Czyszczenie elektrozaworków.
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Czyszczenie elektrozaworków.
Czyszczenie elektro zaworków.
Bywa że tyle oleju jest w elektro zaworku.
Foto zapożyczone dla zobrazowania.
Bierzemy sie do roboty potrzebny płaski śrubokręt i szuszarka lub opalarka
którymi podgrzewamy ten rant co by stał sie elastyczy troszke zimny pęknie.
Wkładamy go w szczeline i lekko odginamy ale z czuciem kciukiem podnosimy tą zaślepke
i przytrzymujemy i tak z każdą szczeliną aż góra odpadnie pilnować sprężynek i części.
Dół zaworku tylko podważamy tam nic nie ma ale przedmuchać zawsze można.
Reszte rozebranych części czyścimy w ropie i tylko w niej ostrożnie z membramą silikonową.
Po wyczyszczeniu składamy dobrze zaciskamy i jest ok.W razie pęknięcia tego rantu
można użyć opaski metalowej do zaciśnięcia.
Ja zrobiłem dla sprawdzenia czy pompa vacum nie puszcza oleju w układ podciśnienia a zarazem zabezpieczyłem się przed tym.
Teraz tylko rzut okiem i widać czy jest olej z pompy.
Bywa że tyle oleju jest w elektro zaworku.
Foto zapożyczone dla zobrazowania.
Bierzemy sie do roboty potrzebny płaski śrubokręt i szuszarka lub opalarka
którymi podgrzewamy ten rant co by stał sie elastyczy troszke zimny pęknie.
Wkładamy go w szczeline i lekko odginamy ale z czuciem kciukiem podnosimy tą zaślepke
i przytrzymujemy i tak z każdą szczeliną aż góra odpadnie pilnować sprężynek i części.
Dół zaworku tylko podważamy tam nic nie ma ale przedmuchać zawsze można.
Reszte rozebranych części czyścimy w ropie i tylko w niej ostrożnie z membramą silikonową.
Po wyczyszczeniu składamy dobrze zaciskamy i jest ok.W razie pęknięcia tego rantu
można użyć opaski metalowej do zaciśnięcia.
Ja zrobiłem dla sprawdzenia czy pompa vacum nie puszcza oleju w układ podciśnienia a zarazem zabezpieczyłem się przed tym.
Teraz tylko rzut okiem i widać czy jest olej z pompy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Elektrozaworki można wyczyścić ale jak są odciśnięte w zaworku takie rowki wtedy on nie domyka szukałem różnych sposobów na regeneracje
tego zaworku a jest on nie do kupienia w dodatku nie uśmiechało mi sie kupować nowego.
Napisze teraz czego nie pisałem w poradzie jak czyścić elektrozaworki ponieważ robiłem test czy sie to sprawdzi ja po takiej regeneracji
tego zaworka jeżdże już 3 miesiące i jest ok.
Podczas regeneracji nie robiłem foto bo byłem sceptyczny co do pomysłu więc ta porada jest zrobiona na czymś podobnym do zaworka.
Nakładamy silikon.
Na natłuszczoną powierzchnie dociskamy aż z tyłu wyjdzie taki cycek jak w orginalnym zaworku służy do trzymania tej uszczelki.
Tak to z górnej strony widać.
Dociskamy i czekamy aż wyschnie ja czekałem 24 godz.
Zdejmujemy docisk i mamy efekt.
Ja zastosowałem silikon odporny termicznie i olejoodporny czerwony jest odporny na odciski podczas terkotania.
Narysowałem też działanie elektrozaworka dla lepszego zrozumienia działania w razie naprawy czyszczenia.
Zauważyłem pewną zależność przy wężykach podciśnienia o średnicy zewnęcznej 2 mm i słabszej pompie podciśnienia podczas upustu tz terkotania wszystkie siłowniki działające w danej chwili działają impulsowo też drżą jak podmieniłem na 6mm to ten problem ustał a podmieniłem tylko od pompy do elektrozaworu turbo i do elektrozaworków mocowanych koło akumulatora,tak na razie to testuje i jest ok.
tego zaworku a jest on nie do kupienia w dodatku nie uśmiechało mi sie kupować nowego.
