[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Góral Karkonosz

[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI

#1 Post autor: Góral Karkonosz »

Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy post i pierwszy Opel, więc proszę o wybaczenie braku wiedzy w temacie Oplowskim. Ale do rzeczy - jestem przed zakupem Zafiry z silnikiem Isuzu 1,7 125KM. W aucie miga kontrolka świec żarowych, więc ma przerwane wypalenie DPF'a. Autem będę jeździł dużo, ale w warunkach miejskich, wiec jednym moim zdaniem rozsądnym wyjściem jest usunięcie tego urządzenia. Proszę szanownych Forumowiczów o informację gdzie i czy można to zrobić biorąc pod uwagę stosunkowo młody silnik - wiec mało popularny.
Pozdrawiam z Karkonoszy
Tomasz
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Góral Karkonosz, łącznie zmieniany 9 razy.

Góral Karkonosz

#2 Post autor: Góral Karkonosz »

A jak to jest z tą migającą kontrolką świec żarowych, czy jeśli miga podczas jazdy to znaczy że trwa proces wypalania, czy oznacza że nie został do końca przeprowadzony?
A co do DPF'a to dlatego się pytam ponieważ wycięcie nie stanowi problemu, problemem jest oprogramowanie silnika, a nie chce dawać jakiemuś "druciarzowi" tylko osobie sprawdzonej.

kicaj

#3 Post autor: kicaj »

mysle ze osoby ktore na forum robily grupowa wycinke sa w miare wiarygodne ;)
jesli mruga to pewnie zapchany (choc ta druga opcja tez jest mozliwa). najlepiej by bylo odczytac bledy, a jeszcze lepiej podpiac fejsa i sprawdzic stopien nasycenia filtra, (potem mozna by bylo ew. wlaczyc wypalanie)
inna sprawa to dlaczego ten filtr jest zapchany, z jakiegio powodu? zly styl jazdy czy tez jakas awaria w silniku.

Góral Karkonosz

#4 Post autor: Góral Karkonosz »

Nie mam pojęcia, auto stoi w komisie - więc jeszcze go nie mam i nie będę miał, jeśli okaże się że coś nie jest o.k i nie znajdę kogoś kto potrafi w profesjonalny sposób zmienić soft w silniku.
Silnik chodzi o.k, zbiera się też dobrze, nie licząc, turbodziury, ale jest to nie do unikniecia, ponieważ turbina ma dużą średnicę, więc tym samym dużą bezwładność. Średnica turbiny wynika z małej pojemności silnika, bo musi mu sporo nadmuchać tlenu, aby z 1,7 wycisnąć 125KM.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Bodek »

Góral Karkonosz pisze:A jak to jest z tą migającą kontrolką świec żarowych, czy jeśli miga podczas jazdy to znaczy że trwa proces wypalania, czy oznacza że nie został do końca przeprowadzony?
A co do DPF'a to dlatego się pytam ponieważ wycięcie nie stanowi problemu, problemem jest oprogramowanie silnika, a nie chce dawać jakiemuś "druciarzowi" tylko osobie sprawdzonej.
Wszystko masz tutaj:

DPF

Naprawdę dobry i wyczerpujący poradnik :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Góral Karkonosz

#6 Post autor: Góral Karkonosz »

Bodek - dziekuję za info, to naprawdę kompedium wiedzu n/t DPF'a. To co tam przeczytałem utwierdziło mnie w przekonaniu usuniecia DPF'a.
Stąd ponawiam pytanie - czy ktoś usuwał DPF'a w Silniku Isuzu 125KM?????

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Bodek »

Góral Karkonosz pisze:Bodek - dziekuję za info, to naprawdę kompedium wiedzu n/t DPF'a. To co tam przeczytałem utwierdziło mnie w przekonaniu usuniecia DPF'a.
Też po przeczytaniu postów na temat DPF-u pierwsze co chciałem zrobić - to wywalić go :!:

Ale ..... idzie się nauczyć i przyzwyczaić, jak mnie będzie wnerwiał to go wywalę :>
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Góral Karkonosz pisze: Stąd ponawiam pytanie - czy ktoś usuwał DPF'a w Silniku Isuzu 125KM?????
ktoś pisał, że w 1.7cdti na razie nie da się wyciąć chwasta

ps. proponuje zamknąć temat i przenieść dyskusję do
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1867

bo się bałagan robi

Góral Karkonosz

#9 Post autor: Góral Karkonosz »

Żeby tak prosić o banowanie kogoś kto pierwszy raz pisze....? Tym bardziej że temat moim zdaniem ciekawy, bo o ile o silnikach "fiatowskich" powiedziano wszystko to o Isuzu niewiele.....

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

Góral Karkonosz pisze:Żeby tak prosić o banowanie kogoś kto pierwszy raz pisze....? Tym bardziej że temat moim zdaniem ciekawy, bo o ile o silnikach "fiatowskich" powiedziano wszystko to o Isuzu niewiele.....
Więc dobra rada....zatytułuj temat tak jak należy...bo nie wynika z niego, że dyskusja dotyczy 1.7... a tym sposobem mamy dwie dyskusje. Nie chodzi o banowanie tylko o porządek, a tym sie charakteryzuje nasze forum w porównaniu do opel24. Zresztą wszystko w rękach moderatora. :)
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 21:24 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Góral Karkonosz

#11 Post autor: Góral Karkonosz »

Masz rację, ale jak teraz mogę to zmienić????

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

Naszymi niemal etatowymi lekarzami od dpf'a są koledzy TuneForce oraz Heko. Może oni będą w stanie Ci pomóc.

http://www.zafiraklub.pl/profile.php?mo ... ile&u=3143

http://www.zafiraklub.pl/profile.php?mo ... ile&u=2366


Sprawą interesuje sie też kolega Przemcio Może on już coś wie więcej, ale pisał, że nie da się ...póki co...oczywiście.

http://www.zafiraklub.pl/profile.php?mo ... ile&u=2847

Góral Karkonosz

#13 Post autor: Góral Karkonosz »

To czuje że bedzie problem......

kicaj

#14 Post autor: kicaj »

Góral Karkonosz pisze:Silnik chodzi o.k, zbiera się też dobrze, nie licząc, turbodziury
to moze sugerowac ze dpf nie jest jeszcze na amen zapchany a jedynie ostrzega ze TRZEBA wypalic. czyli w trase zagrzac i niech sie zainicjuje. jak bedziesz to auto ogladal to sprobuj wyjechac w dluzsza trase i upewnij sie ze jest dosc paliwa w baku ;)
no chyba ze podlapiesz kogos kto ma fejsa i podjedzie z toba

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#15 Post autor: Lorry »

Temat zostawię bo już jest prawidłowo zatytułowany ;)

Ewentualnie póżniej się scali:)
Góral Karkonosz, dzięki za słuchanie i dostosowanie się do uwag :piwo: Kolegom dziękuje za dbanie o porządek (gdy mnie nie ma) :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”