Zafira x20dtl problem klapki zawirowań

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
keshi

Zafira x20dtl problem klapki zawirowań

#1 Post autor: keshi »

Witam wszystkich serdecznie . Jako że rozwiązałem mój poprzedni problem w którym było za małe podciśnienie pompy vacum (pompa wymieniona ) , to teraz znów problem polega na tym ze nie ruszają mi się klapki zawirowań . Sprawdzałem je w czasie jazdy Op-comem i cały czas przy przyspieszaniu Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycznego regulacji poziomu zawirowania był zerowy (0%) . Membrana siłownika działa poprzez symulowane podane podciśnienie ustami , oraz klapki tez się przesuwają .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Już o tym pisałem info zaczerpnięte z innego forum trza szukajki używać.

Kod: Zaznacz cały

Działanie klapek zawirowań. 
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia klapek zawirowań zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duży bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3. 
Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.
I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika. 
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
Ot i całe sprawdzenie działania klapek zawirowań.

keshi

#3 Post autor: keshi »

Dzieki za pomoc z tymi klapkami musze jeszcze zobaczyc w ten sposob .
Obrazek zawarte jest w nim czesc blokow pomiarowych prosze o zagladniecie na pomiar doladowania czy aby jest prawidlowe

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

Według mnie masz wsio ok napięcie ładowania bardzo dobre co nie u wszystkich takie jest a takie powinno być.Staraj sie nic więcej nie poprawiać bo możesz przedobrzyć po prostu lać i jeździć.

krzysiekml

#5 Post autor: krzysiekml »

Witam Kolegów,według mnie to jest nie bardzo poz.48 powinno być do 3% na wolnych obrotach dopiero po zadaniu obciążenia (gaz podłoga) to jak poz.45 tj,65.0% jeżeli się mylę to poprawcie

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

Poz.45 jest dobra na wolnych tyle ma być podczas zwiększania obrotów po około 3000obr sie zmniejsza,a po kluczyku w zapłon ma być 3%.
Poz.48 po kluczyku zimny 4% ciepły 3% na wolnych obrotach 65% po podniesieniu chyba powyżej 3000obr maleje o jakieś 15%.
Przynajmniej u mnie tak było na kompie i na autko nie narzekam im więcej bym drążył tym więcej wątpliwości a przecież autko leciwe więc inne będą wyniki.Moge sie mylić ludzka rzecz,dla tego na razie stronie od interfejsu chyba że tylko do kasowania błędów.

krzysiekml

#7 Post autor: krzysiekml »

Witam.Wartość dawki paliwa 5mg bieg jałowy temp silnika 90stopni. zapłon dynamiczny około 3,5-5 stopni.
Przy gwałtownym zadaniu obciążenia ( wciskasz pedał gazu do "dechy" ) dawka 28-40mg zapłon 13-15 stopni.
Dodatkowo przy pomocy specjalnego przewodu można KTS-em odczytać zawartość kodów błędów sterownika pompy PSG5.

Charakterystyka EGR
1 bieg jałowy temp silnika 90 stopni
EGR 0-2%

2.Zadanie obciążenia EGR około 60-70 %,po zejściu do biegu jałowego wartość jak w pkt. 1.
taki opis znalazłem dotyczy to jak wiadomo pracy EGR jutro sprawdzę u siebie wtedy będę wiedział bo nie pamiętam ale wiem jedno u mnie było podobnie jak u kolegi Keshi jakiś miesiąc temu i dziś EGR wymieniałem (przerwana membrana grzybek się nie zacinał)
Łączna ilość kodów błędów: 1

P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
(05) - Nie występuje
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#8 Post autor: Dziadek13 »

Prosze możesz wybrać.
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"
P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
P0402,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin - usterka"
P0404,"Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność"
P0405,"Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0406,"Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"
P0407,"Czujnik B recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
P0408,"Czujnik B recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy"

keshi

#9 Post autor: keshi »

Panowie ale co najlepsze u mnie nie ma żadnego błedu a kumpel ma identyczną i autko mu duzo lepiej przyspiesza .

krzysiekml

#10 Post autor: krzysiekml »