Napisze teraz czego nie pisałem w poradzie jak czyścić elektrozaworki ponieważ robiłem test czy sie to sprawdzi ja po takiej regeneracji
tego zaworka jeżdże już 3 miesiące i jest ok.
Podczas regeneracji nie robiłem foto bo byłem sceptyczny co do pomysłu więc ta porada jest zrobiona na czymś podobnym do zaworka.
Nakładamy silikon.
Na natłuszczoną powierzchnie dociskamy aż z tyłu wyjdzie taki cycek jak w orginalnym zaworku służy do trzymania tej uszczelki.
Tak to z górnej strony widać.
Dociskamy i czekamy aż wyschnie ja czekałem 24 godz.
Zdejmujemy docisk i mamy efekt.
Ja zastosowałem silikon odporny termicznie i olejoodporny czerwony jest odporny na odciski podczas terkotania.
Narysowałem też działanie elektrozaworka dla lepszego zrozumienia działania w razie naprawy czyszczenia.
Zauważyłem pewną zależność przy wężykach podciśnienia o średnicy zewnęcznej 2 mm i słabszej pompie podciśnienia podczas upustu tz terkotania wszystkie siłowniki działające w danej chwili działają impulsowo też drżą jak podmieniłem na 6mm to ten problem ustał a podmieniłem tylko od pompy do elektrozaworu turbo i do elektrozaworków mocowanych koło akumulatora,tak na razie to testuje i jest ok.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Temat cały czas gorący z tymi elektrozaworkami więc postanowiłem moje
doświadczenie zebrać i opisać dla potrzebujących a wiadomo są drogie
a jeżeli cewka elektromagnesu jest sprawna to zawór jest do naprawy
Jeszcze nigdy nie spotkałem sie z popękaną membramą,a tylko z zanieczyszczeniem.
Do rozebrania potrzebny jest płaski mocny śrubokręt i mocna szuszarka.
Szuszarką podgrzewamy górny pierścień elektrozaworka przez co stanie
się bardziej elastyczny potem wkładamy śrubokręt w każdą szczeline i
odciągamy na bok i jednocześnie podważamy ten pierścień palcem do góry
wszystko robimy delikatnie co by pierścień nie pękł.
Po zdjęciu chwytamy wszystkie sprężynki co by nie potracić.
Dalej śrubokrętem podważamy dolną część i wyjmujemy sitko do czyszczenia.
Tu widać całość rozebraną na części.
Po zdjęciu górnej membrany,zaworka i sprężynki widzimy to i to też musimy
wyjąć właśnie to jest najważniejsze co jest pod tym plastykiem.
A wybijamy to od dołu pręcikiem o średnicy jaka tam wejdzie a koniec tego
pręcika ma być płaski co by nie pokrzywić tej blaszki którą pobijamy delikatnie
od dołu i pilnujemy blaszki i sprężynki.
Tu troszkę opisałem na fotce co i jak.
Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy
Tu też opis dałem na fotce.
Można sobie dla sprawdzenia zrobić taki zasilacz bardzo pomocny.
Tutaj pokazałem wybity zaworek ale można go zregenerować poprostu wyjmujemy
wybitą gumkę i w jej miejsce nakładamy zwykły silikon sanitarny tak żeby dołem
tym otworkiem troszke wyszedł,po 12 godz od góry nożykiem do tapet ścinamy na
równo i to wszystko.
Dodam że warto sie przyłożyć do dmuchania tych siateczek (filtr) a szczególnie
tej od górnego pierścienia gdzie jest VACUM i OUT najbardziej zagrożony jest
ten elektrozaworek od turbiny tam z tej gruszki (WG) najwięcej leci tego rdzawego
pyłku który puźniej podbija tą odcinającą blaszkę oraz ten gumowy zaworek i brak
jest szczelności.
