przepustnica!
Moderator: Sebu$
przepustnica!
witam, mam pytanko, czyściłem przepustnicę i po zamontowaniu o odpaleniu auta klapka w przepustnicy faluje, tzn nie stoi sztywno w miejscu na wolnych obrotach, przez co auto też faluje!!!czy przepustnica jest do wymiany czy szukać innych przyczyn???? dzięki za podpowiedzi!
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Po prostu poczekaj trochę aż sterownik zaadoptuje nowe ustawienia przepustnicy.
Krótkie wyjaśnienie:
Wyczyściłeś klapkę przepustnicy dlatego zmienił się jej kont otwarcia. Jak byłą brudna to bieg jałowy był przy, np: 6 stopniach wychylenia, a teraz pełne zamkniecie jest przy 5 stopniach.
Natomiast komputer sprawdza, że ma mniej niż 6 stopni, a obrotu nadaj za duże wiec zaczyna się uczyć nowych ustawień. Będzie falować dopóki komputer nie zorientuje się że pełne zamknięcie jest przy 5 stopniach a nie jak kiedyś, jak była przybrudzona przepustnica przy 6 stopniach.
A bezpośrednim sprawcą tego falowania jest silnik krokowy wbudowany w przepustnicę i to on tak se macha ta klapką próbując zamknąć przepustnicę, a jednocześnie nie dopuścić do zgaśnięcia silnika (oczywiście jest sterowany z komputera).
No i tyle tego bełkotu, nawet nie wiem czy zrozumiale napisałem.
Według mnie po prostu pojeździj jeszcze trochę to się ustabilizuje.
A i jeszcze jedno - to zjawisko jest normalne i nigdy nie zniknie, co najwyżej zmniejszy się ewentualny wpływ tego falowania na obroty.
pozdrawiam
Krótkie wyjaśnienie:
Wyczyściłeś klapkę przepustnicy dlatego zmienił się jej kont otwarcia. Jak byłą brudna to bieg jałowy był przy, np: 6 stopniach wychylenia, a teraz pełne zamkniecie jest przy 5 stopniach.
Natomiast komputer sprawdza, że ma mniej niż 6 stopni, a obrotu nadaj za duże wiec zaczyna się uczyć nowych ustawień. Będzie falować dopóki komputer nie zorientuje się że pełne zamknięcie jest przy 5 stopniach a nie jak kiedyś, jak była przybrudzona przepustnica przy 6 stopniach.
A bezpośrednim sprawcą tego falowania jest silnik krokowy wbudowany w przepustnicę i to on tak se macha ta klapką próbując zamknąć przepustnicę, a jednocześnie nie dopuścić do zgaśnięcia silnika (oczywiście jest sterowany z komputera).
No i tyle tego bełkotu, nawet nie wiem czy zrozumiale napisałem.
Według mnie po prostu pojeździj jeszcze trochę to się ustabilizuje.
A i jeszcze jedno - to zjawisko jest normalne i nigdy nie zniknie, co najwyżej zmniejszy się ewentualny wpływ tego falowania na obroty.
pozdrawiam
Najlepiej odłącz klemę od aku na parę minut. Po podłaczeniu zrobi się adaptacja i będzie gitara.daro105 pisze:witam, mam pytanko, czyściłem przepustnicę i po zamontowaniu o odpaleniu auta klapka w przepustnicy faluje, tzn nie stoi sztywno w miejscu na wolnych obrotach, przez co auto też faluje!!!czy przepustnica jest do wymiany czy szukać innych przyczyn???? dzięki za podpowiedzi!