Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
witam kolegów wyczytałem gdzieś wyżej w postach o dbaniu o turbinę a mianowicie o studzeniu silnika po jeździe (jak długo powinien chodzić na wolnych obrotach po rozgrzaniu żebym mógł go wyłączyć ??) i na odwrót ile musi chodzić po odpaleniu żebym mógł mu przydusić kolega wyżej opisywał że niestosowanie się do tego grozi padnięciem turbiny a tego chciałbym uniknąć dzięki za odpowiedzi.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Po odpaleniu nawet nie wskazana jest praca na postoju, można a nawet trzeba ruszać od razu, ale jechać normalnie bez zbędnego wkręcania na obroty.
Po zatrzymaniu przed wyłączeniem silnika powinien popracować jeszcze na wolnych obrotach ok. 1-2 min. - w tym czasie możesz np. rozładować samochód i dopiero wyłączyć silnik.
Po zatrzymaniu przed wyłączeniem silnika powinien popracować jeszcze na wolnych obrotach ok. 1-2 min. - w tym czasie możesz np. rozładować samochód i dopiero wyłączyć silnik.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Turbina po ostrej jeździe wróci temperaturowo do normy po ok jednej minucie a w rurę można dać gdy olej osiągnie ok.50 stopni czyli przy normalnej jeździe ok 5 minut.Kiedyś jak pracowałem w Instytucie Lotnictwa to robiliśmy testy na hamowni odnośnie zużycia poszczególnych elementów i tak w przybliżeniu nam te czasy i temperatury wyszły..
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
No to mam i ja problem z turbiną.
Mianowicie, brak mocy i powyżej 3 tyś zalewanie silnika PB
Do tego brak błędów.
Co sprawdziłem drożność i szczelność przewodów do elektrozaworu jak i sam elektrozawór. Mieszek sterujący przesłoną na wydechu (nie wiem jak to nazwać fachowo)
Przy rozpędzeniu na postoju silnika tak do 4 tyś i gwałtownym zdjęciu nogi z pedału gazu mieszek otwiera klapkę ujścia spalin więc elektrozawór jest sterowany i podcisnienia działają.
Jakieś sugestie, ew gdzie spojrzeć na jakie wartości w interfejsie diagnost. co się powinno zmieniać?
Jeszcze jedno, do czego jest ten wężyk na dole turbiny on idzie gdzieś na tył silnika prawdopodobnie do podcisnienia kolektora dolotu nie wiem czy na nim jest jakiś elektrozawór bo wygląda na przypchany.
Mianowicie, brak mocy i powyżej 3 tyś zalewanie silnika PB
Do tego brak błędów.
Co sprawdziłem drożność i szczelność przewodów do elektrozaworu jak i sam elektrozawór. Mieszek sterujący przesłoną na wydechu (nie wiem jak to nazwać fachowo)
Przy rozpędzeniu na postoju silnika tak do 4 tyś i gwałtownym zdjęciu nogi z pedału gazu mieszek otwiera klapkę ujścia spalin więc elektrozawór jest sterowany i podcisnienia działają.
Jakieś sugestie, ew gdzie spojrzeć na jakie wartości w interfejsie diagnost. co się powinno zmieniać?
Jeszcze jedno, do czego jest ten wężyk na dole turbiny on idzie gdzieś na tył silnika prawdopodobnie do podcisnienia kolektora dolotu nie wiem czy na nim jest jakiś elektrozawór bo wygląda na przypchany.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2011, 19:07 przez oki, łącznie zmieniany 1 raz.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
To ze od samego dołu to wiem ze smarowanie, ale ponizej jej wlotu jest czarne coś i dochodzi tam ten wężyk.
Rysunek nie pasuje do 2.0 mojej:(
ALe czujnik doładowania jak i elektrozawór dzialają, bo Weast Gate działa przy nagłym zamknięciu gdy cisnienie nagle wzrasta.
Czy turbina powinna przez cały czas się kręcić podczas pracy silnika?
Rysunek nie pasuje do 2.0 mojej:(
ALe czujnik doładowania jak i elektrozawór dzialają, bo Weast Gate działa przy nagłym zamknięciu gdy cisnienie nagle wzrasta.
Czy turbina powinna przez cały czas się kręcić podczas pracy silnika?
koledzy mam pytanko do czego służy rurka która wychodzi z turbiny (z góry) i idzie gdzieś na dół ??? zauważyłem, że z tej rurki mam wyciek, konkretnie pojawił się olej na tej rurce i stąd moje pytanie: czy to jest jakiś poważny problem, ostatnio zauważyłem, że nie odczuwam załączania się turbiny, czy to ma związek z tym wyciekiem ??? dajcie znać jak ktoś ma jakiś pomysł.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 15:42 przez marcinzx1, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
W mojej Zofii cieknie olej na złączce wyjściowej z intercoolera.
Turbina jest sucha, ale podejrzewam że wyrzuca olej do IC.
Rozumiem, że to nie za dobrze
Czy to początek końca turbiny, czy inny objaw?
W mojej Zofii cieknie olej na złączce wyjściowej z intercoolera.
Turbina jest sucha, ale podejrzewam że wyrzuca olej do IC.
Rozumiem, że to nie za dobrze
Czy to początek końca turbiny, czy inny objaw?
Witam. Jako że tak czytam i czytam o tych usterkach turbinek w Zośkach,moja też odmówiła posłuszeństwa.Turbina działać działa bo ją słychać tyle że mocy brak.Co ciekawe zauważyłem jedną rzecz,mianowicie dzieje się tak podczas jazdy w deszczu,po mokrym.Kiedyś tak jakby wyschło cosik i jechała tak ok 3 tyś a teraz znów umarła i ........ Jakieś pomysły? Zaworek z tyłu koło turbiny wymieniany już. Zosia 2,2 2002