Zafira x20dtl problem klapki zawirowań
Moderator: Sebu$
Zafira x20dtl problem klapki zawirowań
Witam wszystkich serdecznie . Jako że rozwiązałem mój poprzedni problem w którym było za małe podciśnienie pompy vacum (pompa wymieniona ) , to teraz znów problem polega na tym ze nie ruszają mi się klapki zawirowań . Sprawdzałem je w czasie jazdy Op-comem i cały czas przy przyspieszaniu Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycznego regulacji poziomu zawirowania był zerowy (0%) . Membrana siłownika działa poprzez symulowane podane podciśnienie ustami , oraz klapki tez się przesuwają .
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Już o tym pisałem info zaczerpnięte z innego forum trza szukajki używać.
Ot i całe sprawdzenie działania klapek zawirowań.
Kod: Zaznacz cały
Działanie klapek zawirowań.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia klapek zawirowań zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duży bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.
I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Poz.45 jest dobra na wolnych tyle ma być podczas zwiększania obrotów po około 3000obr sie zmniejsza,a po kluczyku w zapłon ma być 3%.
Poz.48 po kluczyku zimny 4% ciepły 3% na wolnych obrotach 65% po podniesieniu chyba powyżej 3000obr maleje o jakieś 15%.
Przynajmniej u mnie tak było na kompie i na autko nie narzekam im więcej bym drążył tym więcej wątpliwości a przecież autko leciwe więc inne będą wyniki.Moge sie mylić ludzka rzecz,dla tego na razie stronie od interfejsu chyba że tylko do kasowania błędów.
Poz.48 po kluczyku zimny 4% ciepły 3% na wolnych obrotach 65% po podniesieniu chyba powyżej 3000obr maleje o jakieś 15%.
Przynajmniej u mnie tak było na kompie i na autko nie narzekam im więcej bym drążył tym więcej wątpliwości a przecież autko leciwe więc inne będą wyniki.Moge sie mylić ludzka rzecz,dla tego na razie stronie od interfejsu chyba że tylko do kasowania błędów.
Witam.Wartość dawki paliwa 5mg bieg jałowy temp silnika 90stopni. zapłon dynamiczny około 3,5-5 stopni.
Przy gwałtownym zadaniu obciążenia ( wciskasz pedał gazu do "dechy" ) dawka 28-40mg zapłon 13-15 stopni.
Dodatkowo przy pomocy specjalnego przewodu można KTS-em odczytać zawartość kodów błędów sterownika pompy PSG5.
Charakterystyka EGR
1 bieg jałowy temp silnika 90 stopni
EGR 0-2%
2.Zadanie obciążenia EGR około 60-70 %,po zejściu do biegu jałowego wartość jak w pkt. 1.
taki opis znalazłem dotyczy to jak wiadomo pracy EGR jutro sprawdzę u siebie wtedy będę wiedział bo nie pamiętam ale wiem jedno u mnie było podobnie jak u kolegi Keshi jakiś miesiąc temu i dziś EGR wymieniałem (przerwana membrana grzybek się nie zacinał)
Łączna ilość kodów błędów: 1
P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
(05) - Nie występuje
Pozdrawiam
Przy gwałtownym zadaniu obciążenia ( wciskasz pedał gazu do "dechy" ) dawka 28-40mg zapłon 13-15 stopni.
Dodatkowo przy pomocy specjalnego przewodu można KTS-em odczytać zawartość kodów błędów sterownika pompy PSG5.
Charakterystyka EGR
1 bieg jałowy temp silnika 90 stopni
EGR 0-2%
2.Zadanie obciążenia EGR około 60-70 %,po zejściu do biegu jałowego wartość jak w pkt. 1.
taki opis znalazłem dotyczy to jak wiadomo pracy EGR jutro sprawdzę u siebie wtedy będę wiedział bo nie pamiętam ale wiem jedno u mnie było podobnie jak u kolegi Keshi jakiś miesiąc temu i dziś EGR wymieniałem (przerwana membrana grzybek się nie zacinał)
Łączna ilość kodów błędów: 1
P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
(05) - Nie występuje
Pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Prosze możesz wybrać.
