[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#136 Post autor: rhaaziel »

oscar000 a gdzie robisz auto?

Jak masz możliwość zawiezienia lub dojechania (nie wiem czy fura odpala) do Krakowa (ul. Stoczniowców 1 na terenie stoczni) to polecam Maćka z serwisu JA-RO w Krakowie, od lat jeżdżę Oplami, znam wiele serwisów ale gościa z taką wiedzą jeszcze nie spotkałem!

Na priv podesłałem Ci niezbędne namiary, tj. mapkę dojazdu (uwierz mi, przyda się hehe i nr telefonu).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

gosia

#137 Post autor: gosia »

rhaaziel pisze:to polecam Maćka z serwisu JA-RO w Krakowie, od lat jeżdżę Oplami, znam wiele serwisów ale gościa z taką wiedzą jeszcze nie spotkałem!
Potwierdzam ...j/w ;)

oscar000

#138 Post autor: oscar000 »

Dzięki wielkie.Kontakt zapisany.Narazie Zośka leczy sie w Dąbrowie Górniczej. Uszkodzeniu uległa płytka sterownika silnika lub coś w tym stylu. Była pęknieta. Teraz muszę sie dowiedziec tylko czemu. Dzieki za pomoc

Opc_Man

#139 Post autor: Opc_Man »

Wg. książki trzeba co 150 tysięcy regulować luzy zaworowe aczkolwiek raczej w tylko w przypadku gdy dochodzą jakieś objawy typu hałas...Przed wymianą filtra paliwa też trudno odpalał? Do pełnej diagnozy wypadało by przelecieć kompem co w trawie piszczy

hryniew

#140 Post autor: hryniew »

Przeleciany kompem na wszystkie strony, błędów brak. Przed wymianą filtra było identyko. Teraz wymieniłem jedną świecę żarową (była wypalona) i jest odrobinę lepiej ale nie jest to to co miałem w Golfie TDI - tam palił za dotknięciem kluczyka niezależnie od pogody. Chyba że jeszcze powinienem jakieś parametry dynamiczne sprawdzić op-comem? Jakieś pomysły?

tico0

#141 Post autor: tico0 »

hryniew pisze:Teraz wymieniłem jedną świecę żarową (była wypalona)
To sprawdź pozostałe... skoro jedna była wypalona
hryniew pisze:jest odrobinę lepiej ale nie jest to to co miałem w Golfie TDI - tam palił za dotknięciem kluczyka niezależnie od pogody
Ja pytałem kiedyś też jednego mechanika na ten temat jak mi się wydaję w "miarę doświadczonego" i twierdził że ten "typ" tak ma. Nie wiem czy mnie w konia robił czy chciał się mnie pozbyć. Dodam że ja też muszę "chwilkę" przytrzymać by zapalił podobie miałem w scenicu "dci" a to też "Common rail" więc może ten mechanik miał ciut racji.... co prawda nie mam takich historii jak u ciebie że gaśnie wszystko jest normalnie.

paryzanin
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 25 gru 2009, 18:57
Lokalizacja: paryz
Model:

#142 Post autor: paryzanin »

Przyszly mrozy i moja zafirka bardzo ciezko pali :cry: odczytalem bledy i mam 011507 i 038008 ale do konca nie wiem co oznaczaja szczegolnie ten pierwszy.Dodam ze swiece wymienialem 3 miesiace temu.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#143 Post autor: MieHor »

P0115 Engine Coolant Temperature Circuit High Input Engine Cooling C-001
P0115 Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Range/Performance Engine Cooling C-001
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input Engine Cooling C-001
P0115 Engine Coolant Temperature Incorrect Signal Engine Cooling C-001
P0115 Engine Coolant Temperature not Plausible with Engine Oil Temperature Engine Cooling C-001

lub

P0115 Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika - za mocne wejście C-13
P0115 Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika - za słabe wejście C-13
P0115 Obwód temperatury cieczy chłodzącej, wadliwe działanie C-13
P0115 Temperatura cieczy chłodzącej silnika nie zgadza się z temperaturą oleju C-13

P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033

lub

P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28

paryzanin
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 25 gru 2009, 18:57
Lokalizacja: paryz
Model:

#144 Post autor: paryzanin »

Dzieki wielkie za tak szybka odpowiedz ,ale bez podpiecia kompa nic raczej nie wykryje zostaje wziecie spotkania w serwisie i liczyc ze oni dadza rade bo do tutejszego serwisu jakos nie mam duzego zaufania.

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#145 Post autor: stapaw »

Witam.Może padł czujnik temperatury silnika i za krótko świece grzeją.

paryzanin
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 25 gru 2009, 18:57
Lokalizacja: paryz
Model:

#146 Post autor: paryzanin »

Raczej nie powinno bo swiece i czujnik temp. silnika wymienilem zapobiegawczo w sierpniu bo caly czas walcze z temp.98°C.Termostat tez zostal wymieniony ostatnio i ostatnia rzecz jaka jest to zbyt duze spalanie (okolo 13l/100km automat) ale nie wiem czy to ma cos na wspolnego.

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 11:11 ]
Ciagle walcze z ciezkim odpalaniem .Autko juz bylo w ASO opel -wymienili swiece i powiedzieli ze juz nic innego nie widza.W innym warsztacie sprawdzilem wtryski i to nie to wiec gdzie szukac przyczyny?Auto duzo pali (12.5-13.7l/100km; spalanie na postoju 1.4 l/h) i bardzo ciezkie pierwsze odpalanie po nocy potem troche lepiej ale i tak trzeba pokrecic.

robson1974

#147 Post autor: robson1974 »

Witam mam problem z moją Zafirą 1,9 cdti r 2006 . Rano na początku niechce odpalić a potem gdy odpali nie może wejść na obroty. Myślałem że to problem z paliwem więc zmeniłem ale to nic nie dało . PROSZE O POMOC

Piotrek413

#148 Post autor: Piotrek413 »

Wyskakują jakieś błędy??

Kiedy były wymienione filtry?

Pali się samochód z kluczem?

Że słabo odpala to może być także wina świec.

Sczytaj błędy to będzie można coś wymyślić :)

aszifo

#149 Post autor: aszifo »

EGR. Pewnie jeszcze jak już odpali to nierówno pracuje? Jeżeli tak, to sprawdź EGR.

robson1974

#150 Post autor: robson1974 »

Byłem w salonie Opla wymienili filtr paliwa i rurke od cząstek stałych i skasowali auto z kluczykiem bo się paliło .Pomimo to auto rano ciężko odpala ,a podczas jazdy traci moc do 10 tyś :/ Po wyjeżdżeniu starego paliwa zatankowałem na BP |Diesel ultimate .
Auto tak samo się zachowuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”