Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Qrczak2

Kod 1590

#1 Post autor: Qrczak2 »

Auto mi od czasu do czasu zgasnie na wolnych obrotach i zeby go odpalic musze troche pokrecic, odpala po czasie. Podpialem go pod kompa i wyskoczyl taki blad 1590 i okazalo sie ze to zawor podcisnienia turbosprezarki, nawet bylem na dignozie w serwisie i tak samo zdiagnozowali. Wymienilem ten zawor (nie maly koszt 300zl ) i dalej to samo ! jeszcze podepne raz do kompa i zobacze czy jest ten blad, ale nie powinien juz ciezko palic, w konu nowy zawor jest ! Pomozecie w tym ?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#2 Post autor: scaniairizar »

Witam panowie.

Orientuje sie ktoś moze ile kosztuje nowa turbina do 2.0 ? ewentualnie regeneracja ? moze juz ktos robił takie bajery i jest mi w stanie przybliżyć koszty.


z góry dziekuje - Bartek
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 13:56 przez scaniairizar, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

dejna

#3 Post autor: dejna »

powiem Ci tak... kiedyś zdechła mi turbinka w mojej poprzedniej Zafirce (2.2 DTI) i z rozpedu zapytałem w ASO jak to wygląda cenowo... nowa 4500zł a regenerowana 4700zł.... troszke dziwne ale tak jakos to było.... generalnie kuipłem nową za 3000zł (garrett) a regeneracja to koszt okolo 1000 - 1500zł (są to ceny Warszawskie). Generalnie zawsze po zmianie turbiny należałoby wymienic olej, ale to dodatkowy koszt

Koszt regeneracji zależy też od tego co zdechło... najlepiej poszukać warsztatu, który będzie miał sprzęt do rozkręcenia turbinki na max. w celu odpowiedniego wyważenia...

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#4 Post autor: scaniairizar »

olej mam nówke, przejechane 500 km na nim, wiec moze zmienaic nie bedą, w srode jade do Jasła .. zobaczymy co to bedzie..
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

byncek85

#5 Post autor: byncek85 »

w Mielcu jes zaklad co zajmuje sie tylko regeneracja turbin kiedys w audi mi padla 2,5 tdi pelna regeneracja wymieniaja wszystkie bebechy maksymalnie do 1500zl

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#6 Post autor: scaniairizar »

miałem napisac ze do mielca, napisałem ze do jasła.

oczywiscie ze jade do mielca :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Qrczak2

#7 Post autor: Qrczak2 »

Witam Was ! mam takie pytanie, czy wiecie co moze byc przyczyna glosnego gwizdu turbiny ? mianowicie, w tam tym tyg zaczela glosno gwizdac, jak nigdy, a przy 2500 obr gwizda jakby kot mialczal (zmienia ton) na mocy nic nie stracila i nie zaczela kopcic !!! jesli ktos wie co to moze byc dajcie znac

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#8 Post autor: Ramirez »

Upewnij się ze to napewno turbina gwizdze. może, to rury którymi tłoczone jest powietrze są dziurawe :P Mała dziurka powoduje gwizd ;)

kibol66

#9 Post autor: kibol66 »

albo gwizdy dochodzą z zaworu EGR on ma tam otwór może już czas ten zawór przeczyścić bo ma nagar i przez cały czas dochodzi podciśnienie, napisz kto z nas pomógł :),pozdrawiam Kolege

dejna

#10 Post autor: dejna »

ok... jeżeli to turbina to masz uszkodzone łopatki... generalnie temat do zdiagnozowania tylko i wyłącznie przez rozkręcenie turbo... lepiej byłoby dla Ciebie, żeby racje miał Maciak bo w innym przypadku czeka Cię regeneracja turbiny...

Qrczak2

#11 Post autor: Qrczak2 »

a wiec dziur nie ma nigdzie, nawet w przewodach od tych podcisnien ktore ida od tych malych zaworkow. Tak tez wlasnie mysle zeby ten EGR wyczyscic, jak pisze Kibol66, a tak jak pisze Dejna to chcialbym zeby lepiej tak nie bylo ! dam znac co wyjdzie z EGR pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ramirez
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 12:06
Lokalizacja: Strzelin
Model:

#12 Post autor: Ramirez »

A głośno ci gwizda :?:

Qrczak2

#13 Post autor: Qrczak2 »

Gwizda jak w autosanie (moze kojarzysz)

kloszard19

#14 Post autor: kloszard19 »

I jak Qrczak2 zdiagnozowałeś co może być przyczyną tego gwizdania mi też zaczęło coś miałczeć. Jadę dzisiaj do pana mechanika zobaczymy co powie.

kloszard19

#15 Post autor: kloszard19 »

kibol66 pisze:i co powiedział? :D
powiedział że to pasek od alternatora jest za luźny i trzeba wymienić i że to on tag pogwizduję. ale po przyjeździe od niego do domu otwierając bramę Zosia wskoczyła na bardzo wysokie obroty i co gorsza nie dało się jej zgasić z kluczyka tylko trzeba było przydusić. :( każda próba odpalenia auta kończyła się na wysokich obrotach i niemożliwości zgaszenia samochodu, także już nie mam pojęcia co jest grane jutro hol i Asia zaholuje Zosie do warsztatu :( może ktoś miał coś takiego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”