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"
P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
P0402,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin - usterka"
P0404,"Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0405,"Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0406,"Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
P0407,"Czujnik B recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0408,"Czujnik B recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"
P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
P0402,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin - usterka"
P0404,"Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0405,"Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0406,"Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
P0407,"Czujnik B recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0408,"Czujnik B recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
Cześć,oczywiście,że może błędów być sporo dla układu EGR np. 1.P0400 za mocne wejście obwodu recyrku- lacji gazu wydechowego C-18
2.P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18
3.P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
4.P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
poz.3i4 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)te procedury znalazłem gdzieś na forum i to było najlepsze,że zanim padł mi EGR to błędów nie było a autko było nieco słabsze,do czego zmierzam,że te procedury ledwie spełniały się a autko na 5 biegu(to było najbardziej wyczuwalne)od ok.90km/h do 120km/h przyspieszało 2-3sekundy i 1sek zwalniało i tak na przemian, a odnośnie poz.48 to na 100% u mnie było podobnie jak u kolegi keshi poz.51 wolne obroty to nie powinno być w poz.48 26.00% tylko max.3% bo to oznacza nie domkniętego EGR, u mnie zawór zmieniony i teraz jest tak: 1.Przepływomierz powietrza,460 mg/suwPoczątek dostawy,21.7 CA
2.Pożądany początek wtrysku,4.2 CA
3.Rzeczywisty początek wtrysku,4.2 CA
4.Pożądana masa paliwa,4.0 mg/suw
5.Masa paliwa,3.6 mg/suw
6.Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
7.żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),310 mg/suw
8.Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),3 % (i tu było wcześniej różnie 20%-30%)
9.Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,0.0 %
10.Pożądane jałowe,790 obr/min
11.Prędkość silnika,792 obr/min
12.Prędkość pompy,396 obr/min ale to tylko moje spostrzeżenia i doświadczenia z zośką.Pozdrawiam.
2.P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18
3.P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
4.P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
poz.3i4 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)te procedury znalazłem gdzieś na forum i to było najlepsze,że zanim padł mi EGR to błędów nie było a autko było nieco słabsze,do czego zmierzam,że te procedury ledwie spełniały się a autko na 5 biegu(to było najbardziej wyczuwalne)od ok.90km/h do 120km/h przyspieszało 2-3sekundy i 1sek zwalniało i tak na przemian, a odnośnie poz.48 to na 100% u mnie było podobnie jak u kolegi keshi poz.51 wolne obroty to nie powinno być w poz.48 26.00% tylko max.3% bo to oznacza nie domkniętego EGR, u mnie zawór zmieniony i teraz jest tak: 1.Przepływomierz powietrza,460 mg/suwPoczątek dostawy,21.7 CA
2.Pożądany początek wtrysku,4.2 CA
3.Rzeczywisty początek wtrysku,4.2 CA
4.Pożądana masa paliwa,4.0 mg/suw
5.Masa paliwa,3.6 mg/suw
6.Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
7.żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),310 mg/suw
8.Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),3 % (i tu było wcześniej różnie 20%-30%)
9.Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,0.0 %
10.Pożądane jałowe,790 obr/min
11.Prędkość silnika,792 obr/min
12.Prędkość pompy,396 obr/min ale to tylko moje spostrzeżenia i doświadczenia z zośką.Pozdrawiam.
Witam wczoraj dodawałem drugi kluczyk do mojej zafci i sprawdzilem przy okazji bledy wyskoczył mi blad P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego - usterka nie wystepuje . Coś czuje że czeka mnie wymiana EGR-u
[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 22:40 ]
Witam wszystkich ponownie , Jeśli chodzi o EGR już wszystko ok , ale jest problem z klapkami zawirowań , wyczytałem na forum ze zaworki : od turbo , EGR i klapek po zapaleniu powinny się wciągnąć , a u mnie ten od klapek zawirowań nawet się nie ruszy , co może być tego problemem ??
