Wymiana popychaczy hydraulicznych
Moderator: Mariusz
Wymiana popychaczy hydraulicznych
Witam
Czy wymiana popychaczy jest bardzo skomplikowana ?
Zastanawiam sie nad tym aby zrobic to samemu.
Czy ktos z Was wie o jakims linku "How To" szukam info na ten temat w necie ale zastanawiam sie czy jest gdzies jakis kompletny tutorial?
Pozdrowionka dla wszystkich
Zafira 1.9 CDTI (z19dt)
Czy wymiana popychaczy jest bardzo skomplikowana ?
Zastanawiam sie nad tym aby zrobic to samemu.
Czy ktos z Was wie o jakims linku "How To" szukam info na ten temat w necie ale zastanawiam sie czy jest gdzies jakis kompletny tutorial?
Pozdrowionka dla wszystkich
Zafira 1.9 CDTI (z19dt)
jesli nie masz specjalistycznego sprzetu (klucz dynamometryczny, itp) to lepiej sie z ato nei zabieraj. To precyzyjna robota wymagająca duzo umiejeętnosci..
Ja bym zlecił komus kto regeneruje głowice -mają wprawę i doświarczenie... a bigosu narobic w klawiaturze głowiny łatwo mozna zrobic. tym bardziej ze trzeba wałki rozrzadu wyjąć a to znow wiąze sie w ingerencje ustawienia rozrzadu, wyjąć wtryski + główną szyne Comman Rail, pokrywa zaworów (to oczywiste).. + cos na pewno jeszcze bedzie przeszkadząło malego co należy wymontować..
Nie wiem jak z dojściem kluczami DM wiec niewykluczony demontaż kolektora dolotowego
Ja bym zlecił komus kto regeneruje głowice -mają wprawę i doświarczenie... a bigosu narobic w klawiaturze głowiny łatwo mozna zrobic. tym bardziej ze trzeba wałki rozrzadu wyjąć a to znow wiąze sie w ingerencje ustawienia rozrzadu, wyjąć wtryski + główną szyne Comman Rail, pokrywa zaworów (to oczywiste).. + cos na pewno jeszcze bedzie przeszkadząło malego co należy wymontować..
Nie wiem jak z dojściem kluczami DM wiec niewykluczony demontaż kolektora dolotowego
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 09:06 przez Szymon78, łącznie zmieniany 1 raz.
dobre klucze TOROX do odkręcania całości osprzętu i pokrywy zaworów...
+ możliwe ze mostki trzymające wałki rozrządu także sa na torox (tego nie wiem)
-duzo cierpliwości i precyzji...
- i wiedzy by spowrotem dobrze ustawić rozrząd.. przy demontażu rozrzadu nacechuj przecinaczkiem osadzenie wałków i kół pasowych tak by łatwo było spowrotem je złożyc -w ten sposób unikniesz kłopotliwego ustawiania całosci rozrzadu..
generalnie jak masz mała wiedzę na temat prac naprawczych a chcesz to zrobić dobrze poproś by ktoś z wprawnym i wykształconym okiem asystował tobie.
- ustal jakim momentem dokręcać śruby trzymające wałek rorządu
i powodzenia.
p.s. nie ukrywam ze kiedyś robiłem kapitalke silnika - fiat 125p wiec przeszedłem cąłosc tych operacji ale tamtego silnika do współczesnego nie ma co porówywać...
+ możliwe ze mostki trzymające wałki rozrządu także sa na torox (tego nie wiem)
-duzo cierpliwości i precyzji...
- i wiedzy by spowrotem dobrze ustawić rozrząd.. przy demontażu rozrzadu nacechuj przecinaczkiem osadzenie wałków i kół pasowych tak by łatwo było spowrotem je złożyc -w ten sposób unikniesz kłopotliwego ustawiania całosci rozrzadu..
generalnie jak masz mała wiedzę na temat prac naprawczych a chcesz to zrobić dobrze poproś by ktoś z wprawnym i wykształconym okiem asystował tobie.
- ustal jakim momentem dokręcać śruby trzymające wałek rorządu
i powodzenia.
p.s. nie ukrywam ze kiedyś robiłem kapitalke silnika - fiat 125p wiec przeszedłem cąłosc tych operacji ale tamtego silnika do współczesnego nie ma co porówywać...
IMHO Ja u siebie bym wymienił też wałek (ale w Z18XER nie ma popychaczy ), jak mus roboty popychaczy to i wałek . To są elementy bezpośrednio współpracujące...i układają się pod siebie. Zrobisz same popychacze to duże prawdopodobieństwo, że będziesz musiał powtarzać robotę w jakimś tam okresie czasu.Remi pisze:Czy jest to bardzo konieczne? Walek kosztuje sporo kasy i nie jestem pewien czy warto w tym wypadku oszczedzac.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2011, 20:20 przez Woytas, łącznie zmieniany 3 razy.