MAP SENSOR czujnik ciśnienia bezwzględnego

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Jaguarro

MAP SENSOR czujnik ciśnienia bezwzględnego

#1 Post autor: Jaguarro »

Witam drodzy koledzy. Mam drobny problem z moją Zafirą (silnik 2.0 DTH). Przy dłuższym pociągnięciu na gazie przechodzi mi w tryb awaryjny. Oczywiście przy normalnej jeździe (delikatnej) tego problemu nie ma. Jest to błąd nr P - 105, czyli awaria czujnika ciśnienia bezwzględnego. Czy może mi ktoś pomóc zlokalizować ten czujnik? Lubię sam podłubać przy autku i z taką awarią nie zamierzam jechać do serwisu. Ewentualna fota tego czujniczka też by mi pomogła.
Z góry dzięki za pomoc

Jaguarro

#2 Post autor: Jaguarro »

Kod tego błędu to, oczywiście P-0105.

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

zapukaj do dejna, on miał jakieś problemy z tym czujnikiem

Jaguarro

#4 Post autor: Jaguarro »

No i sobie z nim poradziłem. Znalazłem takiego maga, który mi go... przemył i jak ręką odjął. :mrgreen:

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#5 Post autor: piokraz »

Podepnę się może ktoś pomoże.

Już myślałem, że mam spokój z tą kontrolką, po regeneracji EGR a tu dziś rano, ponownie zapaliła się przyjemna kontrolka. Odczytałem Błędy i w pamięci był P0105 - Ciśnienie atmosferyczne do ciśnienia doładowania Nieprawidłowe. :shock:
I już nie wiem co robić :cry: Proszę o jakieś pomysły.

Wcześniej kolega Jaguarro pisał, że jakiś czujnik trzeba przemyć ?
Gdzie go szukać?
Czy to może ten czujnik Boscha na kolektorze dolotowym ?

olo018

#6 Post autor: olo018 »

Tak to przepływomierz ,można go delikatnie przemyć ale czy pomoże? to nie wiadomo .
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 21:07 przez olo018, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#7 Post autor: piokraz »

Nie bardzo wiem o który czujnik chodzi ?
1.Mam jeden zamontowany na kolektorze dolotowym ( mały prostokąt osadzony w żeliwnej obudowie )
Drugi to bliżej filtra powietrza - i to jest chyba ta przepływka. :?: :idea:

2.Czym to przemyć ? :(
3.Wykręcał już ktoś ten czujnik ?
4. Jak się do niego dobrać ? :P
5. Czy ten błąd dalej może być związany z spdzającym sen z powiek zaworem EGR ? :(
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2010, 11:54 przez piokraz, łącznie zmieniany 1 raz.

olo018

#8 Post autor: olo018 »

Przepływka jest jak rurka plastikowa z wtyczką ,trzeba odkręcić dwa torxy i wyczyścić w środku chyba taki drucik , najlepiej benzyną ekstrakcyjną .

tytus

#9 Post autor: tytus »

Oprocz czujnika P 0105 mam problem z P 0110 Jak moge sobie z tymi problemami poradzic, bo mi szkoda jezdzic takim autkiem. Silnik nie trzyma mi obrotow po nagrzaniu i nie rowno pracuje. Wczesniej swiecila mi sie kontrolka swiec zarowych ale zostaly wymienione na nowe i po jakims czasie znowu zaczal sie swiecic. Tym razem wymienilem przekaznik swiec zarowych ale to nic nie dalo. Czy ktorys z szanownych kolegow mial podobny problem jak ja?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#10 Post autor: Dek »

piokraz pisze:Nie bardzo wiem o który czujnik chodzi ?
1.Mam jeden zamontowany na kolektorze dolotowym ( mały prostokąt osadzony w żeliwnej obudowie )
Drugi to bliżej filtra powietrza - i to jest chyba ta przepływka. :?: :idea:

2.Czym to przemyć ? :(
3.Wykręcał już ktoś ten czujnik ?
4. Jak się do niego dobrać ? :P
5. Czy ten błąd dalej może być związany z spdzającym sen z powiek zaworem EGR ? :(
A więc tak:
1) Za błąd 0105 odpowiedzialna jest ta mała kostka na kolektorze dolotowych (Niebieski BOSCH ),
2) Benzyną ekstrakcyjną,
3) Tak wykręcało sporo osób, :P
4) Ściągnąć osłonę górną silnika, kluczem nasadowym torx odkręć jedyną śrubę, która trzyma ten czujnik, następnie delikatnie lekko kręcąc na boki wyciągnij ten czujnik. Jeżeli dawno nie był czyszczony to po prostu jest zababrany mazią, którą trzeba zmyć z czujnika i po kłopocie (no chyba, ze umarł czujnik, ale podłączenie komputera prawdę ci powie )
5) Nie. (a raczej "Nie" w silniku Y22DTR który zapewne masz)

I daj spokój przepływce - ona niewinna. (musiały by być jeszcze inne błędy np: 0110 itp ) 8)

A i jeszcze jedno: Przy zabawie z EGR-em grzebie się w pobliży tego czujnika - sprawdź czy wtyczka dobrze siedzi, czy kabelek gdzieś nie naderwany oraz czy styki nie zaśniedziałe. (Mechanicy mają tendencje to skręcania na szybko to i przegapiają coś czasami )

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

P0105,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"
Czujnik na dolocie ciśnienie doładowania ale on współpracuje z czujnikiem atmosferycznego.Przeważnie jest zabudowany widać na foto i tam lubią wtyki z wilgoci zaśniedzieć,lub słaby styk.
Obrazek

Nuk
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:54
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#12 Post autor: Nuk »

Dodam jeszcze że warto też wtyczkę do tego czujnika przeczyścić lub spryskać "kontaktem" oraz dobrze docisnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”