Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI
O masz!
Pierwszy odtyka i oczyszcza, a drugi lekko czyści inną formułą i zabezpiecza pozostałe elementy układu paliwowego od konsekwencji wielokrotnych czyszczeń detergentami (płukankami) lub stosowania non-stop bezsiarkowego paliwa...czyli smaruje!
Są jeszcze wersje PRO czyli warsztatowe do stosowania dodatkowych urządzeń ciśnieniowych (Jet Clean Tronic) zwiększające efektywność czyszczenia Pro line
Pierwszy odtyka i oczyszcza, a drugi lekko czyści inną formułą i zabezpiecza pozostałe elementy układu paliwowego od konsekwencji wielokrotnych czyszczeń detergentami (płukankami) lub stosowania non-stop bezsiarkowego paliwa...czyli smaruje!
Są jeszcze wersje PRO czyli warsztatowe do stosowania dodatkowych urządzeń ciśnieniowych (Jet Clean Tronic) zwiększające efektywność czyszczenia Pro line
Ja natomiast kilka razy dolałem Castrol TDA , nie zauważając większej różnicy w kulturze pracy silnika, co mnie jednak uderzyło to wzrost spalania!
Jest to strasznie dziwne, ponieważ chyba wszyscy napisali wcześniej, że przy stosowaniu dodatków samochodziki paliły im mniej, mi natomiast zaczął palić tak o około 0.2 na setkę więcej. Zastanawiam się czy to wina akurat tego dodatku, czy akurat moja Zosia źle reaguje na castrola.
Mam jednak podejrzenie, że moja ZB ma bardzo kapryśny silnik, gdyż podobnie reaguje na olej napędowy V-Power, tzn. po zatankowaniu V-powerka silniczek pracuje wyraźnie lepiej i ciszej (rekcja na gaz jest płynniejsza, brak szarpania) ale podobnie jak w przypadku dodatku Castrol TDA, na V-powerze rośnie mi zużycie paliwa tak o 0,2-0,3 na setkę, to jest dopiero zagadka :>
Jest to strasznie dziwne, ponieważ chyba wszyscy napisali wcześniej, że przy stosowaniu dodatków samochodziki paliły im mniej, mi natomiast zaczął palić tak o około 0.2 na setkę więcej. Zastanawiam się czy to wina akurat tego dodatku, czy akurat moja Zosia źle reaguje na castrola.
Mam jednak podejrzenie, że moja ZB ma bardzo kapryśny silnik, gdyż podobnie reaguje na olej napędowy V-Power, tzn. po zatankowaniu V-powerka silniczek pracuje wyraźnie lepiej i ciszej (rekcja na gaz jest płynniejsza, brak szarpania) ale podobnie jak w przypadku dodatku Castrol TDA, na V-powerze rośnie mi zużycie paliwa tak o 0,2-0,3 na setkę, to jest dopiero zagadka :>
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Dla mnie to dopiero zagadka jak to policzyłeś, tyle czynników wpływa na zużycie paliwa ze 0,3 l. to w granicach błędu ale może się mylę. Wiem że istotną sprawą pomijaną przez serwisy to badanie składu mieszanki powietrze/paliwo wtryskiwanej do cylindrów.Potrafi to badać i regulować niewiele firm tuningowych. Jest to o tyle istotne bo ma , między innymi wpływ na szybkość zapełniania się chwasta.Stąd moje zainteresowanie , może naiwne, preparatami czyszczącymi układy wtryskowe.rhaaziel pisze:na V-powerze rośnie mi zużycie paliwa tak o 0,2-0,3 na setkę, to jest dopiero zagadka
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Stosujesz przez całą zimęMarki pisze:Również stosuję Castrola TDA ale tylko zimą i nie zauważyłem różnicy w spalaniu.Myślę jak przedmówca,że to bardzo trudno jednoznacznie stwierdzić tym bardziej jeśli różnica wynosi ok.0,2L.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Wykonałem jeszcze raz pomiary na wyżej wymienionych warunkach.Temperatura silnika 85 st.Czbigor pisze: Wartości dawek mierzymy na rozgrzanym silniku i koniecznie po wyłączeniu wszystkich elementów obciążających silnik jak radio, światła, klima itp
Wynik:
Okazuje się że nie jest tak źle,choć jeden znacznie odstaje.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to jest to mój prawdziwy konik i nie mam tu na myśli tego, że za wszelką cenę chcę aby było najniższe (co widać po mojej średniej, że eco-driving jest mi obcy ) po prostu lobię prowadzić rozbudowane statystyki i sprawdzać jak auto zachowuje się w określonych sytuacjach, stąd też uważam, że jestem w stanie wychwycić różnice rzędu 0,2 - 0,3 na setkę.
Po przejechaniu prawie 25 tys km Zośką jestem w stanie przewidzieć jak się zachowa w określonej sytuacji, a fakt że czasem jednego dnia pokonuje tą sama trasę kilka razy w bardzo podobnych warunkach pozwala mi wysnuwać wnioski na temat jakości paliwa i poziomów spalania (mogę się tu oczywiście mylić ale uwierzcie mi różnice w kulturze pracy silnika rozpoznaje bardzo szybko, a to najczęściej przekłada się tez na odchylenie od spodziewanego spalania).
