W miejscyu, gdzie spotykają się dwie uszczelki, pojawiła mi się plamka rdzy. Chcę to zaprawić, ale wiem, że pod uszczelkami na pewno się ciągnie.
Czy ktoś przerabiał zdejmowanie tych (16 i 7) uszczelek:
http://img130.imageshack.us/img130/3131/imageprint.jpg
Jak zdjąć uszczelki
Moderator: Sebu$
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Jak zdjąć uszczelki
Błękitna Zocha z Białołęki
dolna część uszczelki "16", (ta część co po nadkolu idzie jest mocowana na kilka plastikowych malutkich sztyftów (taki plastikowy pręcik z kulką na końcu) które siedzą płaską podstawą w uszczelce - a wystający koniec się zatrzaskuje w plastikach, które wciśnięte są w otwory w nadkolu. Między sztyftami są paski taśmy dwustronnej. Sztyfty trzeba podważać taką żabką do rozbrajania, nie ciągnij za uszczelkę bo one zostaną na miejscu a wylezą z uszczelki rozrywając swoje dziurki przez które "wyglądają".
"17" siedzi poprzez wystającą blaszkę w "16", a wzdłuż progu nie pamiętam już jak jest przymocowana. Ale pewnie da się lekko podejrzeć jak uchylisz "16"
(jakbyś zniszczył 17 to mi została prawa /od strony pasażera/, one zresztą chyba jednakowe są)
"17" siedzi poprzez wystającą blaszkę w "16", a wzdłuż progu nie pamiętam już jak jest przymocowana. Ale pewnie da się lekko podejrzeć jak uchylisz "16"
(jakbyś zniszczył 17 to mi została prawa /od strony pasażera/, one zresztą chyba jednakowe są)
my tak mówimy: żabka, ale to różnie w różnych warsztatach pewnie funkcjonuje. To jest przeważnie komplet do różnych kołków (średnice), w różnych miejscach nadwozia (kształt żabki)
To nic wielkiego, kawałek płaskownika z rączką i na końcu z wyciętą szczeliną, zeby podczas podważania kołka ciągnąć jak najbliżej samego kołka, a nie za element tapicerki.
mniej więcej kształt (nie śmiać się z rysunku!!)
http://img703.imageshack.us/img703/5962/abkaz.jpg
oczywiście można próbować podważać czymkolwiek, ale najlepsze są żabki.
To nic wielkiego, kawałek płaskownika z rączką i na końcu z wyciętą szczeliną, zeby podczas podważania kołka ciągnąć jak najbliżej samego kołka, a nie za element tapicerki.
mniej więcej kształt (nie śmiać się z rysunku!!)
http://img703.imageshack.us/img703/5962/abkaz.jpg
oczywiście można próbować podważać czymkolwiek, ale najlepsze są żabki.
16 schodzi normalnie bez problemu,pociągnąć i zejdzie,na dole jest poł z dolną taką blaszką,a i na pewno masz tam rdze ,ja w lato po obu stronach,czyściłem i najpierw odrdzewiacz,podkładowa i lakier ,pod tą 16 spływa woda z karoserii i rdzewieje uchwyt tej uszczelki blaszki i potem rdza przechodzi na nadkole.
oczywiście 16 ten odcinek na nadkolu jest n tzw wcisk na rant nadkola.
oczywiście 16 ten odcinek na nadkolu jest n tzw wcisk na rant nadkola.