[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#16 Post autor: rhaaziel »

Ja skusiłem się 2 razy na tyskie BP i niestety ten drugi raz był wyjątkowo nieudany, samochód wyraźnie źle szedł, paskudnie się zbierał i szarpał :( musieli coś ostro kombinować z tą ropą.

Po tej wpadce na BP zalałem tradycyjnie dla mnie w Tychach przy Beskidzkiej V-power Shella i silnik znów milutko i równomiernie zaklekotał :)

Przy kolejnym tankowaniu, tym razem zwykła ropa z Shella zalałem dodatek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, a we wtorek czeka mnie jeszcze wymiana filtra paliwa, na szczęście zbiegła się ona w czasie z rocznym cyklem wymian więc nie poniosłem kosztów ekstra ale gdyby trafiło mi się to w innym czasie to 100 w plecy by poszła dzięki BP :evil:

Wniosek dla mnie jest taki, omijać BP (szczególnie w Tychach) szerokim łukiem !!
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#17 Post autor: Harry200 »

U mnie też tankowanie na BP nie wyszło na zdrowie,jak zatankowałem to po przejechaniu ok,50km silnik zaczął przerywać i zgasł,musiałem się holować.Miałem kompletnie zapchany filtr na którym przejechałem ok 5tys,km.Byłby to bardzo duży zbieg okoliczności jakby nie było to winą tego tankowania..

WEZYR

#18 Post autor: WEZYR »

Po jakim przebiegu powinien być wymieniony filtr paliwa :?:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#19 Post autor: MieHor »

Moim zdaniem raczej nie ma związku z przebiegiem, wszystko zależy co i gdzie tankujesz (jakość paliwa), zalecana wymiana jest 1x w roku

imalas

#20 Post autor: imalas »

WEZYR pisze:Po jakim przebiegu powinien być wymieniony filtr paliwa :?:
Hmmmm......w/g producenta to 60 tys. km.

briano

#21 Post autor: briano »

imalas pisze:
WEZYR pisze:Po jakim przebiegu powinien być wymieniony filtr paliwa :?:
Hmmmm......w/g producenta to 60 tys. km.
Ja zawsze zmieniem filtr paliwa co drugą wymianę oleju. Koszt niewielki a dla auta lżej.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#22 Post autor: rhaaziel »

Ja wymieniam raz w roku jak leci wszystko, wszystkie filtry i olej (typu longlife), jedynie filtr powietrza sprawdzam częściej i wymieniam (najczęściej) co pół roku co u mnie odpowiada około 12500 km, gdyż na rok jeżdżę średnio 25 tysiaków.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

imalas

#23 Post autor: imalas »

Producent zaleca wymianę filtra powietrza co 2 lata! ....hehe! :lol:

kamik

#24 Post autor: kamik »

kaliope pisze:
tEREk pisze: Po wypięciu przewodów i ściągnięciu górnej osłony wypinamy końcówki przewodów paliwowych z filtra. W środku znajduje się paliwo więc uważajcie aby nie wypłynęło.
1. a jak sie wypina te przewody paliwowe?

2. potem trzeba zaślepić je jakąś np. szmatką żeby paliwo nie ciekło, czy wystarczy je jakoś dać do pionu?

3. czy taki klucz bedzie ok?
http://allegro.pl/klucz-do-filtra-oleju ... 53810.html
Ad1. na przewodach masz takie niebieskie końcówki. Działają na podobnej zasadzie co końcówki od węża ogrodowego.

Ad2. Dałem je do pionu i zaślepiłem aby żadne paprochy nie wleciały.

Ad3. Tez myślałem nad kupnem takiego klucza. Wydaje mi się że da radę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kamik, łącznie zmieniany 1 raz.

Todek

#25 Post autor: Todek »

Ja używam tylko i wyłącznie filtrów z Sędziszowa. Uważam, że są bardzo dobrej jakości.

Kaliope

Ad1. Tak obudowy była pełna palia, nie spuszczałem paliwa zaworem

Ad2. Uszczelkę zakładasz na obudowę filtra


Przygotuj sobie z 0,5 litra świeżej ropki, żeby zalać nowy filtr.

[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 11:52 ]
Przemcio pisze:Właściwie jest tyko "problem" z filtrem paliwa a właściwie oringiem uszczelniającym .Wiem ze Purfluks jest idealny.W pozostałych jest spora dowolność .MieHorowi podawałem gdzie kupiłem filtry "pierwszego montażu" za bardzo dobrą cenę.
co rozumiesz pod pojęciem problem ?? za duże ? za małe ?

Przy UFI nie ma żadnego problemu.

Tak dodatkowo miałem w ręce UFI, oryginał i filtrona. jest różnica w budowie samego filtra (chodzi mi o perforacje, ułożenie materiału filtrującego).
Ufi i oryginał GM są takie same (nawet na oryginalnym są oznaczenia UFI).

Do poczytania
http://www.motofakty.pl/artykul/filtr_p ... _oplu.html
http://www.motofakty.pl/artykul/ufi_821 ... w_vag.html
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Todek, łącznie zmieniany 1 raz.

tico0

#26 Post autor: tico0 »

tEREk pisze:Przygotuj sobie z 0,5 litra świeżej ropki, żeby zalać nowy filtr.
Nie ma takiej potrzeby ;) można zamontować pusty filtr i włączyć i wyłączyć zapłon na kilka sekund filtr się sam napełni bez obaw o zapowietrzenie. Sprawdzone osobiście na moim autku.... przed pompą wysokiego ciśnienia jest pompka elektryczna....

Ważną rzeczą jest ta uszczelka bo inaczej może się "pocić" filtr....

Przemcio

#27 Post autor: Przemcio »

tEREk pisze:co rozumiesz pod pojęciem problem ?? za duże ? za małe ?
Pisałem we wcześniejszych postach ale dla przypomnienia chodzi o grubość oringu bo same filtry Man, Ufi, Purfluks są identyczne.

tico0

#28 Post autor: tico0 »

Za skarby nie pamietam producenta.... ale wiem jedno że uszczelka nie powinna być oringiem o przekroju koła tylko kwadratu. Uszczelkę jaką miałem była o przekroju kwadratu a z zakupionym filtrem był to "zwykły oring" i widzę że obudowa filtra lekko się poci....(dokręcone jest dobrze) chyba powrócę do uszczelki poprzedniej....

tico0

#29 Post autor: tico0 »

tEREk pisze:Tu na fotkach wygląda na normalna
http://www.e-quatro.net/filtr-paliwa-opel-gm.html
Na tej fotce ten oring ma przekrój kwadratu (no może nie jest to idelny kwadrat, ma lekko zaokrąglone rogi... ale na pewno bliżej do kwadratu niż do typowego przekroju oringu-koła ;) ) i taki polecam... i taki miałem wcześniej zamontowany....
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 14:29 przez tico0, łącznie zmieniany 1 raz.

tico0

#30 Post autor: tico0 »

Przemcio pisze:dla przypomnienia chodzi o grubość oringu
To jest właśnie bardzo istotne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”