[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.
Moderator: Mariusz
zastanawiam sie jaki wpływ na prad ładowania ma marka akumulatroa (wg mnie ZADNE)
Zaraz po rozruchu auta prad łądowania jest największy -nawet 14,5V a potem maleje do 13,8V. podobnie ma sie do włącznaia dodatkowych odbiorników prąduw pojeździe.
Po to właśnie jest regulator napięcia by w zależności od potrzeby utrzymywał aku w należytym stanie napełnienia.
Zaraz po rozruchu auta prad łądowania jest największy -nawet 14,5V a potem maleje do 13,8V. podobnie ma sie do włącznaia dodatkowych odbiorników prąduw pojeździe.
Po to właśnie jest regulator napięcia by w zależności od potrzeby utrzymywał aku w należytym stanie napełnienia.
wg mnie teżSzymon78 pisze:zastanawiam sie jaki wpływ na prad ładowania ma marka akumulatroa (wg mnie ZADNE)
Sęk w tym że u mnie (w test mode) nigdy nie osiągam takiej wartości. Tuż po uruchomieniu napięcie oscyluje w granicach 13,6-13,9 V. Po dłuższej jeździe (20-30 km) miałem 14,0 w porywach do 14,1. Wczoraj rano odmówił posłuszeństwa oryginalny GM - bardzo możliwe że po wymianie na nowy te wskazania się zmienią na korzyść, stąd moje pytanieSzymon78 pisze: Zaraz po rozruchu auta prad łądowania jest największy -nawet 14,5V a potem maleje do 13,8V. podobnie ma sie do włącznaia dodatkowych odbiorników prąduw pojeździe.
ronin, w mojej Zosi jest od 4 miesięcy Centra Futura 722. Po uruchomieniu silnika mam poniżej 14 V (zależy jak długo nie był ladowany, zazwyczaj jakieś 13,4-13,6 V).
Podczas jazdy w trasie "dobija" do 14,4-14,5 V i wtedy odcina ładowanie.
Na starym oryginalnym aku 60 Ah mogłem pomarzyć jedynie o takim ładowaniu
//
Dziś odpaliłem Zochę po 5 dniach stania na ostrym mrozie, w Test Mode pokazało na początku się napięcie 14,0-14,1 V, pojeździła kilkanaście km do złapania temperatury, po pół godzinie ładowania pokazywało 14,3-14,4 V.
Podczas jazdy w trasie "dobija" do 14,4-14,5 V i wtedy odcina ładowanie.
Na starym oryginalnym aku 60 Ah mogłem pomarzyć jedynie o takim ładowaniu
//
Dziś odpaliłem Zochę po 5 dniach stania na ostrym mrozie, w Test Mode pokazało na początku się napięcie 14,0-14,1 V, pojeździła kilkanaście km do złapania temperatury, po pół godzinie ładowania pokazywało 14,3-14,4 V.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 16:56 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Aaaa, czyli jest szansa że regulator napięcia mam sprawny tylko aku dogorywałprzemeks pisze:ronin, w mojej Zosi jest od 4 miesięcy Centra Futura 722. Po uruchomieniu silnika mam poniżej 14 V (zależy jak długo nie był ladowany, zazwyczaj jakieś 13,4-13,6 V).
Podczas jazdy w trasie "dobija" do 14,4-14,5 V i wtedy odcina ładowanie.
Na starym oryginalnym aku 60 Ah mogłem pomarzyć jedynie o takim ładowaniu
W mojej astrze '96 czasem podłączałem mały prostowniczek w garażu i tak sobie ładowało całą noc. Do ładowania nie ściągałem klem.
Od niedawna w garażu stoi Zosia '07 - i zastanawiam się czy tak samo warto ją ładować. Co prawda teraz do zimy daleko ale ....
Tak więc proszę o wypowiedź, czy znacie przypadki uszkodzenia komputera przez taki mały prostownik. Co zalecacie,bo po przeszukaniu netu są dwie zgoła odmienne szkoły.
Rano przykręcanie klemy to dodatkowe kilka minut, zwykle zimą w lodowatym garażu.
No i historia komputera ulegnie skasowaniu.
Od niedawna w garażu stoi Zosia '07 - i zastanawiam się czy tak samo warto ją ładować. Co prawda teraz do zimy daleko ale ....
Tak więc proszę o wypowiedź, czy znacie przypadki uszkodzenia komputera przez taki mały prostownik. Co zalecacie,bo po przeszukaniu netu są dwie zgoła odmienne szkoły.
Rano przykręcanie klemy to dodatkowe kilka minut, zwykle zimą w lodowatym garażu.
No i historia komputera ulegnie skasowaniu.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Jeśli masz prostownik , który wyłącza sie, gdy akku osiągnie ok 14.5V to można ładować bez odłączania klem ( W lidlu mozna było taki prostownik kupić..)> Ael niektóre prostowniki mogą dać nawet ponad 16V i to może być nie tylko szkodliwe dla instalacji , ale także dla nowoczesnych akumulatorów ( intensywne gazowanie)
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
Ładuję aku z auta żony (poza autem). Miernik pokazuje mi 12,5V. Czy można nim już uruchomić auto? Ładuje się kilka godzin (5h). Podobno przy włączonym silniku powinien pokazywać 13-14.7? Czy to prawda? Zbliża się noc. Wcześniej nie mogłem zamknąć drzwi (centralny nie działał). Czy jeśli zaniosę aku do auta to będę mógł chociaż je zamknąć i doładować aku jutro? Do ilu? Ile powinien pokazywać miernik?
Spokojnie możesz zanieść. 14V to pokazuje ale podczas pracy silnika i jest to napięcia ładowania.norbert_p pisze:Ładuję aku z auta żony (poza autem). Miernik pokazuje mi 12,5V. Czy można nim już uruchomić auto? Ładuje się kilka godzin (5h). Podobno przy włączonym silniku powinien pokazywać 13-14.7? Czy to prawda? Zbliża się noc. Wcześniej nie mogłem zamknąć drzwi (centralny nie działał). Czy jeśli zaniosę aku do auta to będę mógł chociaż je zamknąć i doładować aku jutro? Do ilu? Ile powinien pokazywać miernik?
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Na drugi raz jak będziesz chciał ładować akku, to otwórz sobie maskę, zamknij centralnym drzwi i dopiero wtedy odłączaj akku.
Co do ładownia - możesz spokojnie jutro ładować. Jesli pokazuje Ci 12,5 po około 1-2 h od ładowania to jest oki...
Zaś co do napięcia na zaciskach akku podczas pracy silnika - to powinno być w zakresie 13,5-14,4 ( można sobie sprawdzić w Test Mode)
Co do ładownia - możesz spokojnie jutro ładować. Jesli pokazuje Ci 12,5 po około 1-2 h od ładowania to jest oki...
Zaś co do napięcia na zaciskach akku podczas pracy silnika - to powinno być w zakresie 13,5-14,4 ( można sobie sprawdzić w Test Mode)
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport