Problem z wolnymi obrotami.
Moderator: Sebu$
Zresetuj kompa czyli odłącz klemę od aku na parę minut, może się poprawi.
Niestety elektronika w tym aucie potrafi płatać figle , no i cierpi na kilka "typowych" usterek.
Awarie komputera to jedna z nich.
Jeśli Twój mechanik jest tak pewny , że to komp padł to umów się z nim tak , że wymienisz. Ale jeśli nic się nie zmieni to zwraca Ci kasę.
A jeśli by to rzeczywiście był komputer, to naprawa jest tańsza i podobno skuteczniejsza niż wymiana na nowy.
Niestety elektronika w tym aucie potrafi płatać figle , no i cierpi na kilka "typowych" usterek.
Awarie komputera to jedna z nich.
Jeśli Twój mechanik jest tak pewny , że to komp padł to umów się z nim tak , że wymienisz. Ale jeśli nic się nie zmieni to zwraca Ci kasę.
A jeśli by to rzeczywiście był komputer, to naprawa jest tańsza i podobno skuteczniejsza niż wymiana na nowy.
Zaczęło się kilkanaście dni temu. Czasami po puszczeniu pedału przyspieszenia silnik miał kłopoty ze stabilizacją wolnych obrotów. Falował od od 500 do 1000 obr/min. Po ostatnich mrozach (dodam że auto stało) zjawisko się nasiliło do tego stopnia że silnik potrafi zgasnąć. Zapala na "dotyk" bez problemu. Teraz zapalił się check.
0131- regulacja poza zakresem, sygnał sondy za niski, mieszanka uboga
0340- nieprawidłowy sygnał, czujnik wałka rozrządu
1405- uszkodzenie zaworu EGR
Check zapala się przy hamowaniu silnikiem i gaśnie pow. 3000 obr/min ,
EGR jest zaślepiony. Czy ktoś miał podobny przypadek i wie od czego zacząć bo nie chce mi się wierzyć że na postoju padły trzy elementy.
0131- regulacja poza zakresem, sygnał sondy za niski, mieszanka uboga
0340- nieprawidłowy sygnał, czujnik wałka rozrządu
1405- uszkodzenie zaworu EGR
Check zapala się przy hamowaniu silnikiem i gaśnie pow. 3000 obr/min ,
EGR jest zaślepiony. Czy ktoś miał podobny przypadek i wie od czego zacząć bo nie chce mi się wierzyć że na postoju padły trzy elementy.
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
U mnie było to samo. Jakoś nie wierzyłem w zmianę trybu i mając w pamięci, że kilka dni temu rozładował mi się aku, wziąłem go do domu i naładowałem na full. Obroty są znowu w okolicach 720-730. Po prostu alternator potrzebował wyższych obrotów, aby ładować aku.14021973 pisze:U mnie cały czas wahały się w granicach 750 o/min, a po ostatnich mrozach skoczyły do 850-900 o/min i nawet po porządnym nagrzaniu silnika nie spadają...przyszło mi do głowy, że może to być związane np. ze zwiększeniem ładowania aku. Mam nadzieję, że to jest coś w ten deseń i na wiosenkę wszystko wróci do normy
Błękitna Zocha z Białołęki
Witam koledzy jak juz pisałem wczesniej zmieniłem silnik przy swojej zafirze.Wszystko raczej w porzradku tylko wydaje mi sie ze po odpaleniu gdy silnik chwile po pracuje wolne obroty tak jak by były za niskie odczuwam lekkie szarpanie silnikiem. Po zagrzaniu jest lepiej ale skazówka obrotosciomierza stoi na kresce przed 1000 obr/min.Na starym silniku wydaje mi sie ze obroty były troche wieksze.Dodam ze silnik który kupiłem jest z vectry c z tym samym oznaczeniem Y 2.0 dth ale to chyba nie ma znaczenia co do obrotów? Jest moze jakis sposób na podniesienie tych obrotów ? Prosze o pomoc!