[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tico0

#256 Post autor: tico0 »

Podpięcie diody pod szybę na pewno nie wywali błedu (zbyt mały pobór prądu przez diodę) czyli kłopot odpada. (mam na myśli podłączenie się konkretnie do zacisków szyby albo do wyjścia odp. przekaźnika a nie do sterowania jego także tu błędu nie będzie)
A z tym kontaktronem też nie powinno być kłopotu bo mają większą rezystancję niż przekaźnik w związku z tym prąd pobierany jest mniejszy liczony w mA i przy wpięciu pod leda w właczniku też nie powinno być kłopotów. Ale oczywiście mogę się mylić co do tego kontaktrona.
Myślę że szyna CAN nie jest aż tak precyzyjna w pomiarze upływności ;)
Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 12:57 przez tico0, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#257 Post autor: MieHor »

Waldek a może byś wziął to na tapetę, masz pojęcie co i jak, może poprawiłbyś w ten sposób projektantów, chociaż muszę przyznać że w pierwszej kolejności zależałoby mi na jakimś wskaźniku temperatury silnika na blacie a nie jak teraz głęboko ukryty w test mode

kicaj

#258 Post autor: kicaj »

tico0, tak to ujmujac nie sposob sie z toba nie zgodzic ;)

tico0

#259 Post autor: tico0 »

Z podłączeniem diodki pod styki szyby albo odp. przekaźnika mogę popróbować jak znajdę czas, ale gorzej z tym kontaktronem na to nie wiem czy się uda znaleźć wolne popołudnie by rozebrać panel ....

kicaj trzeba szukać prostych rozwiązań.... ;)

DaRek7

#260 Post autor: DaRek7 »

quote]to rzeczywiście można by dorobić jakąś dodatkową kontrolkę, która sygnalizowałaby proces wypalania DPF
_________________[/quote]

Jeśli chodzi o załączanie grzania tylnej szyby podczas wypalania DPF to chciałbym wam powiedziec że nie wsystępuje ono podczas każdego wypalania!!! U mnie(kiedy jeszcze miałem dpf) raz się załączało innym razem nie, też mnie to zainteresowało dlatego zacząłem to sprawdzac, nie było w tym żadnej reguły. Zacząłem też szukac informacji w sieci,instrukcjach obsługi itp, teraz już nie pamiętam gdzie ale natrafiłem na takie info że komputer podczas wypalania dpf "stara" się doprowadzic silnik do takiego stanu w którym będzie generował gazy spalinowe o temperaturze ok.500-550st.C potrzebne do wypalenia dpf, aby to uzyskac może włączac urządzenia które jakby obciążaja silnik a tym samym podnoszą temperaturę, jednym z takich urządzeń jest ogrzewana tylna szyba ale nie tylko(mogą byc też inne), chociaż ja nie zauważyłem żeby się coś jeszcze załączało, wszystkom zależy też od warunków w których jest uruchomiona procedura wypalania, tz:temperatura otoczenia, obciążenie silnika w zależności czy w czasie jazdy i z jaką prędkością czy na postoju itp!!! Tak więc myślę że podłączenie kontrolki do ogrzewania tylnej szyby jest rozwiązaniem połowicznym albo wręcz wprowadzającym w błąd bo jeśli procedura się uruchomi a komputer nie załączy szyby......

Anony Mous

#261 Post autor: Anony Mous »

DaRek7 pisze: Tak więc myślę że podłączenie kontrolki do ogrzewania tylnej szyby jest rozwiązaniem połowicznym albo wręcz wprowadzającym w błąd bo jeśli procedura się uruchomi a komputer nie załączy szyby......
a no....jeśli tak jest jak mówisz...to pomysł rzeczywiście odpada

modzelm
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 16:44
Lokalizacja: Białystok
Model:

#262 Post autor: modzelm »

Jak sprawdzic op-comem zapelnienie dpf-a czy sie da?
Dzieki

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#263 Post autor: Lorry »

przejrzyj ten temat :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 4d88#78400

Gdzieś tam na 99% jest ;)

fysio1978

#264 Post autor: fysio1978 »

Witam
Cześć wszystkim wczoraj umarł mój dpf koszty zakupu nowego niemiłosierne mam dylemat czy usunąć czy wstawić zamiennik koszty podobne około 500 eur regeneracja nie wchodzi w grę bo rozsypał się całkowicie w środku. Nie wiem co robić co szanowni forumowicze proponujecie
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 12:53 przez fysio1978, łącznie zmieniany 1 raz.

norbert_p

#265 Post autor: norbert_p »

Gdybym był na Twoim miejscu to zdecydowanie bym usunął. Oczywiście po tym jakbym się upewnił, że to on się rozsypał. Koszt usunięcia to chyba coś ok 1000 zł. Nowy to pewnie kilka razy tyle...

Anony Mous

#266 Post autor: Anony Mous »

Dla mnie od razu wycinka....ale kto Ci to zrobi we Włoszech?

Anony Mous

#267 Post autor: Anony Mous »

Jeśli możesz to usuń i wreszcie będziesz miał normalny samochód.

fysio1978

#268 Post autor: fysio1978 »

Właśnie siedzę w necie i szukam jakiś magików co się tym zajmują nie dawno regenerowałem turbinę w Polsce i padła po 2000 km i teraz sądzę się z debilami więc co do regeneracji mam teraz wielkie aleeee . Nic będę szukał ewentualnie może znajdę jakąś używke wstawię pojadę do Polski i zostawię trochę kasy u chirurga .

Anony Mous

#269 Post autor: Anony Mous »

Nie wiem czy jesteś w PL ale u nas można usunąć filtr bez problemów.Zresztą na forum jest temat temu poświęcony.

fysio1978

#270 Post autor: fysio1978 »

Wiem Marki źe u nas można ale niestety byłem w październiku i robiłem turbinę więc za bardzo nie myślałem o dpf a teraz nie dość ze wydałem 1500 za regenerację turbiny a potem 1100eur za drugą u siebie to jeszcze to dziadostwo mi na bałaganiło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”