[B]Likwidacja DPF w 1,7 CDTI

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#31 Post autor: Zdenek2007 »

Panowie! Dzisiaj "bawiąc" się OP-Comem znalazłem bodajże w sterowniku silnika w zakładce programowanie coś takiego jak "obecność filtra DPF" z możliwością zmiany na "nie występuje", oczywiście nie zaprogramowałem tego. Ciekawa opcja ;) co wy na to?
Dodam że mam silnik A17DTR ZB 2008r.

imalas

#32 Post autor: imalas »

Orbit pisze:witam ... jestem posiadaczem Astry z silnikiem Z17DTR 2009 r... samochód ma przejechane 18Kkm ,. kupione w salonie , na początku DPF wypalał sie normlanie ... i nagle nie wiadomo dlaczego zaczął wypalac sie co 200km ...teraz w zime nawet częsciej ,
na trasie co 350 Km załamka , za kazdym razem do około 30 % ... tzn ze wypala sie prawidłowo ... tylko dlaczego tak szybko sie zapełnia , wiem iż jzda miejscka ma tu wielkie znaczenie .... ale znowu tak duzo na krotkich odcinkach nie jezdze , ostatnio doszło do tego iz zamiast jechac samoichodem ., jade Autobusem ... :oops:
Jedna sprawa mnie zastanawia... według dokumentów oraz VIN ♦ silnik to Z17TDR , a gdy podłaczam op-coma , odnajduje silnik jako Z17DTJ . co prawda są to praktycznie takie same silniki , no ale .....
czekam az zrobi sie troche cieplej aby udac sie do Serwisu z tą przypadłościa ... ...
wracając do tematu ... Miałem nadzieje iż wywalenie DPF z ilnika 1,7 jest mozliwe, a tu okazuje sie iz nie tak bardzo .. :)
Taka sytuacja możliwa jest jak źle pracują wtryskiwacze , sprawdź dawki korekcyjne.
Bez DPF to widziałbyś chmurę czarnego dymu , a tak masz ...pełną ekologię! :lol:

Możesz zastosować dodatek do paliwa VALVOLINE MaxLife Diesel System Cleaner, ale nie na cały bak, a na 25 litrów ...to czyni cuda!..serio

Orbit

#33 Post autor: Orbit »

Taka sytuacja możliwa jest jak źle pracują wtryskiwacze , sprawdź dawki korekcyjne.
Bez DPF to widziałbyś chmurę czarnego dymu , a tak masz ...pełną ekologię! :lol:

Możesz zastosować dodatek do paliwa VALVOLINE MaxLife Diesel System Cleaner, ale nie na cały bak, a na 25 litrów ...to czyni cuda!..serio
zalewałem 2 razy STP odczuwałem lekki wzrost mocy ... .. tak sobie teraz myśle może rzeczywiscie jest coś z wtryskami .. kilka miesiecy temu wymieniałem filtr paliwa ... który wyglądał tak
Obrazek
zastanawiam sie czy przypadkiem kiedys nie zalałem jakiegoś g__wna , sprawdze dawki korekcyjne , zdaje sie powinny być do +/- 2.0

Przemcio

#34 Post autor: Przemcio »

Jak masz trochę zbędnej kasy to jedź do 44tuning. Oswoili chyba najlepiej sterownik Denso.

TuneFORCE

#35 Post autor: TuneFORCE »

Przemcio pisze:Jak masz trochę zbędnej kasy to jedź do 44tuning. Oswoili chyba najlepiej sterownik Denso.
i myślisz że wywalą DPF? :lol:

Orbit

#36 Post autor: Orbit »

u mnie nie jest kwestia wypalenia, bo wypala sie zawsze ... tylko dlaczego szybko sie napełnia ... ?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#37 Post autor: Lorry »

Orbit pisze:tylko dlaczego szybko sie napełnia
a EGRa masz zdrowego :?: Bo pamiętam ż u gosi uwalony EGR powodował dramatyczne zapychanie się DPFa :/

