czy polecacie jakieś szczególne, czy to może jest obojętne jaki.. byle nowy .....?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 20:38 przez gosia, łącznie zmieniany 5 razy.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 09:47 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Jak jest możliwość to najlepiej oryginalny, a jesli nie to jakiś tzw. lepszy (np Behr itp. żaden chińczyk).
A jesteś pewna że to termostat Sprawdź czy obecnie nagrzewa się szybko, bo jesli względnie tak to zapewne była to kwestia wysokiej sprawności Diesli i sporych mrozów
Np:
http://moto.allegro.pl/item916677660_te ... _cdti.html
http://moto.allegro.pl/item935832634_te ... r_org.html
W używke nie ma sie co raczej bawic bo nie wiadomo na co trafimy
Choc te co widze mają dosyć wysoką temperature otwarcia, przynajmniej tak mi sie wydaje
A jesteś pewna że to termostat Sprawdź czy obecnie nagrzewa się szybko, bo jesli względnie tak to zapewne była to kwestia wysokiej sprawności Diesli i sporych mrozów
Np:
http://moto.allegro.pl/item916677660_te ... _cdti.html
http://moto.allegro.pl/item935832634_te ... r_org.html
W używke nie ma sie co raczej bawic bo nie wiadomo na co trafimy
Choc te co widze mają dosyć wysoką temperature otwarcia, przynajmniej tak mi sie wydaje
Witam serdecznie,
Czy uszkodzenie termostatu jest w jakiś sposób reprezentowane na komputerze pokładowym, czy pozostaje tzw. metoda Macajewa, czyli sprawdzenie jaką temperaturę mają węże z powietrzem ?
Czy uszkodzenie termostatu jest w jakiś sposób reprezentowane na komputerze pokładowym, czy pozostaje tzw. metoda Macajewa, czyli sprawdzenie jaką temperaturę mają węże z powietrzem ?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:39 przez TyphooN, łącznie zmieniany 1 raz.
- diabolog
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Szczytno
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Teraz przy troche dłuzszej pracy silnika (miasto, korki itp.) doszło do 86 C . jeszcze zostanie trasa.
Jest OK bo najważniejsze, że spalanie wróciło do normy, wcześniej nie wchodziło wyżej jak 56-63C i chłodnica była juz goraca.
Jest OK bo najważniejsze, że spalanie wróciło do normy, wcześniej nie wchodziło wyżej jak 56-63C i chłodnica była juz goraca.
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????
wodzo, zanim zaczniesz sprawdzać w menu serwisowym temperature płynu chłodzącego postaraj się obniżyć temperaturę nawiewu ciepłego powietrza do kabiny.
U mnie przy jeździe w korku, przy silnym mrozie i ustawionych 20 stopniach Celsjusza + nawiew AUTO silnik zdaje się nie łapać temperatury wcale
Ale wystarczy, że wyłączę w klimie auto i dam nawiew na 1 bieg i zaczyna temperaturka szybko rosnąc, ale robi się zimno w kabinie. Więc znowu AUTO i temp silnika zaczyna spadać - i tak w kółko.
Jak już wcześniej tu pisano - te silniki mają małe straty ciepła na jałowym biegu, dopiero normalna jazda powoduje nagrzanie płynu.
Włącz service menu, i patrz na "coolant temp." przy normalnej jezdzie, przy zredukowanej temperaturze i intensywnosci nawiewu.
U mnie przy jeździe w korku, przy silnym mrozie i ustawionych 20 stopniach Celsjusza + nawiew AUTO silnik zdaje się nie łapać temperatury wcale
Ale wystarczy, że wyłączę w klimie auto i dam nawiew na 1 bieg i zaczyna temperaturka szybko rosnąc, ale robi się zimno w kabinie. Więc znowu AUTO i temp silnika zaczyna spadać - i tak w kółko.
Jak już wcześniej tu pisano - te silniki mają małe straty ciepła na jałowym biegu, dopiero normalna jazda powoduje nagrzanie płynu.
Włącz service menu, i patrz na "coolant temp." przy normalnej jezdzie, przy zredukowanej temperaturze i intensywnosci nawiewu.
Jak najbardziej prawidłowo. Jestem tuż po wymianie termostatu wiec mam porównanie. Mierzone na silniku Z19DT w Astrze Hwodzo pisze:Przy ujemnych temperaturach dochodzi Ci aż do 86 stopni C?
Przy temp na zewnątrz -1,5 `C i klimatronicu na Auto 22`C po 13 km wieczornej weekendowej jazdy po mieście (ok 15-20 minut) temperatura osiągnęła 88`C i wahała się w przedziale 88-85`C.
Wcześniej na tym samym dystansie było max 79`C i przedział 79-75`C
Początek otwarcia nowego termostatu 88`C czyli książkowo. Stary otwierał sie na 78-79`C
co bym nie zrobił to i tak max 73, latem pamiętam dochodziło do 90 stopni, wygląda to tak jakby otwierał się właśnie przy tej temperaturze bo jak dojdzie do tych 73 to spada na 71 i znowu dochodzi do 73, robiłem ostatnio trasę 400km i miałem okazję potestować.przemeks pisze:wodzo Włącz service menu, i patrz na "coolant temp." przy normalnej jezdzie, przy zredukowanej temperaturze i intensywnosci nawiewu.
Ile płaciliście za termostat do Z19DT?
Wszystkie silniki 1.9 mają ten sam termostat http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search
wodzo pisze:Dokładnie tyle http://allegro.pl/termostat-czujnik-ope ... 98849.html Płaciłem za paczke ekonomiczną a przyszło priorytetemprzemeks pisze:wodzo
Ile płaciliście za termostat do Z19DT?