[B]Amortyzatory i Resory/Sprężyny/Przód i Tył
[B]Amortyzatory i Resory/Sprężyny/Przód i Tył
Amortyzatory przód-jakiej firmy na fabryczny montaż?
Ostatnio zmieniony 03 paź 2018, 22:33 przez Rybka, łącznie zmieniany 5 razy.
Witam
posiadam następujące amortyzatory :
przedni lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/444 ... 79b80.html
tylny lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8d ... c1b85.html
proszę o podpowiedz czy to amorki do zwykłego zawieszenia czy do obniżonego ?
sprężyna tylna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cba ... fb127.html
przednia niestety bez numerów :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... ca2aa.html
do jakiego zawieszenia są te sprężyny
posiadam następujące amortyzatory :
przedni lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/444 ... 79b80.html
tylny lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8d ... c1b85.html
proszę o podpowiedz czy to amorki do zwykłego zawieszenia czy do obniżonego ?
sprężyna tylna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cba ... fb127.html
przednia niestety bez numerów :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... ca2aa.html
do jakiego zawieszenia są te sprężyny
Witam byłam ostatnio na warsztacie w związku ze wspomaganiem ( cieknie olej z przekładni kierowniczej koszt 1500 zł ale to inny dział) i mechanik powiedział że mam zatarte górne mocowania amortyzatorów przednich, czy jeśli tego teraz już w tej chwili nie naprawie to mogą wyniknąć z tego jakieś poważne konsekwencję? no i koszt takiej naprawy to 500 zł !!!
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Koledzy jakie amory polecacie na tył?? Jakie macie doświadczenia?
olejowe? gazowe? czy olejowo-gazowe? jakiej firmy?
Myślałem o BILSTEIN lub SACHS
olejowe? gazowe? czy olejowo-gazowe? jakiej firmy?
Myślałem o BILSTEIN lub SACHS
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2015, 14:16 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wymieniłem na KYB
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Amortyzatory gazowerafant4011 pisze:masz gazowe, te co ja prezentowałem są olejowo-gazowe. ma ktoś wiedzę na temat w czym cię różnią gazowe lub olejowo-gaz? o co w tym chodzi?
Parametry pracy?...
Oczywiście chodzi nam o amortyzatory olejowo-gazowe. W tym przypadku konstrukcja składa się tylko z jednej rury, w której zainstalowano tłok. Poza olejem czynnikiem tłumiącym jest jeszcze sprężony gaz (azot), który jest stłoczony w dolnej części rury i oddzielony od oleju ruchomą przegrodą.
W takim przypadku amortyzator cały czas zachowuje kontrolę nad kołem, bo gaz "pracuje" szybciej niż olej. Dlatego amortyzator gazowy szybciej reaguje na nierówności nawierzchni i powoduje, że koło lepiej do niej przylega.
Amortyzatory olejowe
Są dwa podstawowe rodzaje amortyzatorów: olejowe i olejowo-gazowe. Te ostatnie obiegowo zwane po prostu gazowymi. Stosowany jest jeszcze inny podział: na amortyzatory dwururowe i jednorurowe. Te pierwsze to właśnie amortyzatory olejowe, w których w jednej rurze (obudowa) umieszczono drugą z tłokiem i zaworami.
Obudowa jest tylko zbiornikiem na olej hydrauliczny, który jest czynnikiem tłumiącym. Zawory przepuszczają olej pomiędzy obiema rurami. Całą pracę amortyzator olejowy wykonuje w wewnętrznej rurze.
Zaletą amortyzatorów olejowych jest prosta budowa (co ma wpływ na umiarkowana cenę) i stosunkowo wysoka trwałość. A jeśli już dojdzie do uszkodzenia, to pomijając sytuacje ekstremalne (np. najechanie podczas szybkiej jazdy kołem na poprzeczną przeszkodę) amortyzatory olejowe powoli tracą swoją sprawność.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.