Natomiast jeśli mówimy o doborze składu mieszanki powietrze/paliwo wtryskiwanej do cylindrów to myślę, że V-Tech zrobił to dobrze, szczególnie, że w moim przypadku strojenie programu było bardzo dokładne i pochłonęło 4 wizyty, za każdym razem hamownia i dokładne pomiary parametrów silnika i potem odpowiednia korekta programu.
Co do dodatków, to sporadycznie używam Castrola TDA ale chyba przesiądę się na coś innego, rozważam zakup Millers Oils Diesel Power i zobaczymy co to cudo zdziała
[ Dodano: Czw Sty 27, 2011 07:49 ]
niestety nie mogę już edytować, dlatego proszę o scalenie
Zakupiłem i zalałem STP formułę do czyszczenia wtryskiwaczy - zobaczymy co to cudo zdziała dodatkowo nabyłem Diesel Skydd Black Arrow, który zacznę lać od kolejnego tankowania aż do końca mrozów i zobaczymy jakie będą tego efekty.
W weekend czeka mnie jeszcze wymiana wszystkich filtrów i oleju gdyż samochodzikowi stuknie roczek od ostatniej wymiany i muszę o niego zadbać
Po przejechaniu prawie 25 tys km Zośką jestem w stanie przewidzieć jak się zachowa w określonej sytuacji, a fakt że czasem jednego dnia pokonuje tą sama trasę kilka razy w bardzo podobnych warunkach pozwala mi wysnuwać wnioski na temat jakości paliwa i poziomów spalania (mogę się tu oczywiście mylić ale uwierzcie mi różnice w kulturze pracy silnika rozpoznaje bardzo szybko, a to najczęściej przekłada się tez na odchylenie od spodziewanego spalania).
Natomiast jeśli mówimy o doborze składu mieszanki powietrze/paliwo wtryskiwanej do cylindrów to myślę, że V-Tech zrobił to dobrze, szczególnie, że w moim przypadku strojenie programu było bardzo dokładne i pochłonęło 4 wizyty, za każdym razem hamownia i dokładne pomiary parametrów silnika i potem odpowiednia korekta programu.
Co do dodatków, to sporadycznie używam Castrola TDA ale chyba przesiądę się na coś innego, rozważam zakup Millers Oils Diesel Power i zobaczymy co to cudo zdziała
[ Dodano: Czw Sty 27, 2011 07:49 ]
niestety nie mogę już edytować, dlatego proszę o scalenie
Zakupiłem i zalałem STP formułę do czyszczenia wtryskiwaczy - zobaczymy co to cudo zdziała dodatkowo nabyłem Diesel Skydd Black Arrow, który zacznę lać od kolejnego tankowania aż do końca mrozów i zobaczymy jakie będą tego efekty.
W weekend czeka mnie jeszcze wymiana wszystkich filtrów i oleju gdyż samochodzikowi stuknie roczek od ostatniej wymiany i muszę o niego zadbać
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
1L na 1000L ON czyli 1ml na 1L ONWEZYR pisze:Jakie dawkowanie zastosować Skydd Black Arrow
Z tym to jak na loterii, nie raz na renomowanych stacjach można zatankować "świństwo" .WEZYR pisze:Na jakich stacjach warto tankować ON czy jest różnica po zatankowaniu lepszego - droższego ON
Każdy w okolicy ma swoje sprawdzone stacje jak chcesz mogę napisać które w Ostrowie...
Proponuję nie na raz dwa specyfiki - zrób przynajmniej jeden bak czystego diesla pomiędzy dolewkami dodatków. Mam złe doświadczenia (na szczęście nie na moim wozie ) z pompą VP44 (silnik Y22DTH) i dodatkami z różnych stajni lanymi jeden po drugim. Efektem było wytrącenie się związków trzecich i zaratcie mechaniczne głowicy rozdzielacza pompy (hmm.. małe 3kzł w plecy).
Co do zimowych wynalazków do paliwa stosuję na silne mrozy - poniżej minus 20st.C preparat Kleen Flo 994 Diesel Fuel Conditioner.
W badaniach laboratoryjnych (ech te długie zimowe miesiące nudy w firmie ) najlepiej radził sobie z rozbijaniem skrystalizowanej już parafiny w oleju napędowym. Co do innych "super" własności podawanych przez producenta trudno powiedzieć - nie weryfikowałem. Grunt że uchroni przed zablokowaniem filtra paliwa w arktyczny poranek.
Na szczęście wiosna tuż tuż.
Co do zimowych wynalazków do paliwa stosuję na silne mrozy - poniżej minus 20st.C preparat Kleen Flo 994 Diesel Fuel Conditioner.
W badaniach laboratoryjnych (ech te długie zimowe miesiące nudy w firmie ) najlepiej radził sobie z rozbijaniem skrystalizowanej już parafiny w oleju napędowym. Co do innych "super" własności podawanych przez producenta trudno powiedzieć - nie weryfikowałem. Grunt że uchroni przed zablokowaniem filtra paliwa w arktyczny poranek.
Na szczęście wiosna tuż tuż.