LPG - polecane instalacje gazowe do Zafiry A_B

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
zbigor

#181 Post autor: zbigor »

rhaaziel pisze:Zbigor, ja też mam astrę (G) z 1999 roku z 190 tys km na blacie z czego połowa na gazie, tyle że stary poczciwy X16SZR z 8 zaworami wywodzący się jeszcze z czasów Kadett'a to prawie na wszystkim pojedzie i do zagazowania nadaje się wręcz idealnie.
Ja mam x16xel :)
rhaaziel pisze:O problemach z gazem i potencjalnych kosztach napisałem właśnie w kontekście najnowszych silników, które są zdecydowanie bardziej zaawansowane technologicznie, a co za tym idzie zdecydowanie słabiej znoszą zatruwanie gazem i dlatego nie rekomendowałbym ich w kontekście zakupu czysto ekonomicznego.
Jeśli tak to OK. Bo z czysto technicznego punktu widzenia problemów można uniknąć dbając o luzy zaworowe. Niestety jak pisałem jest to dość upierdliwe i podnosi koszty eksploatacji. Wystarczy zauważyć że wymiana szklanek regulacyjnych musi sie odbyć po zdjęciu wałka rozrządu.
Mimo to i tak gaz jest bardziej opłacalny choć przy moim profilu jazdy oszczędność do diesla nie jest na tyle duża by sprawa była warta zachodu.
rhaaziel pisze:Jeśli chodzi o EGR w Dieslu, to zamontuj fiatowskie zaślepki i Twoje problemy się skończą
Mam bo występował stary problem z poszarpywaniem. Sama wymiana EGRa nie pomogła :shock: Dopiero blaszka załatwiła sprawę.
Co do dwumasy to racja że głównie styl jazdy ją dobija. Dlatego staram sie nie przyśpieszać poniżej 1.8-2 tys obr. Zawsze redukcja i dopiero gaz. To jest OK pod warunkiem że kupuje sie nowe auto. Ja kupi łem z przebiegiem 90 kkm i nie wiem jak jeździł poprzedni user. Może być tak że moje dbanie o dwumase spowoduję że przedłuży sie agonia. Na razie jest OK ale jak długo?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#182 Post autor: Lorry »

panowie nie o dieslach mi tu gadać :P

To jak są te wzmacniane zawory czy cuś to ja bym przy tych 60kkm rocznie zrobił taki setup:

Wypasiona LPG z lubrydikacją i przy pierwszej konieczności regulacji luzu, bach dać te wzmocnione elementy ;) Plus oczywista odpowiedni olej i co jakis czas jakis dodatek uszlachetniający ;)

rebel

#183 Post autor: rebel »

a uważacie że przebieg przy zakładaniu lpg ma znaczenie?
spotkałem się kiedyś na tu forum ze stwierdzeniem - tylko nie pamiętam kto to pisał - że się zastanawia nad lpg, ale pewnie założy dopiero jak przekroczy... już nie pamiętam 100kkm? czy więcej.... czyli że przy mniejszym przebiegu nie chciał zakładać

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#184 Post autor: Lorry »

Jak dla mnie nie ma to znaczenia... Choć wydaje mi się że w przypadku nówek, lepiej zrobić i ułożyć auto przez te 5-10tyś km na benzynie a potem aplikować gaz.

Awatar użytkownika
skrool
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 01 lut 2011, 14:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: ZPY zach-pom
Auto: 1,8 92 KW, aut
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#185 Post autor: skrool »

Witam koledzy. Chyba dojrzałem do instalacji LPG. Co proponujecie do silnika 1,8 125 km z roku 2000.

krzysiek82

#186 Post autor: krzysiek82 »

Ja będę montował BRC Sequent 24 na wtryskach BRC cena 2800zł
Dlaczego BRC? Odpowiedź jest prosta, ponieważ jest to optymalny zbiór elementów ustalony nie przez druciarza a producenta. To jest główna przewaga nad instalacjami typu mam to na magazynie to i to założę :)

fabidan

#187 Post autor: fabidan »

Chyba dojrzałem do instalacji LPG
u mnie dokładnie to samo - albo inaczej cena Pb mnie powala :/
Ja będę montował BRC Sequent 24 na wtryskach BRC cena 2800zł
też zastanawiam się nad taką instalacją - Czy ktoś montował ostatnio brc seq 24 w niższej cenie czy wydatek 2800 zł trzeba przyjąć za pewnik?

Awatar użytkownika
ccangur
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2010, 14:46
Imię: paweł
Lokalizacja: bełchatów
Auto: zafira b 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#188 Post autor: ccangur »

Witam
omijaj z daleka tańszą instalację BRC LIGHT.
Skusiłem się na tańszą 2500zł +100 zbiornik w zapasie +100 wlew koło benzyny, wtryski pracują głośno.
problemy:
przełączanie na gaz szarpał, złe było ciśnienie na reduktorze było 1500 powinno być 1200
noga z gazu, hamowanie, redukcja biegu, gasł: ociepliłem reduktor, filtr fazy lotnej, wtryski, pomogło było lepiej
W styczniu wymienili wtryski na BRC pomarańczowe, dopłata 200 zł, jest cicho, jest prawie ok, raz na jakiś czas gasł, pomogło ocieplenie parownika i osłona na wtryski.
Skusiłem się na 300 zł i pokarało mię.
Spróbuj się targować, mają pustki w warsztatach.
Przy okazji wymień świece, na starych świece cewka może mieć przebicie.
NIE płać od razu(PANIE WSZYSTKO OK a potem wychodzą niespodzianki: złe ciśnienie na reduktorze), jazda testowa, regulacja w czasie jazdy testowej.
polecam BRC a odradzam tańsza wersję LIGHT
uff!!!