Cześć,oczywiście,że może błędów być sporo dla układu EGR np. 1.P0400 za mocne wejście obwodu recyrku- lacji gazu wydechowego C-18
2.P0400 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18
3.P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
4.P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
poz.3i4 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)te procedury znalazłem gdzieś na forum i to było najlepsze,że zanim padł mi EGR to błędów nie było a autko było nieco słabsze,do czego zmierzam,że te procedury ledwie spełniały się a autko na 5 biegu(to było najbardziej wyczuwalne)od ok.90km/h do 120km/h przyspieszało 2-3sekundy i 1sek zwalniało i tak na przemian, a odnośnie poz.48 to na 100% u mnie było podobnie jak u kolegi keshi poz.51 wolne obroty to nie powinno być w poz.48 26.00% tylko max.3% bo to oznacza nie domkniętego EGR, u mnie zawór zmieniony i teraz jest tak: 1.Przepływomierz powietrza,460 mg/suwPoczątek dostawy,21.7 CA
2.Pożądany początek wtrysku,4.2 CA
3.Rzeczywisty początek wtrysku,4.2 CA
4.Pożądana masa paliwa,4.0 mg/suw
5.Masa paliwa,3.6 mg/suw
6.Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,65.0 %
7.żądanie EGR (recyrkulacji gazu wydechowego),310 mg/suw
8.Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),3 % (i tu było wcześniej różnie 20%-30%)
9.Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,0.0 %
10.Pożądane jałowe,790 obr/min
11.Prędkość silnika,792 obr/min
12.Prędkość pompy,396 obr/min ale to tylko moje spostrzeżenia i doświadczenia z zośką.Pozdrawiam.

keshi

#11 Post autor: keshi »

Witam wczoraj dodawałem drugi kluczyk do mojej zafci i sprawdzilem przy okazji bledy wyskoczył mi blad P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego - usterka nie wystepuje . Coś czuje że czeka mnie wymiana EGR-u

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 22:40 ]
Witam wszystkich ponownie , Jeśli chodzi o EGR już wszystko ok , ale jest problem z klapkami zawirowań , wyczytałem na forum ze zaworki : od turbo , EGR i klapek po zapaleniu powinny się wciągnąć , a u mnie ten od klapek zawirowań nawet się nie ruszy , co może być tego problemem ??

PS: Zaworki sprawdzane (zamieniane ) . Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 22:43 ]
Sprawdzając OPCOM-em stosunek skoku od klapek zawirowań jest cały czas 0% na wolnych obrotach jak i przy jeździe ( zero ruchu)

DaRek7

#12 Post autor: DaRek7 »

keshi pisze:ale jest problem z klapkami zawirowań , wyczytałem na forum ze zaworki : od turbo , EGR i klapek po zapaleniu powinny się wciągnąć , a u mnie ten od klapek zawirowań nawet się nie ruszy , co może być tego problemem ??

PS: Zaworki sprawdzane (zamieniane ) . Pozdrawiam

Też długo z tym walczyłem (w ZA) włącznie z zamianą elektrozaworów i wciąż było to samo :( ,
kiedy je sprawdzałem niby było OK, niby działały, podcisnienie w układzie OK, pomogła dopiero wymiana elektrozaworu od klap zawirowań - jak ręką odjął :)

keshi

#13 Post autor: keshi »

Ja ostatnio pożyczyłem jeden Elektrozawór od Kolegi z Identycznej Zafiry i nie widziałem (nie odczuwałem żadnej różnicy) .

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#14 Post autor: Dek »

Kolego Keshi, zwróć uwagę jeszcze na parametry 29 i 30. O dziwo jeszcze nikt o nich nie wspomniał.
Wyjaśniając: Komputer chce rozkręcić turbinę i wymusić 1,84 bara, a dostaje... dalej ciśnienie atmosferyczne.

Albo nadal masz jakieś problemy z podciśnieniem,
albo nie działa zawór sterujący turbiną,
albo uszkodzony (nieszczelny) przewód między gruszką turbiny a zaworkiem sterującym turbiną.

Właściwie problemy z podciśnieniem wyjaśniały by twoje pozostałe problemy z EGR-em, klapami , no i turbiną.

Jedno co mogę doradzić, to jak szybko sprawdzić zawór sterujący turbiną:
Po włączeniu zapłony powinien się "zatkać", czyli dmuchając od strony gruszki turbiny nie powinno dać się dmuchać.
No i oczywiście sprawdź czy dobrze masz połączone wejścia i wyjścia elektrozaworów.

(Chm tak piszę i piszę o turbinie a nawet nie wiem czy te 82km w DTL-ach ma turbinę :mrgreen: )

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 22:29 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

Dek pisze:
(Chm tak piszę i piszę o turbinie a nawet nie wiem czy te 82km w DTL-ach ma turbinę :mrgreen: )
Oj ma uwierz mi, ma. W końcu 82 bociany to nie przelewka :) Nie ma tylko IC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”