[B]Webasto

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#16 Post autor: oki »

Webasto może się nie uruchomić np z powodu zastanej pompki obiegowej.
Uruchomi się zagrzeje się samo i się wyłączy z powodu przegrzania, lub próbuje się uruchomić i słyszycie tylko szum wentylatora od dmuchawy powietrza a nie odpala się np. z powodu awarii świecy.
Ogólnie jest to bardzo zabezpieczone urządzenie elektroniczne , które przy każdej nieprawidłowości w działaniu włącza dmuchawę w celu wystudzenia lub przedmuchania wnętrza (tryb awaryjny)

Czy tak czy inaczej można webasto diagnozować OBD i odczytać błędy.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#17 Post autor: Zdenek2007 »

Pytanie do kolegi Oki.
A czy te z webasto diagnozujesz przez gniazdo serwisowe auta, czy ma ono jakieś swoje gniazdo.
Dodam że mam webasto fabrycznie zamontowane i też czasami nie włącza się, mimo że
w schowku świeci przycisk "test" pracy webasto, za to często po przejechaniu krótkiej
trasy i wyłączeniu jeszcze nie całkiem rozgrzanego silnika, jeszcze chwilę wyrażnie
słychać szum pracującego webasto.

[ Dodano: Nie Gru 12, 2010 21:05 ]
Czyli na razie nikt nie rozwiązał problemu wyłączającego się webasta?
Ja mam tak że wyłączy się +/- po minucie, ale gdy zaraz po wyłączeniu, włączę go ponownie, to działa prawidłowo, nie jestem fachowcem, ale myślę że jest to problem świecy grzejnej.
Może wypowie się ktoś bardziej wtajemniczony?

slakor

#18 Post autor: slakor »

Witam,
Po dwóch dniach walki moja Zafira została doposażona w dogrzewasz Thermo Top E.Cudem się zmieścił za zderzakiem z prawej strony :-),przeszkadzały halogeny.
Pozostał problem podłączenia się pod wentylator w środku kabiny.Wszelkie instrukcje nie dały rozwiązania.Po wyjęciu radia i dolnego panela od climatika zgodnie z manualem należy dołożyć do czarnej kostki 32 pinowej jeden kabelek do pin1 i połączyć z przekaźnikiem od Webasto do sterowania nadmuchem,powinno działać.Czy istnieje jakiś sposób na podłączenie tego? Z przekaźnika po odpaleniu webasto 12V wychodzi czyli od strony dogrzewacza wszytko jest OK.
Zafira B 19DTH 2006 automat

ArturG

#19 Post autor: ArturG »

Witam,
Jestem posiadaczem Zafiry 1.7 CDTi 2008 r. Przed zakupem auta byłem w ASO na całościowym przeglądzie. Po numerze VIN serwisant odczytał mi listę wyposażenia i wymienił m.in. że auto ma webasto. Wydrukował mi listę, ale po angielsku. Jest ona dla mnie niezbyt czytelna, zawiera wiele skrótów. Znalazłem na niej tylko 2 pozycje, które mogą mieć z webasto cokolwiek wspólnego:
C32 reinforced heating, electric
KCL heater duct, RR (2nd posn)
Czy ktoś mógłby wyjaśnić, co one oznaczają? Dodam, że żadnych sterowników do webasto w aucie nie widać.

kubik_CDTi

#20 Post autor: kubik_CDTi »

Masz grzałkę elektryczną,a nie webasto ;)
C32 DLA SYSTEMU SZYBKIEGO OGRZEWANIA
KCL KANAŁ OGRZEWANIA, TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#21 Post autor: MieHor »

W uzupełnieniu kolegi kubik_CDTi,

C32 Dodatkowe elektryczne ogrzewanie w systemie nawiewu powietrza, tzw. Quicheat, (niedostępne z ogrzewaniem K07), gdzie K07 Ogrzewanie postojowe (webasto)

KCL Nawiewy powietrza w drugim rzędzie siedzeń

z powyższego wynika, że nie masz webasto, serwisant nie wiedział co mówi

kubik_CDTi

#22 Post autor: kubik_CDTi »

Ja mam hybrydę,bo z fabryki zamówiona z Quickheatem,ale kiedy to było mało wjechało webasto,ale prawdą jest,że przy fabrycznym jedno wyklucza drugie.
Pozdrawiam

Przemcio

#23 Post autor: Przemcio »

Kolego gdzie nabyłeś webasto ...... i gdzie montowali ? :> Mam fabrycznego kłikhita :P
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 21:36 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#24 Post autor: kubik_CDTi »

A mam takiego Speca prawie pod domem,On wszystko załatwił.
Naklął się niezmiernie,bo trzeba było bak wyjmować i parę innych głupot.
5,2kW robi robotę,7minut przy -10 to już w samochodzie,dmuchawa chuczy i ciepło.

ArturG

#25 Post autor: ArturG »

kubik_CDTi i MieHor, dzięki za wyjaśnienia, już wszystko wiem. Ciekawe tylko, czy to serwisant był niedouczony, czy mają złe tłumaczenia, bo wydruk listy mógł zrobić tylko w wersji angielskiej, ale na ekranie miał polskie tłumaczenie...

rafalle

#26 Post autor: rafalle »

kubik_CDTi pisze:A mam takiego Speca prawie pod domem,On wszystko załatwił.
Naklął się niezmiernie,bo trzeba było bak wyjmować i parę innych głupot.
5,2kW robi robotę,7minut przy -10 to już w samochodzie,dmuchawa chuczy i ciepło.
Ile kosztowała Cię ta zabawa?

lapm

#27 Post autor: lapm »

rafalle pisze:
Ile kosztowała Cię ta zabawa?
Ze stron widac, ze za calosc webasto ~6000 żl


I podobnie eberspaecher ~5300 brutto (hydronic + prosty pilot) i do tego trzeba doliczyc montaz


Czy zna ktos jeszcze jakies inne warte uwagi zamienniki ogrzewania postojowego(waeco?, calix?)?

Sa jescze po regeneracji np. za ok 2k zl tu

kubik_CDTi

#28 Post autor: kubik_CDTi »

Walczyłem tej zimy z webasto i jego wyłączaniem się po chwili i nie grzaniem.
Najpierw trop padł na świecę,została zmieniona było dobrze,przez jakiś czas i problem wrócił.
Przyczyna była banalna,zatykał się śniegiem wydech agregatu i wywalało błąd :lol:
Ogólnie to jest takie urządzenie,że jak złapie błąd,to bez podpięcia do kompa nic się nie zdziała niestety,samo się nie odblokuje.

drmex

#29 Post autor: drmex »

Mam jakieś wolne środki (miałem kupić sobie moto, ale żona skutecznie zaprotestowała) i pomyślałem, żeby sprawić sobie ogrzewanie postojowe. W poprzednim aucie miałem webasto, które się sprawdzało zimą. Teraz mam sytuację następującą; żona zajmuje mi garaż, parkuję pod wejściem do domu, gdzie mam gniazdo 230V, inwestycja w webasto mi się nie wróci (góra za 2 lata wymienię auto na nowszy model, a koszt na dzisiaj 6500 zł) - zimą wożę dzieciaki do przedszkola. Wszystko mówi, że warto i ku temu rozwiązaniu się skłaniam. W grę wchodzi dedykowana grzałka silnika (miski olejowej) i nagrzewnica wewnętrzna. Nie chcę inwestować w ładowarkę akumulatora. Całość inwestycji zamknie się w okolicach 1600 zł + montaż, który jest banalny.
I po tym przydługim wstępie - czy ktoś ma jakieś doświadczenia w materii elektrycznego ogrzewania postojowego. Jak długo trzeba grzać. W sumie łączna moc urządzeń to jakieś 2 kW. Wszelkie rozsądne uwagi - mile widziane

kubik_CDTi

#30 Post autor: kubik_CDTi »

2kW będzie dość długo grzało.
Sam mam webasto agregat 5,4kW i przy -10st.C Wnętrze nagrzewa w 8minut do przyjemnej temperatury,a ciecz do koło 30st.C.
Webasto zawsze można zdemontować i założyć do kolejnego auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”