Witam serdecznie,
przeglądałem forum na ile mi się tylko udało w poszukiwaniu pomocy, ale może przeoczyłem taki temat, jeśli tak to przepraszam.
Wczoraj wybrałem się Zafirą na przejażdżkę, z początku świeciła się kontrolka autka z kluczem. Po dwóch dniach nie używania auta kontrolka zgasła, a w jej miejsce zapaliła się kontrolka silnika. Przeczytałem kody i wykazują one wade układu wydechowego oraz jeden którego nie rozszyfrowałem. Kody wstawie później, ponieważ teraz pisze z uczelni. W trakcie jazdy kontrolki znów zamieniły się rolami. Zgasła ta od silnika a zapaliła się ta z autkiem. Silnik przełączył się w tryb awaryjny, poczym zaczeło coś chrupać, jakby luźna blacha, poczym zaczął samoczynnie schodzić z obrotów aż zdechł. Po kilkunastu minutach "odpoczynku" odpalił i starczyło mi to na tyle by zjechać z drogi na poboczny parking. Do domu Zafka trafiła już na holu.
Czy to może byc wina zapchanego totalnie DPF'u? Podejżewam tak gdyż przybyło troche oleju na bagnecie.
Nie jestem jednak tego do końca pewny.
Jeśli ma ktoś podobne doświadczenie lub inne podejżenie proszę o rady.
Prosiłbym także o informację gdzie w poznaniu ( okolice lotniska - poza Tune Force) mogę zrobić całkowitą diagnostykę przez kompa.
Mam jeszcze na oku ERG, ale wątpie żeby taki problem robił.
z góry dziękuje za pomoc.
PS
opisa auta - 1.9 Diesel 100km 2006 rok.
ODCZYTANE KODY:
227911
1901F
190175
Problem z silnikiem, schodzi z obrotów, gaśnie.
Problem z silnikiem, schodzi z obrotów, gaśnie.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 14:49 przez Sajmonek, łącznie zmieniany 1 raz.
ewidentnie EGR
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=210
Wyczyścić porządnie, może jeszcze pojeździ.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=210
Wyczyścić porządnie, może jeszcze pojeździ.
Według mnie to dpf. Miałem podobną sytuację.
IMHO EGR i DPF razem.
Pierwszy błąd to nieszczelność w układzie dolotowym. Może być spowodowana wadliwą pracą EGRa. Dwa następne błędy są od DPFa. Migająca kontrolka informuje że układ jest zapchany i jeśli wtedy było to chrupanie to wypalał się DPF. NIE WOLNO wtedy przerywać tego procesu np: poprzez wyłączenie silnika bo to wypalanie "ostatniej szansy" Potem już tylko linka i do warsztatu na wypalanie stacjonarne jeśli da rade. Proponuję poczytać instrukcję obsługi.
Pierwszy błąd to nieszczelność w układzie dolotowym. Może być spowodowana wadliwą pracą EGRa. Dwa następne błędy są od DPFa. Migająca kontrolka informuje że układ jest zapchany i jeśli wtedy było to chrupanie to wypalał się DPF. NIE WOLNO wtedy przerywać tego procesu np: poprzez wyłączenie silnika bo to wypalanie "ostatniej szansy" Potem już tylko linka i do warsztatu na wypalanie stacjonarne jeśli da rade. Proponuję poczytać instrukcję obsługi.
czytałem. Niestety to chrupnięcie było na chwile przed stanięciem i dodam że żadna kontrolka poza samochodzikiem z kluczem sie nie swiecila... fakt że zaczeło dymić z wydechu, ale silnik już nie wchodził, a schodził z obrotów.
Umówiłem już Zafke na operacje w TuneForce. Zobacze co tam mi powiedzą.
Ale dziękuje za rady.
Po operacji przekaże co było
[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 21:44 ]
Witam ponownie,
dzisiaj moja Zafka została "wykastrowana" z dpf'u. W porównaniu z tym co było chodzi nie ziemsko!
Po tym zabiegu został jednak jeden bląd. Powiedzieli mi, że niby coś z zaworem recyrkulacji, nie bede podważał ich zdania, w końcu to mechanicy
Odczytałem jednak kod 04005A - nie wiem jak go odczytać, czy wogóle dobrze go rozszyfrowałem.
czy to znaczy to: "0405 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - za wysoki poziom sygnału"
pozdrawiam
Umówiłem już Zafke na operacje w TuneForce. Zobacze co tam mi powiedzą.
Ale dziękuje za rady.
Po operacji przekaże co było
[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 21:44 ]
Witam ponownie,
dzisiaj moja Zafka została "wykastrowana" z dpf'u. W porównaniu z tym co było chodzi nie ziemsko!
Po tym zabiegu został jednak jeden bląd. Powiedzieli mi, że niby coś z zaworem recyrkulacji, nie bede podważał ich zdania, w końcu to mechanicy
Odczytałem jednak kod 04005A - nie wiem jak go odczytać, czy wogóle dobrze go rozszyfrowałem.
czy to znaczy to: "0405 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - za wysoki poziom sygnału"
pozdrawiam