ECN 59761 --- Termostat
ECN 59761 --- Termostat
Witam kolegów . Po dłuższej trasie wywołałem kody i - ECN 59761 - coś z termostatem ?
"szperam" tu i tam i nigdzie nie mogę namierzyć tych cyferek z opisem.
Może ktoś wie o co 'kaman' :> ?
"szperam" tu i tam i nigdzie nie mogę namierzyć tych cyferek z opisem.
Może ktoś wie o co 'kaman' :> ?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 12:11 przez shell'a, łącznie zmieniany 1 raz.
hmmmmm
termostat dziś sprawdziłem - działa normalnie -silnik nagrzewa się dosyć szybko , powyżej 80 stopni - wąż do chłodnicy zaczyna robić się gorący i twardszy . W obudowie termostatu "siedzą " dwa czujniki - jeden na pewno od sterowania silnikiem wentylatora , a drugi ?
schematy w książce "Sam ............ Zafira 2" są jakieś strasznie blokowe i nie kompletne.
Jakaś podpowiedz?
termostat dziś sprawdziłem - działa normalnie -silnik nagrzewa się dosyć szybko , powyżej 80 stopni - wąż do chłodnicy zaczyna robić się gorący i twardszy . W obudowie termostatu "siedzą " dwa czujniki - jeden na pewno od sterowania silnikiem wentylatora , a drugi ?
schematy w książce "Sam ............ Zafira 2" są jakieś strasznie blokowe i nie kompletne.
Jakaś podpowiedz?
Witam – temat tego błędu to – rzeka
Jeżeli wolno silnik się nagrzewa ( większe spalanie i bardzo słabe ogrzewanie ) to wina jest termostatu – który się nie zamyka , co do temperatury to w trasie 80 stopni – jest normą , sprawdź na postoju lub w korkach – do ilu wzrasta i czy wentylator się załącza .
Mój problem jeszcze nie został definitywnie rozwiązany – u mnie wygląda wszystko – ok. – jeżeli chodzi o termostat – problem jest inny – wentylator – milczy .
Silnik został „doposażony” w termometry – po nagrzaniu – temperatura nie przekraczała 98 stopni , a tech , jak i testmode – pokazywał 111 !
Jestem na etapie nabycia 2 czujników ( ten przed i za termostatem ) – to one są odpowiedzialne za podawanie info do komputera , a on za włączenie wentylatora .
Jeżeli wolno silnik się nagrzewa ( większe spalanie i bardzo słabe ogrzewanie ) to wina jest termostatu – który się nie zamyka , co do temperatury to w trasie 80 stopni – jest normą , sprawdź na postoju lub w korkach – do ilu wzrasta i czy wentylator się załącza .
Mój problem jeszcze nie został definitywnie rozwiązany – u mnie wygląda wszystko – ok. – jeżeli chodzi o termostat – problem jest inny – wentylator – milczy .
Silnik został „doposażony” w termometry – po nagrzaniu – temperatura nie przekraczała 98 stopni , a tech , jak i testmode – pokazywał 111 !
Jestem na etapie nabycia 2 czujników ( ten przed i za termostatem ) – to one są odpowiedzialne za podawanie info do komputera , a on za włączenie wentylatora .
W benzynie są dwa czujniki??? Tis 2000 pokazuje 1 dla każdego rodzaju silnika, bo w klekocie jest jeden w obudowie termostatu. Możesz napisać coś więcej gdzie one sie znajdują pytam z ciekawości.shell'a pisze:Jestem na etapie nabycia 2 czujników ( ten przed i za termostatem ) – to one są odpowiedzialne za podawanie info do komputera
Małe sprostowanie faktycznie w TIS 2000 silniki Z16XEP i Z18XER mają dwa czujniki temperatury B39A i B39B pozostałe silniki B39....
Doposażenie było typowo warsztatowe - termometry w chłodnicy, zbiorniczku wyrównawczym i na obudowie termostatuMieHor pisze:shell'a, a może dla potomnych zrób jakiś tutorial dotyczący doposażenia w info o temp. silnika, po kolei co - gdzie - jak. Brak bezpośredniej informacji o temp. silnika jest zmorą wszystkich użytkowników ZB
W silnikach benz. "podobno" lekko powyżej 80 - u mnie przy 83 się otwiera , przy "dizlach " temp. jest wyższa .Marki pisze:Shell'a jesteś pewny,że Twój termostat jest ok?Jeśli dobrze pamiętam to powinien otwierać się ok 88*C a piszesz,że robi się twardy i ciepły...przewód już ok 80*C...więc to mogłoby wskazywać na uszkodzony termostat.
jest jeszcze jeden czujnik - w chłodnicy na dole przy króćcu węża od pompytico0 pisze:Małe sprostowanie faktycznie w TIS 2000 silniki Z16XEP i Z18XER mają dwa czujniki temperatury B39A i B39B pozostałe silniki B39....
[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 12:43 ]
Witam kolegów
Drążąc temat tegoż błędu – doszedłem do – termostatu - hihihihihihi
Zbieram informację o systemie chłodzenia w Zosi B z silnikiem 1,6 i 1,8 (XER)
Problem to nieszczęsny termostat za który trzeba wywalić prawie równowartość rozrządu .
