Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Krzysztof
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2009, 23:05
Imię: KRZYSZTOF
Lokalizacja: Lędziny
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#61 Post autor: Krzysztof »

Witam czy ktos zna kod 0234 ?
Kris

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#62 Post autor: MieHor »

P0234 Engine Overboost Condition

lub

P0234 "Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika"

lub

P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22

jednak co one oznaczają - nie wiem

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#63 Post autor: Lorry »

Coś z ciśnieniem ładowania turbo jest zapewne, może czujnik ciśnienia pow. doładowującego albo zawór upustowy ;)

licznik

#64 Post autor: licznik »

witam
błąd 1813
silnik 1.6 16V
czy ktoś słyszał

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#65 Post autor: MieHor »

znalazłem coś takiego:

P1813 Usterka sygnału momentu (CAN) B-33
lub
P1813 Za niskie napięcie regulacji momentu obrotowego
P1813 Ustawiczna regulacja momentu obrotowego

licznik

#66 Post autor: licznik »

MieHor pisze:znalazłem coś takiego:

P1813 Usterka sygnału momentu (CAN) B-33
lub
P1813 Za niskie napięcie regulacji momentu obrotowego
P1813 Ustawiczna regulacja momentu obrotowego

dzięki ,ale tak na chłopski rozum co to oznacza,co trzeba naprawić

Awatar użytkownika
Krzysztof
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2009, 23:05
Imię: KRZYSZTOF
Lokalizacja: Lędziny
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#67 Post autor: Krzysztof »

Dziéki za info kod 0234 , byłem na diagnostyce i miałem pęknięty przewód z podcisnienia. Pozdrawiam
Kris

nprison

#68 Post autor: nprison »

Witam,

Mam pytanie co oznacza numer ECM 0112561 - wyskoczył po wciśnięciu hamulec+gaz+kluczyk poz. II.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#69 Post autor: MieHor »

Kolego nprison, podany błąd należy odczytać jako P1125, co oznacza:

P1125 Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve Circuit Open C-15
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve Excessive Flow Detected C-15
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve Insufficient Flow Detected C-15

lub

P1125 Za mocne wejście zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
P1125 Otwarty obwód zaworu elektromagnetycznego ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1
P1125 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2

nprison

#70 Post autor: nprison »

Kolego MieHor dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2009, 23:05
Imię: KRZYSZTOF
Lokalizacja: Lędziny
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#71 Post autor: Krzysztof »

Witam czy ma ktos kody błędów w PDF . Może przesłać link na meila ? Pozdrawiam meil krzysiekpat@op.pl
Kris

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#72 Post autor: rzadki »

Witam! ;)

mam problem, auto przeważnie odpala na dotyk, ale lubi zgasnąć, nawet po rozgrzaniu silnika do 90 st C. podczas pracy następują takie krótkie przerwy (silnik przerywa), spadają obroty i albo wraca na te 750 rpm`ów, albo gaśnie. wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, bo stary miał popękaną obudowę i wywalało mi błąd na komputerze. jednak to nie rozwiązało problemu. mam błędy:

P0340 - Obieg wejściowy czujnika prędkości pojazdu nie zgadza się z sygnałem pompy wtryskowej,
oraz
P1222 - ??

nie mogę znaleźć oznaczenia tego drugiego błędu. dla ścisłości mam Zafirę 2.0 DTI z 2002r. i o ile się dobrze orientuję to mam sterownik EDC15m. a dla tego sterownika jest mało przetłumaczonych błędów. proszę o pomoc w diagnozie.
Pozdrawiam ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#73 Post autor: MieHor »

Kolego rzadki, znalazłem coś takiego:

P1222 Injector Control Circuit Intermittent

niestety po polsku nie mam

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#74 Post autor: rzadki »

Kolego MieHor, dzięki ;) po cichu liczyłem na Twoją pomoc, bo obeznany jesteś :) przetłumaczę podane słowa po kolei, może komuś zaświta, jak nazwać ten błąd:

Injector - wtryskiwacz
Control - kierujący, sterowniczy (sterownik)
Circuit - obwód, obieg, okrążać
Intermittent - przerywany; sporadyczny; okresowy

no i z czym to może być związane?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#75 Post autor: MieHor »

Kolego rzadki, przez analogię z innym błędem, np.
P0216 Injection Timing Control Circuit Malfunction
co oznacza
P0216 "Układ kontroli czasu wtrysku - usterka"

błąd P1222 można przetłumaczyć:

- układ kontroli wtryskiwacza - przerwa (usterka)

może się mylę, ale jestem przekonany, że jestem blisko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”