Awatar użytkownika
skrool
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 01 lut 2011, 14:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: ZPY zach-pom
Auto: 1,8 92 KW, aut
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#189 Post autor: skrool »

Dobrze radzicie koleżanki i koledzy. Może jeszcze polecicie gazownika ze Szczecina lub okolic.

Mihó

#190 Post autor: Mihó »

Może ma jakieś znaczenie ;) Toyoty Supry, z których wyciąga się po 1000KM muszą mieć bloki po 100 tys. km. Chodzi podobno o to, że taki silnik już ma swój ostateczny kształt/wymiar - bo już wielokrotnie był rozgrzewany itp. Ale tuleje cylindrowe to pewnie już wylatane są...

zbigor

#191 Post autor: zbigor »

panowie nie o dieslach mi tu gadać
Oczywiście :P http://www.automotoserwis.pl/viewtopic. ... 797#315797
IMHO przelicz sobie dla bezpieczeństwa sprawdzanie zaworów co 30 kkm i regulację lub remont głowicy co 60 kkm i zobacz czy sie to opłaca. Jeśli tak to instaluj.

aewo
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 27 sty 2011, 07:20
Lokalizacja: Łódź
Model:

#192 Post autor: aewo »

A oto co mi odpowiedzieli w jednej z łódzkich firm montującej instalacje gazowe.

"Przed montażem instalacji prosimy o konsultację w serwisie Opel sposobu regulacji
luzów zaworowych silnika oraz możliwości zasilania tego silnika paliwem
gazowym. Jeżeli przewidziana jest tam okresowa kontrola/regulacja luzów
zaworowych silnika może wystąpić konieczność wykonywania jej częściej niż
przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie
doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i koniecznosci naprawy silnika.

Do tego samochodu po konsultacji w serwisie proponujemy:
1. instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji
włoskiej firmy Landi Renzo system Omegas. Koszt instalacji ze zbiornikiem
walcowym w przestrzeni bagażowej pojazdu 3900 zł lub 4200 zł ze zbiornikiem
toroidalnym w miejsce koła zapasowego. Przy płatności gotówką 300 zł rabatu.
Cena obejmuje: pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku toroidalnym, gaz
niezbędny do uruchomienia instalacji gazowej oraz kalibrację na hamowni
podwoziowej wraz z pomiarami mocy i momentu obrotowego silnika (o ile stan i
budowa samochodu pozwoli na dokonanie pomiarów). Po montazu otrzymuje Pan
fakturę, atest zbiornika, karte gwarancyjną oraz
wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej
dany typ pojazdu do zasilania gazem.
Gwarancja 24 miesiące bez limitu przebiegu pojazdu.
lub
2.instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej IV generacji z
elektroniką sterująca polskiej firmy AC system Stag 300-4 Plus. Koszt
całkowity instalacji 2900 zł ze zbiornikiem walcowym w przestrzeni bagażowej
pojazdu oraz 3200 zł ze zbiornikiem toroidalnym w miejsce koła. Przy
płatności gotówka 300 zł rabatu.Utrata mocy ok. 3-5 % nieodczuwalna przy
eksploatacji. Cena obejmuje tankowanie gazu w ilości niezbędnej do
uruchomienia instalacji, pokrowiec na koło zapasowe przy zbiorniku
toroidalnym w miejsce koła zapasowego oraz kalibrację instalacji gazowej na
hamowni podwoziowej, pomiar mocy i momentu obrotowego na paliwie gazowym i
benzynowym (o ile stan i budowa samochodu pozwoli na dokonanie pomiarów).
Po montazu otrzymuje Pan fakturę, atest zbiornika, karte gwarancyjną oraz
wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej
dany typ pojazdu do zasilania gazem. Gwarancja na reduktor i listwę
wtryskiwaczy 12 miesięcy z ograniczeniem do 20000 km przebiegu pojazdu oraz
24 miesiące na pozostałe elementy.

Polecamy zastosowanie dodatkowo systemu lubryfikacji gniazd zaworowych Flash
Lube. Koszt systemu to 300 zł wraz z montażem z płynem na pierwsze zalanie.
Zużycie płynu lubryfikującego ok1 l na 10000 km . Koszt ok 80 zł."
_________________
Pozdrawiam aewo.

zbigor

#193 Post autor: zbigor »

aewo pisze:Jeżeli przewidziana jest tam okresowa kontrola/regulacja luzów
zaworowych silnika może wystąpić konieczność wykonywania jej częściej niż
przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie
doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i koniecznosci naprawy silnika.
Tu jest sedno sprawy. Jeśli będziesz pilnował luzu i wymieniał szklanki regulujące luz to bedzie OK. Innych przeciwwskazań nie ma. Kalkulator w dłoń i można policzyć czy warto. Mi wyszło że gra jest niewarta świeczki i z bólem serca kupiłem klekota. Lubryfikacja to IMHO zbędny wydatek Co z tego że coś tam smaruje skoro materiał gniazd i zaworów jest za słaby. Tego żadne cuda w płynie nie naprawią.

fabidan

#194 Post autor: fabidan »

chyba jednak bede zmuszony kupic cos tanszego - maksymalnie do 2400 zł, mam różne propozycje ale najczesciej przewija sie STAG: 300, 4 i 104 - co powiecie o tych instalacjach?
Albo inaczej czy jest ktos kto nie poleca instalacji firmy BRC - byc moze uda mi sie przekonac żonę :) że warto jednak troche dołożyć do tej instalacji.

krzysiek82

#195 Post autor: krzysiek82 »

Raczej nie znajdziesz osoby która nie jest zadowolona z prawidłowo zamontowanej instalacji firmy BRC oczywiście mowa o pełnej wersji a nie light.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”