Centralny zamek - Zafira A
Moderator: Sebu$
Zadziała, zadziała. Kilka dni temu właśnie wymieniałem baterię i tak samo musiałem wprogramować ponownie kluczyk. Straszna kicha z tym pomysłem. Nie spotkałem się z tym w żadnym z dotychczasowych samochodów - po wymianie baterii kluczyk/pilot zawsze działał. W Oplu jednak trzeba jechać do serwisu i... $$$ - nieźle pomyślane :-))).
A tak poza marginesem, to temat był, bo właśnie tutaj na forum dowiedziałem się to sposobie programowania pilota.
A tak poza marginesem, to temat był, bo właśnie tutaj na forum dowiedziałem się to sposobie programowania pilota.
kolegaprogan, ma raczej racje też słyszałem że jest jakiś limit czasowy na zmianę baterii w pilocie ... miałem coś takiego w omedze A... ale ile filozofii jest i ile czasu potrzebne na wymianę baterii nawet za pierwszym razem ?! wyjąć starą i włożyć nową to jest chyba około 5 sekund.. reszta to skręcanie lub rozkręcanie pilota
pozdrawam zulek jestem nowy i mam te sam problem s tymi szybami tyl ani nie otwieraja ani zamykaja sie ktos wie gdzie sa przekazniki dotych szyb bespiecziki dobre
Koledzy , to jest przypadłość wielu zafir. Pękają przewody między słupkiem a drzwiami w tej gumowej osłonie . Objawy tego są różne , nie działa zamykanie / otwieranie szyb , centralny zamek lub głośnik.
Naprawa jest bardzo prosta co nie znaczy że nie skomplikowana. Trzeba zdjąć tapicerkę drzwi i plastiki ze słupka i progu i wypiąć kostkę z drzwi . Naciągnąć kable , zdjąć gumową osłonę , pozarabiać , dosztukować , polutować i złożyć wszystko spowrotem . Nie potrzeba do tego żadnych schematów , jedynie trochę zaparcia i umiejętności w posługiwaniu się lutownicą.
Ja sobie to w ten sposób naprawiłem , minął rok i wszystko działa jak ta lala.
Naprawa jest bardzo prosta co nie znaczy że nie skomplikowana. Trzeba zdjąć tapicerkę drzwi i plastiki ze słupka i progu i wypiąć kostkę z drzwi . Naciągnąć kable , zdjąć gumową osłonę , pozarabiać , dosztukować , polutować i złożyć wszystko spowrotem . Nie potrzeba do tego żadnych schematów , jedynie trochę zaparcia i umiejętności w posługiwaniu się lutownicą.
Ja sobie to w ten sposób naprawiłem , minął rok i wszystko działa jak ta lala.
Ja dzisiaj lutowałem własnie w tylnych lewych kabel od głosnika, ale nie demontowalem żadnych plastików.
Wypiołem kostkę z drzwi ściągnołem zabezpieczenie i gumę polutowałem zaizolowałem i złożyłem. Działa
Trochę ciasno ale można to zrobić bez rozbiórki połowy auta. Kostke wypina się przez wciśniecie do drzwi pierścienia zewnętrznego na łączu, póżniej trzeba podchaczyć zabezpieczonko które zabezpiecza gumę przed ześlizgnięciem i "naciągamy gumkę"
Kable na wierzchu, zazwyczaj ten co jest przerwany lubi ucieknąć do tyłu dlatego trzeba go szukać głębiej.
Pozdrowienia.
Wypiołem kostkę z drzwi ściągnołem zabezpieczenie i gumę polutowałem zaizolowałem i złożyłem. Działa
Trochę ciasno ale można to zrobić bez rozbiórki połowy auta. Kostke wypina się przez wciśniecie do drzwi pierścienia zewnętrznego na łączu, póżniej trzeba podchaczyć zabezpieczonko które zabezpiecza gumę przed ześlizgnięciem i "naciągamy gumkę"
Kable na wierzchu, zazwyczaj ten co jest przerwany lubi ucieknąć do tyłu dlatego trzeba go szukać głębiej.
Pozdrowienia.