Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Przemcio

Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

#1 Post autor: Przemcio »

TuneFORCE pisze:lepiej wydaj tą kasę na jakiś dodatek oczyszczający układ paliwowy....efekt będzie lepszy...
Czy możesz rozwinąć temat , proszę . Dotyczący tych dodatków oczywiście.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2011, 14:37 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Mihó

#2 Post autor: Mihó »

Pewnie ma na myśli to:

http://moto.allegro.pl/millers-oils-die ... 44420.html

Testowaliśmy, ponad 10000km, dobre efekty to dawało :)

Przemcio

#3 Post autor: Przemcio »

Nie posiadam. Po diagnostyce techem powiedziano mi ze wszystko OK :) natomiast ciekawym czy te preparaty pomagają (czy ma ktoś z tym doświadczenie), czy można stosować z DPFem i takie tam ;) Septyczny jestem od czasu jak jakieś 10 lat temu dałem się namówić na kupno magnetyzera do silnika benzynowego wielopunktowego.Do dziś się z siebie śmieję :lol:

Mihó

#4 Post autor: Mihó »

U nas spalanie spadało o ok. 0,3...0,5l

tico0

#5 Post autor: tico0 »

Śmiało polecam preparaty firmy STP dużo tańsze niż te które zaprezentowali koledzy i co najważniejsze skuteczne :!: (sprawdzone).
Tylko nie łudź się że jednorazowe użycie sprawi cuda trzeba co najmniej 3-4 razy by zauważyć pierwsze efekty.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 10:59 przez tico0, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemcio

#6 Post autor: Przemcio »

Zachęcam do wypowiedzi jak najwięcej userów w tym temacie. Jak wszyscy wiemy ilość wtryskiwanego paliwa ma istotny wpływ na szybkość zapełniania się DPFu .

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Bodek »

Używał ktoś tego

STP - diesel z antyżelem

STP - wtryskiwacze diesla

Czy jest to bezpieczne i skuteczne dla klekota z DPF-em.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

tico0

#8 Post autor: tico0 »

Stp wtryskiwacze możesz śmiało używać - sprawdzony środek

A zamiast stp diesel z antyżelem ja całą zimę stosuję to: Obrazek
I napiszę co zaobserwowałem po przejechaniu około 3.5 tyś. znacznie ułatwiony rozruch, mniejsze zużycie paliwa no i bezcenny spokuj z paliwem i cena jest dobra ;) .

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: stapaw »

kaliope napisał:

ZB - diagnostyka wtryskiwaczy w cdti

1. Wchodzimy w silnik i wybieramy odpowiedni silnik
2. Wchodzimy w 'funkcje specjalne' i mamy parametry poszczególnych wtrysków, oczywiście na zapalonym silniku. Parametry cały czas oscylują w okolicy 0.0, który to wynik jest idealny, czytaj: nieosiągalny. Generalnie norma jest do +/- 2.0. Wynik powyżej +/-2.0 sygnalizuję powolne siadanie poszczególnego wtryskiwacza.


Marki napisał:

Dawek korekcyjnych wtryskiwanego ON nie sprawdza się podczas jazdy tylko na postoju i powinny oscylować w granicach od -0,6 do 0,6.Proponuje odczytać błędy za pomocą pedału gazu i hamulca, i raz jeszcze sprawdzić dawki ON na postoju.Następnie proponuję ściągnąć wszystkie wtyczki z wtryskiwaczy,przeczyścić i popsikać jakimś środkiem do złączy elektrycznych.To zawsze tańszy sposób niż zaraz pakować się w wymianę kolektora.
U mnie listwa leży na silniku klapy nie są zatarte a auto zapitala jak trzeba.


Witam.To jak w końcu jest z tymi normami?Pozdrawiam

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: stapaw »

Ja mam tak: 1+/-1.0 , 2+/-0.5 , 3+/-0.5 , 4+/-1.8
Czy powinienem coś działać w tym kierunku,czy dopiero po przekroczeniu +/-2.0 ?
I co można zrobić,by poprawić te wartości,poza dolewkami paliwowymi do czyszczenia?

lapm

#11 Post autor: lapm »

kaliope pisze: sprawdzałeś jakie Ty masz?
U mnie tylko na 4 jest 1-1,6 (pozostale <1) ale nie ruszam, bo mam jeszcze zolte kostki (w DTH byly awaryjne i wymieniane byly na niebieskie), a po ruszeniu moge przyspieszyc wypalenie jej. Tak to bym otworzyl i prysnal jakims preparatem do czyszczenia stykow i poprawy rezystencji np. contact-spray (castorama), kontakt 60 ( gdzies czytalem, ze lepszy kontakt61).

zbigor

#12 Post autor: zbigor »

Marki pisze:.Nie wiem jakie dawki powinny być dla DT.
0d -0.7 do +0,8 mg/suw Ale nie ma czym sie przejmować jeśli są troche poza normą bo dla Z19DT ale dla astry H norma jest +- 1,3 mg/suw a to przecież ten sam silnik. Można zmniejszyć dawki korekcyjne używajac dodatków paliwowych do czyszczenia wtrysków W moim przypadku wartość na najgorszym spadła z okolicy 2 do ok 1,5 Używałem 3 razy STP i raz Xeramic Dalsze uzywanie nie przyniosło poprawy. Wartości dawek mierzymy na rozgrzanym silniku i koniecznie po wyłączeniu wszystkich elementów obciążających silnik jak radio, światła, klima itp

imalas

#13 Post autor: imalas »

Zastosuj środek do smarowania dieslowego systemu wtrysku. Chroni rozdzielcze pompy paliwowej przed zużyciem.
Dodatek ten wydłuża żywotność delikatnych części układu wtryskowego.
LIQUI MOLY DIESEL-SCHMIER ADDITIV OCHRONA WTRYSKU nr 5122

Napisałem do producenta w tej sprawie, poradzili po trzykrotnym czyszczeniu detergentami i suchym paliwie (V-Power Diesel) dać dodatek smarujący środek układ wtrysku i o dziwo ...DZIAŁA!, odblokował wtryski i nadal powoli spadają dawki korekcyjne. Było już 3.7, a teraz jest 2.3 na czwartym cylindrze (najgorszy), a zostało jeszcze 30% baku. NP tu

kicaj

#14 Post autor: kicaj »

rozumiem ze sa one bezpieczne rowniez dla DPF'a?

imalas

#15 Post autor: imalas »

Oba są bezpieczne dla DPF wg. producenta.
Pierwszy to płukanka odblokowująca wtryski oparta na detergentach i inhibitorach korozji,( w tragicznej sytuacji podłącza się go rurkami do zasilania i powrotu paliwa i wypala się go na włączonym silniku, zapobiegawczo to dodatek do paliwa) a ten drugi to dodatek smarująco-czyszczący wtryski i pompę, zabezpiecza przed zatoramifilm poglądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”