Przemcio

#38 Post autor: Przemcio »

TuneFORCE pisze:i myślisz że wywalą DPF? :lol:
Pisałem we wcześniejszych postach że niewykonalne i na pewno to czytałeś. :P
Orbit pisze:tylko dlaczego szybko się napełnia
Na to wpływa sporo czynników. A17DTR ma problem z dogrzaniem się mroźną zimą,a jak jest zimny to dostaje bogatszą mieszankę itp , itd .Proponowałem tą firmę bo maja największe doświadczenie z denso i tymi silnikami a interesuje się tym tematem z wiadomych przyczyn ;) . Proszę czytać ze zrozumieniem.... a może ja piszę pokrętnie hmmmm :piwo: Kliknę jeszcze to że zainteresowałem A17DTRem pewnego nestora polskiego tuningu. Obiecał że przyjrzy się tematowi a wyniki będę znał na wiosnę :>

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#39 Post autor: Zdenek2007 »

Przemcio pisze:Kliknę jeszcze to że zainteresowałem A17DTRem pewnego nestora polskiego tuningu. Obiecał że przyjrzy się tematowi a wyniki będę znał na wiosnę :>
Czyli mamy jakąś perspektywę na przyszłość :piwo: Tak to już jest z tymi naszymi silniczkami że są ciągle zimne, i jak się z tym radzić?

Orbit

#40 Post autor: Orbit »

Lorry pisze:
Orbit pisze:tylko dlaczego szybko sie napełnia
a EGRa masz zdrowego :?: Bo pamiętam ż u gosi uwalony EGR powodował dramatyczne zapychanie się DPFa :/
Auto ma przejechane 18Kkm Wydaje sie ze zdrowy , nic sie nie dzieje , sprawdzałem Op-Comem, pokazuje ze sie zamyka .....""Chyba """ bo te wartosci dziwnie wygladają , musze na to zernąc raz jeszcze ... jesli ktos wie jakie EGR powinien miec wartosci to prosze o podanie ... dzisiaj sam wymieniłem Olej , wyszło dokłądnie 5 ,5 Litra zalane było 5,4 lecz uzyłem płukanki do silnika L.Moly .. wiec wszystko sie zgadza ... oznacza to ze Albo Oleju nie przybyło . albo pali Olej a rónica rekompesowana jest paliwem , fakt ze zapach starego oleju ... nowego nie przypominał , ale ropa tez nie leciało .

gstan

#41 Post autor: gstan »

Przy problemach z dpf proponuję aktulalizaję oprogrmowania silnika. Moja zosia z taśmy zjechała 15.01.2008 natomiast mojego taty (taki sam silniczek i on nie ma prblemów z dpf) zjechała w 04.2008 r. Sprawdzałem ma inne oprogrmowanie niż ja.
wracając do tematu, u mnie podczas przeglądu w 11.2010 zrobili aktualizację i problemy z dpf przeszły w zapomnienie (jak na razie). Pozd.

Przemcio

#42 Post autor: Przemcio »


Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#43 Post autor: Zdenek2007 »

Odnośnie oprogramowania silnika: Jakie jest najnowsze i jak sprawdzić wersję jaką ma się w aucie?

Przemcio

#44 Post autor: Przemcio »

Niestety albo stety konieczna wizyta w ASO . Podłączają techa , logują do systemu GM i jeśli są jakieś poprawki wgrywają je oczywiście odpłatnie :lol: podłączenie do techa 100-160 + wgranie 50-80 zika :P

Orbit

#45 Post autor: Orbit »

Przemcio pisze:Niestety albo stety konieczna wizyta w ASO . Podłączają techa , logują do systemu GM i jeśli są jakieś poprawki wgrywają je oczywiście odpłatnie :lol: podłączenie do techa 100-160 + wgranie 50-80 zika :P
no dobrze a jesli samochód jest na gwarancji ?
ja mam ten sam silnik czyli 17dtr ..i problemy z DPF ... Auto na gwrancji ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”