[B]Automatyczna cyrkulacja i czujnik jakości powietrza.

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

[B]Automatyczna cyrkulacja i czujnik jakości powietrza.

#1 Post autor: Pedro »

Mam pytanie czy ktoś to posiada u siebie i jak sprawdzić czy działa. W menu mam zaznaczone automatyczna cyrkulacje, czujnik jest pod maską na podszybiu za plastikową osłoną. Nigdy nie zauważyłem żeby się samo przełączało na obieg zamknięty. Czy jeżeli się obieg zamknie automatycznie to zaświeci się dioda na przycisku od cyrkulacji.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:41 przez Pedro, łącznie zmieniany 1 raz.

daniel120zafira

#2 Post autor: daniel120zafira »

Też to mam uruchomiłem opcomem ale nie zauważyłem aby to działało.
Nigdy nic się nie robi, może w zimie coś z tego będzie sam nie wiem.
Na razie obserwuje .

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#3 Post autor: rhaaziel »

Ja również mam automatyczną cyrkulację, ale nawet w największych korkach w Katowicach gdzie przy okazji na poboczu gość naparzał tarczą płytki chodnikowe nie przełączyła się na obieg zamknięty. No chyba że przełącza się ale tego nie sygnalizuje kontrolką na wyświetlaczu!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

mnie sie wydaje ze pare razy obieg sie zamknal, bo "smrod" sie zmniejszyl troche, nic nie sygnalizuje...

jacek2308, moze byc tak ze dla lepszego, szybszego schlodzenia uklad przechodzi w obieg zamkniety

Woytas

#5 Post autor: Woytas »

No więc rozmawiałem ze znajomym z serwisu Opla we Francji (gdzie zresztą kupiłem Zosię).
Wytłumaczył on mi to tak, że ten czujnik działa w momencie wysokich temp. na zewnątrz auta i próbie możliwe najszybszego schłodzenia auta w środku (poz AUTO). Wtedy on to zamyka obwód na wewnętrzny ( tylko w poz AUTO) i bez sygnalizowania kontrolką obiegu wewn.. Na moje pytanie czemu nazywa się (min. czujnik jakości powietrza - odpowiedział, że tak naprawdę nie wie ale jest pewny, że nie robi żadnych pomiarów tejże jakości :/ ). Tyle się dowiedziałem.
pozdr


DODANO.

Właśnie do mnie oddzwonił jeszcze raz. To jest typ, który nie zaśnie jak nie rozgryzie tematu :lol:
Z tą jakością to chodzi o to, że ten czujnik mierzy jakość (czytaj temp.) zasysanego do układu powietrza. ( a nazwa jakość powstała tylko z powodu niedoprecyzowania o co kaman i tłumaczenia tegoż toto)

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

Woytas, no dobrze to po co w takim razie odpowiednia funkcja w menue klimy?

a i jeszcze jedno, ten czujnik nie wyglada na zwykly czujnik temp, bo chocby za duzy i za bardzo skomplikowana budowa... a nie sadze ze opel w ten sposob podwyzsza sobie koszta produkcji auta...

Woytas

#7 Post autor: Woytas »

Już dzwonię.
Zaraz będzie edycja jak się dowiem :P


EDIT//

Więc (podobno) jest to funkcja, która po prostu sobie jest ( bo tak ktoś projektujący sterownik tak to zorganizował czujnik jakości też jest w tym toto). Aktywacja i deaktywacja tej funkcji nic nie daje :/
Spowodowane jest to, że jadąc np. w mieście cyrkulacja by wariowała i powodowała nadmierne zużycie się podzespołów z czego GM ( z powodów chyba jasnych) zrezygnował. Tak mi to wytłumaczył po rozmowie z odpowiednim guru w GM.
kicaj pisze:en czujnik nie wyglada na zwykly czujnik temp, bo chocby za duzy i za bardzo skomplikowana budowa
Ponieważ w czujniku znajduję się również czujnik tej jakości powietrza - ale nie jest on możliwy do aktywacji


Zaznaczam, że nie jest to moja wiedza, tylko wiedza pracownika GM i osobiście nie jestem w stanie tego potwierdzić na 1000%

kicaj

#8 Post autor: kicaj »

no to tylko moge powiedziec <rotfl>

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#9 Post autor: Pedro »

Może coś w tym jest. Bo faktycznie przy wysokich temperaturach, włączonej klimie na AUTO i automatyczne j cyrkulacji, obieg powietrza się sam zamyka. Ale nie zauważyłem by to reagowało np. na dymiącego starego Jelcza przed maska.

daniel120zafira

#10 Post autor: daniel120zafira »

Dziwne to wszystko ale audi, skody, volkswageny ten czujnik mają i chyba im działa moźna taki czujnik do tych marek kupić na allegro a do opla już nie
Ja uruchomiłem ten czujnik opcomem ale jednak fizycznie go nie mam i dlatego interfejs wykrywa mi błąd w klimie.

aszifo

#11 Post autor: aszifo »

Bardzo dziwne jet to co tu opisujecie, ponieważ u mnie ta funkcja działa i to bardzo sprawnie. Wystarczy krótka przejażdżka za autobusem lub jelczykiem i zaraz się przełącza na obieg wewnętrzny. Bardzo fajna sprawa.

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

aszifo pisze:Bardzo dziwne jet to co tu opisujecie, ponieważ u mnie ta funkcja działa i to bardzo sprawnie. Wystarczy krótka przejażdżka za autobusem lub jelczykiem i zaraz się przełącza na obieg wewnętrzny. Bardzo fajna sprawa.
i zapala sie kontrolka zamkniętego obiegu?

kicaj

#13 Post autor: kicaj »

raczej nie... przynajmniej ja nie zaobserwowalem...

aszifo

#14 Post autor: aszifo »

No nie, kontrolka się nie zapala. Po prostu chyba jak czujnik wyczuwa zanieczyszczenie, to włącza obieg zamknięty- tak mi się wydaje, ponieważ w samochodzie momentalnie przestaje śmierdzieć spalinami itp.

Carcom1

#15 Post autor: Carcom1 »

w poprzednim samochodzie tj BMW e36 z klimatronikiem miałem automatyczną recyrkulacje powietrza tylko że czujnik był zamontowany z przodu pojazdu tj przy nerkach i jak załączałem to stojąc za śmierdzielem wtedy automatycznie załączał sie obieg wewnętrzny słychać było i czuć jak wentylator lepszą miał wydajność, pozatym włączając klimę odrazu włączał sie obieg wewnętrzny. W Zafci zamontowałem ten czujnik tylko jeszcze muszę go aktywować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”