[B]Dziwne zachowanie rozdzielczej!!!Czujnik ABS?
- szmurlo
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
- Imię: Waldemar
- Lokalizacja: Kaszuby
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Magnesy neodymowe w łożyskach kół a ABS
Witam,
Kupiłem Zafirę B z 2006 r. uderzoną w lewy tył na wysokości koła.
Blacharz naprostował zawieszenie i wymienił tylną oś (zakup z allegro) bo orginalna była krzywa i nie radził dawać do prostowania. Jechałęm autem, prowadzi się dobrze, nie ściąga w żadną stronę.
Niestety pali się lampka, że ABS nie jest uzbrojony.
Inny mechanik, u którego serwisowałem swoje ostatnie Ople powiedział przed chwilą, że w nowych osiach są neodymowe magnesy w łożyskach, które dają sygnał magnetyczny czujnikowi ABS.
Jest więc podejrzenie, że kupiłem na allegro złą oś. Mechanik to jeszcze bada.
Czy ktoś może mnie nieco oświecić w tym temacie?
Czy rzeczywiście takie rozwiązania magnesowe stosuje się w nowych autach?
Pozdrowienia dla forumowiczów.
WS
Kupiłem Zafirę B z 2006 r. uderzoną w lewy tył na wysokości koła.
Blacharz naprostował zawieszenie i wymienił tylną oś (zakup z allegro) bo orginalna była krzywa i nie radził dawać do prostowania. Jechałęm autem, prowadzi się dobrze, nie ściąga w żadną stronę.
Niestety pali się lampka, że ABS nie jest uzbrojony.
Inny mechanik, u którego serwisowałem swoje ostatnie Ople powiedział przed chwilą, że w nowych osiach są neodymowe magnesy w łożyskach, które dają sygnał magnetyczny czujnikowi ABS.
Jest więc podejrzenie, że kupiłem na allegro złą oś. Mechanik to jeszcze bada.
Czy ktoś może mnie nieco oświecić w tym temacie?
Czy rzeczywiście takie rozwiązania magnesowe stosuje się w nowych autach?
Pozdrowienia dla forumowiczów.
WS
Osi raczej złej nie kupiłeś tylko czujnik bądź piasta jest uszkodzona....albo czujnik w ogóle nie podpięty.
Tak to wygląda http://allegro.pl/piasta-kola-tyl-opel- ... 58730.html
Tak to wygląda http://allegro.pl/piasta-kola-tyl-opel- ... 58730.html
- szmurlo
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 06 gru 2010, 08:42
- Imię: Waldemar
- Lokalizacja: Kaszuby
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
@kicaj:
Dzwonił mechanik, że kieruje auto do elektryka. Podepną pod komputer i wnet będę wiedział co i jak.
Czy polskie znaki sa w Hamburgu wyświetlane, jako robaczki?
@Marki:
Gdyby to było tylko to, to w najgorszym wypadku 200-300 zł.
Dziekuję za rychłe odpowiedzi. Widać, że forum jest żywe. Świetnie.
Dzwonił mechanik, że kieruje auto do elektryka. Podepną pod komputer i wnet będę wiedział co i jak.
Czy polskie znaki sa w Hamburgu wyświetlane, jako robaczki?
@Marki:
Gdyby to było tylko to, to w najgorszym wypadku 200-300 zł.
Dziekuję za rychłe odpowiedzi. Widać, że forum jest żywe. Świetnie.
to zalezy od kompaCzy polskie znaki sa w Hamburgu wyświetlane, jako robaczki?
a widze ze juz nie vw to chyba dobrze bo w tych silnikach czesto przeplywka pada... nie to co fiat
i kto mowi ze diesel od vw lepszy od fiata??
bedzie komp podpiety to bedzie wiadomo ktora piasta i tam szukac... daj znac jak poszlo
Kiedy stałem na światłach zauwazyłem ze wariuje mi prędkościomierz. Zaczął skakac od 0 do ok. 40-50km. Po ruszeniu przestał ale za to włączyla mi się kontrola trakcji oraz ABS (zaczeły świecić sie kontrolki) . Co to moze się dziać ??? Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:28 przez grabarz11, łącznie zmieniany 2 razy.
na 100% czujnik prędkości koła..
po-prostu czujnik ABS w piaście LP pada - prędkośc tego koła odpowiada za wskazania prędkościomierza)
- wypedałowanie nic nie wykaze (terzeba techem wejśc w moduł ABS i zczytać błąd)
1. sprawdzic wpierw połaczenia od modułu ABS w komorze silnika (nad skrzybnią biegów) do samej piasty.. za nadkolem jest kostka która często szwankuje/pekają kabelki/ zasniedzieje)
2. jak to nie pomorze to niestety wymiana piasty (jest elementem powiązanym z czujnikiem ABS i nie da sie kupić oddzielnie - koszt elementu ok 500pln)
poztym takie objawy były juz poruszane na forum ZKP .. uzyj szukajki
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135
po-prostu czujnik ABS w piaście LP pada - prędkośc tego koła odpowiada za wskazania prędkościomierza)
- wypedałowanie nic nie wykaze (terzeba techem wejśc w moduł ABS i zczytać błąd)
1. sprawdzic wpierw połaczenia od modułu ABS w komorze silnika (nad skrzybnią biegów) do samej piasty.. za nadkolem jest kostka która często szwankuje/pekają kabelki/ zasniedzieje)
2. jak to nie pomorze to niestety wymiana piasty (jest elementem powiązanym z czujnikiem ABS i nie da sie kupić oddzielnie - koszt elementu ok 500pln)
poztym takie objawy były juz poruszane na forum ZKP .. uzyj szukajki
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135