jak zdjąć przedni zderzak
Moderator: Sebu$
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
jak zdjąć przedni zderzak
parę osób na forum pytało jak zdjąć przedni zderzak...
1. otwieramy maskę i tam mamy 2 zapinki które podważamy śrubokrętem
2.skręcamy koło w prawo i z lewej strony mamy śrubkę przy nadkolu, na rogu zderzaka
3. od dołu zderzaka idzie kanał wentylacyjny hamulców i tam też jest śrubka
2b. 2.skręcamy koło w lewo i z prawej strony mamy śrubkę przy nadkolu, na rogu zderzaka
3b. od dołu zderzaka idzie kanał wentylacyjny hamulców i tam też jest śrubka
4. od spodu zderzaka są 3 zapinki które też wypinamy (wychodzą przy pomocy śrubokręta)
5. przy pomocy 2giej osoby chwytając za narożniki przy nadkolach ciągniemy zderzak do przodu i po zawodach
1. otwieramy maskę i tam mamy 2 zapinki które podważamy śrubokrętem
2.skręcamy koło w prawo i z lewej strony mamy śrubkę przy nadkolu, na rogu zderzaka
3. od dołu zderzaka idzie kanał wentylacyjny hamulców i tam też jest śrubka
2b. 2.skręcamy koło w lewo i z prawej strony mamy śrubkę przy nadkolu, na rogu zderzaka
3b. od dołu zderzaka idzie kanał wentylacyjny hamulców i tam też jest śrubka
4. od spodu zderzaka są 3 zapinki które też wypinamy (wychodzą przy pomocy śrubokręta)
5. przy pomocy 2giej osoby chwytając za narożniki przy nadkolach ciągniemy zderzak do przodu i po zawodach
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
i wężyki spryskiwaczy...celius pisze:Zapomniałeś jeszcze dodać że trzeba odpiąć czujnik temp. i halogeny (
z tym myślę że ludzie sobie już poradzą, największy problem był ze śrubkami...
ciesze się że się (w miarę) podoba
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
No i jestem w kropce... poprzedni właściciel (albo ktoś mu to zrobił) najwyraźniej zamiast zapinek wkręcił blachowkręty, które totalnie przerdzewiały. 3 z 5 odkręciłem, dwóch nie ma szans... chyba bez strat się nie obejdzie. Niestety są na gwiazdki i nie ma jak większej siły przyłożyć... będzie trzeba czymś zastąpić, ale na razie muszę to jakoś ruszyć...
Miałem również bardzo duże problemy, aby ruszyć te śrubki w nadkolach, z prawej strony śrubka jest totalnie wyrobiona i nie ma jak jej ruszyć... jakieś sposoby na wyrobione śruby?
Miałem również bardzo duże problemy, aby ruszyć te śrubki w nadkolach, z prawej strony śrubka jest totalnie wyrobiona i nie ma jak jej ruszyć... jakieś sposoby na wyrobione śruby?
Szlifierka kątowa zakupiona, śruby wycięte, niestety nie było zupełnie jak wyciągnąć pozostałych fragmentów. Jakoś wyciągnąłem te blaszki, w które wkręcane są śruby. Muszę znaleźć takie gniazda do tych śrub nasuwane na otwory, tylko plastikowe - nie będzie miało co przyrdzewieć. Dokładnie to samo miałem przy zderzaku tylnym, który ściągałem przy wymianie metalowego wzmocnienia pod zderzakiem. Myślę, że u innych Zafirach też można się na takie problemy nastawiać - śrubki w nadkolach totalnie przerdzewiałe.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z tymi wkrętami w nadkolach faktycznie problem. Zardzewiałe jak cholera, kilka dni pod rząd psikałem je najpierw odrdzewiaczem i z wielkim oporem w końcu je odkręciłem.
Taka ogólna uwaga, zauważyłem, że wszystkie wkręty z Zafirze, które są na zewnątrz ( zderzak przedni tylny, przy nadkolach ) strasznie korodują. W Seacie tak się nie działo pomimo, że były tak samo narażone na warunki atmosferyczne.
Jakiś kiepski materiał ?
PS
Dodam, że przy kanałach wentylacyjnych kierujących strumień powietrza na tarcze hamulcowe trzeba odkręcić po dwa wkręty z każdej strony-razem cztery.
Taka ogólna uwaga, zauważyłem, że wszystkie wkręty z Zafirze, które są na zewnątrz ( zderzak przedni tylny, przy nadkolach ) strasznie korodują. W Seacie tak się nie działo pomimo, że były tak samo narażone na warunki atmosferyczne.
Jakiś kiepski materiał ?
PS
Dodam, że przy kanałach wentylacyjnych kierujących strumień powietrza na tarcze hamulcowe trzeba odkręcić po dwa wkręty z każdej strony-razem cztery.