Ja to miałem jak nie działał EZ od turbo wtedy muł jest a błędu nie ma.Napisałem wieszał się ale wina była siłownika WG który był co dziwne sprawny ale puszczał rdze która zatykała górne sitko (filter) po zgaszeniu i odpaleniu było na chwile dobrze.A wyłapałem to w taki sposób.
To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza ona powodowała to że nie było zaciągane turbo zaciąganie było blokowane tym pyłem i był muuł.
Tu widać jak na króćcu zaciąga rdze.
Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka EZ.
Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka EZ.
Filter, sitko w EZ.
A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga
i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza
z eksploatacji
Nie wiem czy źle opisałem czyszczenie elektrozaworków czy jest co innego ze zdolnościami manualnymi naprawiaczy bo dużo pytań na pw otrzymuje, co z tym, a czemu tak, a jak tak zrobie co się stanie, czym to wybic itd.
Postanowiłem troche tak myśle rozjaśnić co nie którym o co w tym chodzi. Mianowicie jeżeli zrobimy pomiar oporu cewki i jest 5ohm i po podaniu napięcia nie można od dołu zaciągnąć lub dumchnąć powietrzem to znaczy że dolna część ez jest sprawna, zostaje tylko do sprawdzenia menbrama (potargana) i górny zaworek (wybity) wizualnie i przedmuchanie górnego siteczka (filtr pyłu). Miałem zdarzenie że kolega z pewnego forum przyjechał z problemem podciśnienia powiedział że zaworki czyścił i to samo dalej błąd P0400 a robił to zgodnie z opisem na forum i poczułem się winny, pompe też wymieniał i też to samo. Więc po sprawdzeniu wychodziło że pompa mało wydajna, ale rozbierałem po kolei wszystkie ez i wszystkie miały źle założone górne zaworki poprostu dał sprężynke nad zaworek i to był jego błąd. Dlatego postanowiłem to opisać żeby dokładnie się przyjżeć podczas rozbierania i miejsca prawidłowego składania elementów.
Pomijam tu zedjmowanie górnego pierścienia i dołu to to wszyscy dobrze znają.
Jest to ez klapek.
A teraz pokaże różnice między ez egr i turbo a ez klapek.
Rużnica jest w upuszczaniu tak zwanemu terkotaniu w ez egr i turbo bo ez od klapek jest dwustanowy nie ma terkotania czyli upuszczania czyli otwarty/zamknięty.
Z szarym wieczkiem to od klapek nie jest zamienny od turbo i egr do niego przychodzi szara wtyczka.
Z czarnym wieczkiem to od egr i od turbo.
To jedyne różnice w tych ez klapki nr końcówka 022 a egr i turbo końcówka 200.
doświadczenie zebrać i opisać dla potrzebujących a wiadomo są drogie
a jeżeli cewka elektromagnesu jest sprawna to zawór jest do naprawy
Jeszcze nigdy nie spotkałem sie z popękaną membramą,a tylko z zanieczyszczeniem.
Do rozebrania potrzebny jest płaski mocny śrubokręt i mocna szuszarka.
Szuszarką podgrzewamy górny pierścień elektrozaworka przez co stanie
się bardziej elastyczny potem wkładamy śrubokręt w każdą szczeline i
odciągamy na bok i jednocześnie podważamy ten pierścień palcem do góry
wszystko robimy delikatnie co by pierścień nie pękł.
Po zdjęciu chwytamy wszystkie sprężynki co by nie potracić.
Dalej śrubokrętem podważamy dolną część i wyjmujemy sitko do czyszczenia.
Tu widać całość rozebraną na części.
Po zdjęciu górnej membrany,zaworka i sprężynki widzimy to i to też musimy
wyjąć właśnie to jest najważniejsze co jest pod tym plastykiem.
A wybijamy to od dołu pręcikiem o średnicy jaka tam wejdzie a koniec tego
pręcika ma być płaski co by nie pokrzywić tej blaszki którą pobijamy delikatnie
od dołu i pilnujemy blaszki i sprężynki.
Tu troszkę opisałem na fotce co i jak.
Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy
Tu też opis dałem na fotce.
Można sobie dla sprawdzenia zrobić taki zasilacz bardzo pomocny.
Tutaj pokazałem wybity zaworek ale można go zregenerować poprostu wyjmujemy
wybitą gumkę i w jej miejsce nakładamy zwykły silikon sanitarny tak żeby dołem
tym otworkiem troszke wyszedł,po 12 godz od góry nożykiem do tapet ścinamy na
równo i to wszystko.
Dodam że warto sie przyłożyć do dmuchania tych siateczek (filtr) a szczególnie
tej od górnego pierścienia gdzie jest VACUM i OUT najbardziej zagrożony jest
ten elektrozaworek od turbiny tam z tej gruszki (WG) najwięcej leci tego rdzawego
pyłku który puźniej podbija tą odcinającą blaszkę oraz ten gumowy zaworek i brak
jest szczelności.
Ja to miałem jak nie działał EZ od turbo wtedy muł jest a błędu nie ma.Napisałem wieszał się ale wina była siłownika WG który był co dziwne sprawny ale puszczał rdze która zatykała górne sitko (filter) po zgaszeniu i odpaleniu było na chwile dobrze.A wyłapałem to w taki sposób.
To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza ona powodowała to że nie było zaciągane turbo zaciąganie było blokowane tym pyłem i był muuł.
Tu widać jak na króćcu zaciąga rdze.
Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka EZ.
Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka EZ.
Filter, sitko w EZ.
A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga
i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza
z eksploatacji
Nie wiem czy źle opisałem czyszczenie elektrozaworków czy jest co innego ze zdolnościami manualnymi naprawiaczy bo dużo pytań na pw otrzymuje, co z tym, a czemu tak, a jak tak zrobie co się stanie, czym to wybic itd.
Postanowiłem troche tak myśle rozjaśnić co nie którym o co w tym chodzi. Mianowicie jeżeli zrobimy pomiar oporu cewki i jest 5ohm i po podaniu napięcia nie można od dołu zaciągnąć lub dumchnąć powietrzem to znaczy że dolna część ez jest sprawna, zostaje tylko do sprawdzenia menbrama (potargana) i górny zaworek (wybity) wizualnie i przedmuchanie górnego siteczka (filtr pyłu). Miałem zdarzenie że kolega z pewnego forum przyjechał z problemem podciśnienia powiedział że zaworki czyścił i to samo dalej błąd P0400 a robił to zgodnie z opisem na forum i poczułem się winny, pompe też wymieniał i też to samo. Więc po sprawdzeniu wychodziło że pompa mało wydajna, ale rozbierałem po kolei wszystkie ez i wszystkie miały źle założone górne zaworki poprostu dał sprężynke nad zaworek i to był jego błąd. Dlatego postanowiłem to opisać żeby dokładnie się przyjżeć podczas rozbierania i miejsca prawidłowego składania elementów.
Pomijam tu zedjmowanie górnego pierścienia i dołu to to wszyscy dobrze znają.
Jest to ez klapek.
A teraz pokaże różnice między ez egr i turbo a ez klapek.
Rużnica jest w upuszczaniu tak zwanemu terkotaniu w ez egr i turbo bo ez od klapek jest dwustanowy nie ma terkotania czyli upuszczania czyli otwarty/zamknięty.
Z szarym wieczkiem to od klapek nie jest zamienny od turbo i egr do niego przychodzi szara wtyczka.
Z czarnym wieczkiem to od egr i od turbo.
To jedyne różnice w tych ez klapki nr końcówka 022 a egr i turbo końcówka 200.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 21:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.