Z18XEL rodzaj filtra oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
krzysiek82

Z18XEL rodzaj filtra oleju

#1 Post autor: krzysiek82 »

witajcie
mój silnik nie ma tradycyjnego filtra, tylko wkład widziałem jednak silniki z tradycyjnym filtrem. I teraz pytanie czy da się odkręcić całą tą obudowę i wymienić na standardowy filtr?

DAREK 78

#2 Post autor: DAREK 78 »

czemu chcesz wymienic na inny filtr

krzysiek82

#3 Post autor: krzysiek82 »

DAREK 78 pisze:czemu chcesz wymienic na inny filtr
generalnie to z przyzwyczajenia, to pierwsze moje auto z takim rozwiązaniem.

DAREK 78

#4 Post autor: DAREK 78 »

to w niczym nie przeszkadza pozatym wklad jest tanczy

wegor

#5 Post autor: wegor »

Ile oleju wchodzi do tego silnika?

wegor

#6 Post autor: wegor »

dzięki! Jeszcze jedno: jeżdzę na castrolu magnetic 10w 40. co ile wymiana?

krzysiek82

#7 Post autor: krzysiek82 »

wegor pisze:dzięki! Jeszcze jedno: jeżdzę na castrolu magnetic 10w 40. co ile wymiana?
zmieniaj co 10tyś ja zaleje teraz 5W50 a poprzedni właściciel nie wiem dlaczego lał jakiś syf półsyntetyczny.

podbiel

#8 Post autor: podbiel »

krzysiek82 pisze:lał jakiś syf półsyntetyczny
to nie wiesz że w starych samochodach nie zmienia się oleju na lepszy

krzysiek82

#9 Post autor: krzysiek82 »

podbiel pisze:
krzysiek82 pisze:lał jakiś syf półsyntetyczny
to nie wiesz że w starych samochodach nie zmienia się oleju na lepszy
nie powielaj mitów to fikcja przecież jest, w każdym zmieniam i zero problemów. Proszę o jakieś podstawy poparte dowodami naukowymi, że jest inaczej.

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

krzysiek82 pisze:witajcie
mój silnik nie ma tradycyjnego filtra, tylko wkład widziałem jednak silniki z tradycyjnym filtrem. I teraz pytanie czy da się odkręcić całą tą obudowę i wymienić na standardowy filtr?
jeżeli podstawa obudowy filtra w twoim silniku jest podobna lub taka sama jak w moim to na pewno po wykręceniu nie da się zastosować tradycyjnego filtru.
I taka uwaga dla wszytkich: po zdjęciu wkładu zawsze sprawdzajcie czy obudowa nie jest poluzowana, dokręcanie pokrywki przy obluzowanej obudowie grozi zerwaniem "klinu" na obudowie i 110 zł nie wasze ;) aaa i obudowa w serwisie Opla jest tańsza niż alledrogo itp.

Nidhogg

#11 Post autor: Nidhogg »

Na pełny syntetyk można zmienić z półsyntetyka ale ważne jest jak długo na tym półsyntetyku jeździło. Chociaż z drugiej strony ostatnio na szkoleniu mówili, że to mit, że nie można zmieniać na rzadszy. Ile ludzi tyle opini. Ja leje 10w40 castrola magnateca nie bierze oleju i święty spokój.

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#12 Post autor: sm »

Taka ciekawostka:
W mojej Zośce od nowości wlewany był 10W40. Auto sprowadziłem z Niemiec. W książce serwisowej i na fakturach jest to samo 10W40.
sm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”