Zaparowane reflektory ?

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

Zaparowane reflektory ?

#1 Post autor: timi68 »

Dziś poraz pierwszy po wczorajszej jeździe w deszczu mam zaparowany przedni lewy reflektor i kiernkowskaz. Jak należy to wysuszyć i oczyścić bo pozostały małe plamki na szkle ?

KOPERNIK

#2 Post autor: KOPERNIK »

timi68, ja miałem ciągły problem z tym parowaniem lamp parowały na przemian a wiec te gumy co są na lampach czarne przeciąłem na pół i po 3cm skróciłem je i założyłem je z powrotem od tamtej pory lampy odparowały i problem się skończył a to za są cienkie dziurki to nie szkodzi woda nie wleci a para wychodzi .pozdrawiam

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#3 Post autor: timi68 »

OK. Dzięki kolego KOPERNIK. We wtorek tak zrobię, a nie wiesz czym poczyścić szkła ?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Poleciłbym np. Clean taki jak do czyszczenia szyb w domu, jest na alkoholu i nie ma bata by czegoś nie doczyścił, jednak najpierw propoowąłbym sprawdzić na jakimś małym fragmencie. Jesli klosze szkalne to lajcik jak plastiki to sprawdź ;)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#5 Post autor: timi68 »

Też myślałem o alkocholu, ale trzeba by sprawdzić z czego są reflektory, ale jak?
Może delikatnie ptrzeć z zewnątrz gdzieś na boczku ?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

dokładnie gdzieś na boczku, albo popukać inaczej dźwięczy plastik inaczej szkło, szklany jest grubszy ;)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#7 Post autor: timi68 »

Jutro mam nieoficjalnie wolny dzień, będę testował, o wynikach napewno napiszę.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#8 Post autor: BajBus »

timi68 pisze:Też myślałem o alkocholu
timi68 pisze:Jutro mam nieoficjalnie wolny dzień, będę testował,
nie wiem czy dobrze czytam miedzy wierszami, ale jeśli tak to przyjadę pomóc z tymi lampami :lol:
czyszczenie czyszczeniem, mnie bardziej inetersowało by jak je uszczelnisz, bo mam wrażenie jak by u mnie też parowała (zwłaszcza po myciu)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

mantiala

#9 Post autor: mantiala »

timi68 pisze:Dziś poraz pierwszy po wczorajszej jeździe w deszczu mam zaparowany przedni lewy reflektor i kiernkowskaz. Jak należy to wysuszyć i oczyścić bo pozostały małe plamki na szkle ?
Mam podobny problem, z tym że w lipcu miałem małego dzwonka zafirką. W lewym leflektorze urwał sie uchwyt. Pospawałem go i myslałem, że jest po sprawie. Jednak obfite deszcze w ostatnim czasie sprawiły, iż leflektor bardzo intensywnie paruje, a w części kirunkowskazu od wewnątrz szła osadza sie para wodna. Wzrokowo nie da się stwierdzić czy jest gdzieś jakieś pęknięcie lub nieszczelność. Z tąd też moje pytanie, czy da sie to jakoś uszczelnić. Pisałeś timi68, że będziesz próbował, więc napisz jaki uzyskałeś efekt i w jaki sposób. Pozdrawiam

mantiala

#10 Post autor: mantiala »

wybaczcie ale nie bardzo kumam w jaki sposób skrócenie gumek na relektorze może wpłynąć na to zeby nie parowały. Przecież to są gumki, które maja za zadanie uszczlnic przestrzeń pomiedzy maską a reflktorem. Są one luźno zakladane na reflektor. Chyba że myślę o innych gumkach.
Ja pomyślałem o tym żeby wymontować reflektor z auta, wziąść go do domu, wysuszyć i uszczelnić np. silikonem, na całym obwodzie w miejscu łączenia szkła z plastikową obudową.
Czy próbował ktos takiego rozwiązania? :roll:

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Maciek »

Ja tak lampy uszczelniałem i niewiele to dało, nadal parowały (trochę mniej).
Lepiej włożyć lampy na chwilę do rozgrzanego piekarnika na kilka minut i od razu po wyjęciu mocno docisnąć (mniej roboty, a efekt taki sam - podobno mniej parują).

kibol66

#12 Post autor: kibol66 »

co do parowania to ja takiego problemu nie mialem najwyżej z halogenami ale zdjelem te dolne gumy i problem znik,co do przeczyszczenia miałem taki problem ze gaz z żarówki poszedl mi na lampe beylem u fachowca i kazal mi odkrecić lampe wlac wody i ludwika i dobrze z kilka razy wyplukac dosłownie z roskreceniem 20 min roboty gorzej z suszeniem :)i lampa foktycznie wyglada jak nowa.pozdrawiam

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#13 Post autor: timi68 »

Ja wysuszyłem reflektory, założyłem dekielki z uszczelkami i jak na razie spokój gdy sie powtórzy zdejmę uszczelki.

mantiala

#14 Post autor: mantiala »

Ja jednak uparcie postanowiłem postawić na swoim. Wymontowałem lampe. Najpierw wysuszyłem reflektor od srodka suszarką, następnie staralem się maksymalnie nagrzać go go gorącym powietrzem z suszarki i docisnąłem szkło do obudowy. Później jeszcze dla pewności uszczelniłem silikonem do uszczelniania akwariów miejsce łączenia szkła z obudową na całym obwodzie. Na razie przy małym desczyku nie paruje. Zobaczę jaki przyniesie to efekt podczas większych opadów no i po teście myjni. Dam znać czy to dobry sposób.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#15 Post autor: timi68 »

mantiala pisze:Dam znać czy to dobry sposób.
czekam na podpowiedź, u mnie narazie spokój ale...............

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”