PS: Zaworki sprawdzane (zamieniane ) . Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 22:43 ]
Sprawdzając OPCOM-em stosunek skoku od klapek zawirowań jest cały czas 0% na wolnych obrotach jak i przy jeździe ( zero ruchu)
[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 22:40 ]
Witam wszystkich ponownie , Jeśli chodzi o EGR już wszystko ok , ale jest problem z klapkami zawirowań , wyczytałem na forum ze zaworki : od turbo , EGR i klapek po zapaleniu powinny się wciągnąć , a u mnie ten od klapek zawirowań nawet się nie ruszy , co może być tego problemem ??
PS: Zaworki sprawdzane (zamieniane ) . Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 22:43 ]
Sprawdzając OPCOM-em stosunek skoku od klapek zawirowań jest cały czas 0% na wolnych obrotach jak i przy jeździe ( zero ruchu)
keshi pisze:ale jest problem z klapkami zawirowań , wyczytałem na forum ze zaworki : od turbo , EGR i klapek po zapaleniu powinny się wciągnąć , a u mnie ten od klapek zawirowań nawet się nie ruszy , co może być tego problemem ??
PS: Zaworki sprawdzane (zamieniane ) . Pozdrawiam
Też długo z tym walczyłem (w ZA) włącznie z zamianą elektrozaworów i wciąż było to samo ,
kiedy je sprawdzałem niby było OK, niby działały, podcisnienie w układzie OK, pomogła dopiero wymiana elektrozaworu od klap zawirowań - jak ręką odjął
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Kolego Keshi, zwróć uwagę jeszcze na parametry 29 i 30. O dziwo jeszcze nikt o nich nie wspomniał.
Wyjaśniając: Komputer chce rozkręcić turbinę i wymusić 1,84 bara, a dostaje... dalej ciśnienie atmosferyczne.
Albo nadal masz jakieś problemy z podciśnieniem,
albo nie działa zawór sterujący turbiną,
albo uszkodzony (nieszczelny) przewód między gruszką turbiny a zaworkiem sterującym turbiną.
Właściwie problemy z podciśnieniem wyjaśniały by twoje pozostałe problemy z EGR-em, klapami , no i turbiną.
Jedno co mogę doradzić, to jak szybko sprawdzić zawór sterujący turbiną:
Po włączeniu zapłony powinien się "zatkać", czyli dmuchając od strony gruszki turbiny nie powinno dać się dmuchać.
No i oczywiście sprawdź czy dobrze masz połączone wejścia i wyjścia elektrozaworów.
(Chm tak piszę i piszę o turbinie a nawet nie wiem czy te 82km w DTL-ach ma turbinę )
pozdrawiam
Wyjaśniając: Komputer chce rozkręcić turbinę i wymusić 1,84 bara, a dostaje... dalej ciśnienie atmosferyczne.
Albo nadal masz jakieś problemy z podciśnieniem,
albo nie działa zawór sterujący turbiną,
albo uszkodzony (nieszczelny) przewód między gruszką turbiny a zaworkiem sterującym turbiną.
Właściwie problemy z podciśnieniem wyjaśniały by twoje pozostałe problemy z EGR-em, klapami , no i turbiną.
Jedno co mogę doradzić, to jak szybko sprawdzić zawór sterujący turbiną:
Po włączeniu zapłony powinien się "zatkać", czyli dmuchając od strony gruszki turbiny nie powinno dać się dmuchać.
No i oczywiście sprawdź czy dobrze masz połączone wejścia i wyjścia elektrozaworów.
(Chm tak piszę i piszę o turbinie a nawet nie wiem czy te 82km w DTL-ach ma turbinę )
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 22:29 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.