Od mechaników opla nie jestem w stanie dowiedzieć się jaka powinna być temperatura
pracy silnika ( termostat pełne otwarcie – przy 105 stopni C ) , stąd moja prośba – o sprawdzenie w „test mode” jaka temperatura jest podczas jazdy na trasie i w cyklu miejskim i przy jakiej załącza się wentylator?
Jako że silnik jest spokrewniony z silnikiem Alfy Romeo 1,8 MPI – wiem że termostat powinno wymieniać się co 60 tys km – (lubią nawalać- wiedza z serwisu Alfy z Turynu )
Wiedza ta pozwoli mi na kompleksowy opis problemu- czyli - błędami pochodzącymi z układu chłodzenia .
[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:50 ]
Witam koleżanki i kolegów
Wiedza, jaką się z Wami chcę podzielić nie jest w 100% fachową ( nie jestem mechanikiem),
lecz zbiorem informacji jaki udało mi się zebrać z pomocą kolegów z forum i kilku zaprzyjaźnionych
serwisantów (z przykrością stwierdzam że nie Opla) o systemie chłodzenia w benzynowych silnikach (1.6 / 1.8 XEP, XER) montowanych w ZB.
Problemy z dogrzaniem auta, czasowy brak pracy wentylatora chłodnicy, wysoka temperatura w korkach, wyskakujące błędy systemu chłodzenia – to wina termostatu – niby proste ale tylko pozornie.
Jak wiadomo termostat po wymontowaniu można łatwo sprawdzić nagrzewając go w wodzie lub gorącym powietrzem i stwierdzić, czy się otwiera i zamyka, „obserwując „ cały układ chłodzenia można również sprawdzić, czy jego praca jest właściwa (poziom w zbiorniczku wyrównawczym – czy ulega zmianie, węże do chłodnicy – czy są ciepłe i twarde).
Te wszystkie metody jednak nie sprawdzają się przy tym wynalazku.
By shelladm at 2010-10-26
Problem wynika z innej specyfiki pracy. Jest to urządzenie „sterowane „ zarówno czynnikiem chłodzącym jak i grzałką, którą zarządza „komp” silnika. – „silnik DOHC, 16-zaworowy o poj. 1796cm3. Najważniejszą innowacją jest wprowadzenie zmiennych faz rozrządu ……. Silnik posiada elektrycznie sterowany termostat znany z jednostki Z16XEP. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105oC.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90oC.”
Stąd również dość wysoki koszt tego – „bajeru” – od 340 PLN wzwyż (Niemiecki serwis chciał 276 Euro !).
Od mechaników Alfy Romeo (silnik bliźniaczy w AF 159 1.8 MPI) i kolegów z forum informacja – wymiana termostatu już od 60 tkm – to norma, a temperatura pracy silnika to przedział od 90 do 105 stopni C, wentylator załącza się od 98 do 105 , rozbieżność bierze się z – „…..Poczytałem jeszcze fora Vectry i chłopaki piszą, że mają spore różnice pomiędzy wskaźnikiem temperatury (czyli mają u siebie) a TM (w TM o kilka stopni więcej niż wynika ze wskaźnika); ponoć specjalnie jest tak zrobione, zeby ludzie nie panikowali (dużo kierowców wyrosło na silnikach, z wodą w chłodnicy i gdzie 90 stopni to już był max); … „
Reasumując – co by się nie działo – trzeba wymienić „termostat” za parę stówek, dolać płynu, skasować błędy i w drogę, a wysoka temperatura? – te typy tak mają .
Wielkie dzięki dla kolegi Roberta – vel.- polin - (cytaty) za wiedzę i pomoc w realizacji tematu
Pozdrawiam
no i ja wlasnie dzis stalem sie "posiadaczem" pierwszego wlasnie tego bledu....
temp w aucie slabiutka - testmode pokazuje max 62st przy powolnej jezdzie (temp zewn -11st)- przy szybszej temp spada - czy potrzebna jest zmiana termostatu czy moze to byc chwilowa sprawa ???- skasowanie bledu pomoze???
na allegro znalazlem ten termostat za 340zł...
chyba pierwsze nieplanowane koszty mnie czekaja
kolego Shell'a czy zmieniales ostatecznie termostat???
temp w aucie slabiutka - testmode pokazuje max 62st przy powolnej jezdzie (temp zewn -11st)- przy szybszej temp spada - czy potrzebna jest zmiana termostatu czy moze to byc chwilowa sprawa ???- skasowanie bledu pomoze???
na allegro znalazlem ten termostat za 340zł...
chyba pierwsze nieplanowane koszty mnie czekaja
kolego Shell'a czy zmieniales ostatecznie termostat???
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Ale widzę, że też ma jakieś elektryczne podłączenie... Czyli pewnie sposób działania ten sam..Marki pisze:Inny ...np http://allegro.pl/org-wahler-termostat- ... 36514.htmlfranki pisze:A dieslu jest taki sam termostat czy inny?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport