Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Podstawa to sprawdzić napięcia na siłowniku. U mnie przyczyną był wyłącznik w drzwiach kierowcy. Jest tak umieszczony że każde otwarcie drzwi podczas deszczu powoduje że dostaje się do niego woda. Śniedzieją mikrostyki od tylnych drzwi.
Panowie, może pomogę bo coś to sie przeciąga i przebrnąć przez to wszystko to już masakra.
Centralny zamek:
W drzwiach kierowcy jest siłownik oraz mikrowłączniki które odpowiadają między innymi za wykrycie połozenia kluczyka w zamku tym samym położenia centralnego drzwi.
Otwarcie z kluczyka powoduje przestawienie mikrowyłączników i wysłanie polecenia do centralki (prawy przedni słupek przy nogach) aby wykonała otwarcie pozostałych siłowników.
Centralka ma zabezpieczenia 20A nr 11 oraz nr21
Instalacja do pozostałych siłowników drzwiowych jest 3 przewodowa z kontrolą położenia siłownika (drzwi kierowcy tylko mają więcej kabli), wlew i tylnia klapa mają dwa przewody pozbawione kontroli.
Najczęściej usterce ulegają przewody w przelocie gumowym drzwi tylnich z racji ze są krótkie odcinki i sie łamią.
Przewody odpowiedzialne za centralny to: Czarno/granatowy, Czarno/żółty oraz Czarno/czerwony (dwa ostatnie kolory kabli idą do centralnego wlewu paliwa i klapy bez kontroli położenia)
Po co kontrola położenia, w przypadku nie zamknięcia zamka (zablokowanie lub nie zaryglowane drzwi) centralny np zamknie się i po chwili otworzy z powrotem.
Ma to dać do zrozumienia użytkownikowi ze któreś z drzwi są nie zamknięte lub mają awarię.
Łatanie wiązki radzę przeprowadzić w sposób następujący:
uciąć przy samej kostce drzwiowej i wstawić nowy kawałek przewodu aż w nadwozie samochodu i połączyć go w wiązce przy progu.
Czemu tak, z reguły kable łamią się po środku lutowanie w tym miejscu usztywnia całe połączenie a lut do tego jest kruchy.
Gwarantuję ze się ułamie bardzo szybko przy samym lutowaniu i będzie trzeba robić to ponownie.
Przy okazji wiązki tylniej drzwi:
Szyby elektryczne - kolory czerwono/żółty oraz czerwony (zabezpieczenie 30A nr 17) przełącznik szyby - szary i granatowy
Pozostałe dwa to głośniki które mają inne kolory w każdych drzwiach.
Witam mam taki problem z zamkiem centralnym tył prawa strona , przestał działać i sprawdziłem czy jest prąd w kostce i jest zamówiłem zamek podłączyłem do kostki żeby sprawdzić zamek zadziałał ale tylko raz i następny nie działa co to może być.
ja mam taki problem centralny działa mi tylko na przód a tylne muszę zamykać z bolca ale bagażnik się zamyka z centralnego wiec to by wiaski nie dochodziły na tylne drzwi ?
W tylnych drzwiach często przerywają się przewody które wychodzą ze słupka,tam musisz poszukać najpierw uszkodzenia.Na oko nie widać często uszkodzenia,wystarczy wtedy pociągnąć mocniej za poszczególne przewody i uszkodzone pękają bo trzyma ich sama izolacja...
Witam. Mam taki problem. Do pewnego czasu nie mogę otworzyć drzwi z pilota ( orginalna centralka) wymieniłem baterie i dale nic wiem ze można jakoś zaprogramować kluczyk bo to tez może być przyczyna ale nie wiem jak !! ma ktoś jakieś pomysły?? z góry dzięki za odp. pozdrawiam