Irytujące skrzypienie zawieszenia

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
14021973

Irytujące skrzypienie zawieszenia

#1 Post autor: 14021973 »

Od pewnego czasu (ok. 1 miesiąc) straszenie, ale to strasznie skrzypi mi przednie zawieszenie. No brzmi to dokładnie tak jak stara kanapa mojej babci kiedy się na niej siada ...:). Dodatkowo strasznie skrzypi (tylko to jest inne skrzypienie) podczas skręcania kierownicą. W tym wypadku dźwięk kojarzy mi się z tarciem o siebie jakiś postrzępionych kawałków gumy. i dźwięk ten dociera tak jakby ze środka kabiny.

Czy to typowe ? Jak można temu zaradzić ? Coś trzeba wymienić, coś nasmarować ?

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

hmm może łozysko na MCpersonie wymaga wymiany? Nie wiem czy akurat to jest ale w Lagunie miałem identyczne objawy i właśnie to było przyczyną.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#3 Post autor: Harry200 »

Jak podczas skręcania trzeszczy to raczej na pewno będzie łożysko oporowe w kolumnie McPhersona,możesz to sprawdzić gdy jedna osoba będzie kręcić kierownicą a Ty popatrz na sprężynę w amortyzatorze,jak będzie łożysko uszkodzone to będzie widać jak skręca "skokami",resztę skrzypienia to może oznaczać uszkodzone tuleje gumowo-stalowe wahaczy no i gumy drążka stabilizatora....W przypadku łożysk nie można jeździć za długo ponieważ może skończyć się to pęknięciem sprężyny..

boogoo

#4 Post autor: boogoo »

podepnę się,panowie pozwolą?No właśnie jestem po przeglądzie mc personów i jest o.k ze skręcaniem,ale jak kołyszę przodem to słychać głuche stuki i czuć zaraz przy śrubie na górze na kielichu...czy to poduszka amorka,czy łożysko oporowe?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Raczej poducha nad amorkami,łożysko byłby słychać przy skręcaniu..

boogoo

#6 Post autor: boogoo »

A czy powinno się profilaktycznie wymienić łożysko,czy tylko same poduszki?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

W poprzednim aucie wymieniłem poduchy a łożyska (teoretycznie nierozbieralne) :D rozebrałem ,umyłem i nasmarowałem,do sprzedaży nie miałem żadnych oznak ich niedomagania..

boogoo

#8 Post autor: boogoo »

to ja może tak zrobię, wymienię same poduchy,dzięki... :)

olo018

#9 Post autor: olo018 »

Skrzypienie przy kręceniu kierownicą może być też objawem sworznia wahacza,i jest to powodem uszkodzenia osłony gumowej i rdzewienia powierzchni trących,trzeszczenie zawieszenia np bujania przodem na spowalniaczach jest efektem zużytych gum stabilizatora na podłużnicy.

DAREK 78

#10 Post autor: DAREK 78 »

tez odstawialbym na sworznia

arthez

#11 Post autor: arthez »

olo018 pisze:Skrzypienie przy kręceniu kierownicą może być też objawem sworznia wahacza,i jest to powodem uszkodzenia osłony gumowej i rdzewienia powierzchni trących,trzeszczenie zawieszenia np bujania przodem na spowalniaczach jest efektem zużytych gum stabilizatora na podłużnicy.
Te skrzypienie przy skręcaniu może być spowodowane tarciem czujnika abs o tarczke miałem tak kiedyś w swoim aucie zebrał się w tym miejscu poprostu syf i przy skrecaniu własnie też tak samo mi popiskiwało.

Skasowany użytkownik 8511

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Nie mogę zlokalizować skrzypienia z przodu auta. A skrzypi podczas ruszania lub skręcania.
Wymieniłem gumy stabilizatora, poduszki amortyzatorów, łączniki stabilizatora, kocówki drążków kierowniczych.Oporne to auto.

Painball

#13 Post autor: Painball »

U mnie tak samo:D + na dużych progach zwalniających. Generalnie jestem motoryzacyjnym pedantem i mam dramat po przesiadce z A6 do rodzinnego MCV tej marki. Do Twojego opisu u mnie jeszcze były wymienione piasty przód i sworznie wahaczy :D Oglądało i szarpało go 3 diagnostów ze sprawdzaniem nawet poduch silnika. 3ci diagnosta stwierdził, że ten typ tak ma (też ma zafirę A) i jak ma dość to podgłaśnia radio :D

Skasowany użytkownik 8511

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Painball pisze:U mnie tak samo:D + na dużych progach zwalniających. Generalnie jestem motoryzacyjnym pedantem i mam dramat po przesiadce z A6 do rodzinnego MCV tej marki. Do Twojego opisu u mnie jeszcze były wymienione piasty przód i sworznie wahaczy :D Oglądało i szarpało go 3 diagnostów ze sprawdzaniem nawet poduch silnika. 3ci diagnosta stwierdził, że ten typ tak ma (też ma zafirę A) i jak ma dość to podgłaśnia radio :D
Właśnie wróciłem z warsztatu i okazało się, że za trzeszczenie są winne tuleje metalowo-gumowe ramy silnika albo jak kto woli sanki silnika. U mnie są obie zerwane ale wymienię wszystkie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”