Wymiana popychaczy hydraulicznych

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Remi

Wymiana popychaczy hydraulicznych

#1 Post autor: Remi »

Witam
Czy wymiana popychaczy jest bardzo skomplikowana ?
Zastanawiam sie nad tym aby zrobic to samemu.
Czy ktos z Was wie o jakims linku "How To" szukam info na ten temat w necie ale zastanawiam sie czy jest gdzies jakis kompletny tutorial?

Pozdrowionka dla wszystkich


Zafira 1.9 CDTI (z19dt)

Woytas

#2 Post autor: Woytas »


Remi

#3 Post autor: Remi »

Dzieki, na poczatek wszystko sie przyda. Ogolnie sprawa nie wyglada na skomplikowana ale wiadomo diabel tkwi w szczegolach.

Szymon78

#4 Post autor: Szymon78 »

jesli nie masz specjalistycznego sprzetu (klucz dynamometryczny, itp) to lepiej sie z ato nei zabieraj. To precyzyjna robota wymagająca duzo umiejeętnosci..

Ja bym zlecił komus kto regeneruje głowice -mają wprawę i doświarczenie... a bigosu narobic w klawiaturze głowiny łatwo mozna zrobic. tym bardziej ze trzeba wałki rozrzadu wyjąć a to znow wiąze sie w ingerencje ustawienia rozrzadu, wyjąć wtryski + główną szyne Comman Rail, pokrywa zaworów (to oczywiste).. + cos na pewno jeszcze bedzie przeszkadząło malego co należy wymontować..

Nie wiem jak z dojściem kluczami DM wiec niewykluczony demontaż kolektora dolotowego
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 09:06 przez Szymon78, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Najbardziej skomplikowaną sprawą w wymianie jest późniejsze ustawienie faz rozrządu..

Remi

#6 Post autor: Remi »

Wielkie dzieki za podpowiedzi , o takie komentarze mi chodzilo.
Musze jeszcze doczytac na ten temat. Klucz dynamometryczny mam, czy jeszcze sa potrzebne jakies specjalne narzedzia ?

Szymon78

#7 Post autor: Szymon78 »

dobre klucze TOROX do odkręcania całości osprzętu i pokrywy zaworów...
+ możliwe ze mostki trzymające wałki rozrządu także sa na torox (tego nie wiem)
-duzo cierpliwości i precyzji...
- i wiedzy by spowrotem dobrze ustawić rozrząd.. przy demontażu rozrzadu nacechuj przecinaczkiem osadzenie wałków i kół pasowych tak by łatwo było spowrotem je złożyc -w ten sposób unikniesz kłopotliwego ustawiania całosci rozrzadu..
generalnie jak masz mała wiedzę na temat prac naprawczych a chcesz to zrobić dobrze poproś by ktoś z wprawnym i wykształconym okiem asystował tobie.
- ustal jakim momentem dokręcać śruby trzymające wałek rorządu

i powodzenia.

p.s. nie ukrywam ze kiedyś robiłem kapitalke silnika - fiat 125p wiec przeszedłem cąłosc tych operacji ale tamtego silnika do współczesnego nie ma co porówywać...

Remi

#8 Post autor: Remi »

Niektorzy zalecaja przy wymianie popychaczy automatyczna wymiane walka rozrzadu.
Czy jest to bardzo konieczne? Walek kosztuje sporo kasy i nie jestem pewien czy warto w tym wypadku oszczedzac.

Woytas

#9 Post autor: Woytas »

Remi pisze:Czy jest to bardzo konieczne? Walek kosztuje sporo kasy i nie jestem pewien czy warto w tym wypadku oszczedzac.
IMHO Ja u siebie bym wymienił też wałek (ale w Z18XER nie ma popychaczy ;) ), jak mus roboty popychaczy to i wałek :( . To są elementy bezpośrednio współpracujące...i układają się pod siebie. Zrobisz same popychacze to duże prawdopodobieństwo, że będziesz musiał powtarzać robotę w jakimś tam okresie czasu.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 20:20 przez Woytas, łącznie zmieniany 3 razy.

Remi

#10 Post autor: Remi »

Tak tez mi sie zdawalo, ale wolalem sie upewnic. Dzieki
Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”