Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
Jeśli to 150-tka to zerknij jak wyglądają klapy kolektora, czy nie padła Ci czasem listwa sterująca nimi.
Koniecznie sprawdź też wszystkie przewody doprowadzające powietrze i stan filtra powietrza.
Koniecznie sprawdź też wszystkie przewody doprowadzające powietrze i stan filtra powietrza.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Bardzo dziekuje tylko ze bez opisow co, jak i gdzie, to raczej nic nie zdzialam... Potrafie uzywac kluczy ale co i gdzie jest to nie bardzo wiem...
Dodam ze wlot z kolektora do EGR byl bardzo zasyfiony... Z pomoca lusterka, latarki i szpikulca ladnie go wyczyscilem...
Swiece zarowe... Mam sie bac ??
Dodam ze wlot z kolektora do EGR byl bardzo zasyfiony... Z pomoca lusterka, latarki i szpikulca ladnie go wyczyscilem...
Swiece zarowe... Mam sie bac ??
Ja wymieniałem świece żarowe, tuż po zakupie autka, bo też mi sypały błędami (tzn błąd maiłem z jednej świecy ale profilaktycznie wymieniłem wszystkie 4 sztuki) płaciłem chyba 68zł za sztukę firmy BERU, wymianę robiłem w warsztacie bo jest dość upierdliwa i sam nie miałem szans.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Problem w tym ze mieszkam w Danii a tu godzina pracy mechanika na servisie kosztuje 350 zl. z vat. I dlatego pytam zeby uniknac kosztow...
Ja moja kupilem 3 lata temu z przebiegiem 56000 i do dzis raz wymienilem EGR i poza servisem i klockami to nic jej nie bylo...
Az sie zaczynam bac...
[ Dodano: Nie Lut 06, 2011 20:40 ]
Irytuje mnie to syczenie... Dosc glosne... Nie mam pojecia skad syczy i jedynie wiem ze z EGr albo jego okolic...
Ja moja kupilem 3 lata temu z przebiegiem 56000 i do dzis raz wymienilem EGR i poza servisem i klockami to nic jej nie bylo...
Az sie zaczynam bac...
[ Dodano: Nie Lut 06, 2011 20:40 ]
Irytuje mnie to syczenie... Dosc glosne... Nie mam pojecia skad syczy i jedynie wiem ze z EGr albo jego okolic...
Dziekuje... Lece do pracy... Bede probowal popoludniu...
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 23:43 ]
Spadla listwa z klap kolektora... klapy chodza lekko i nie sa bardzo zabrudzone... Jak nimi poruszalem to tak jak by to " slyszalne " syczenie troche przycichlo... Nigdzie wiecej nie widze zeby byly nieszczelnosci... Nie mialem juz czasu odkrecac dzis listwy wtryskow zeby zalozyc ta co spadla i nie wiem czy to cos da...
Ma ktos jakies sugestie ?
Za poprzednie dziekuje i z gory za nastepne
[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 23:52 ]
Zdjalem listwe wtryskow... Wyczyscilem z gory zaworki co steruje ta listwa na kolektorze... Chodza dosc delikatnie wiec nie wiem czy kolektor padniety... Na pewno padnieta ta listwa bo po zalozeniu kladzie sie na bok i chyba niezbyt steruje tymi zaworkami bo ma mega luzy i wiem ze jak sie przejade to spadnie z nowu bo ledwo sie tego trzyma... EGR wyczyszczony na cacy...
Nie moge jeszcze zlokalizowac syczenia i przy zapalaniu rano pojawiaja sie spaliny spod przedniej czesci silnika i tak dosc spokojnie sie to jakby tli... Nie widac zeby to gdzies pod cisnieniem uciekalo... Bede szukal jutro...
Czego sie moge spodziewac... ? Wie ktos moze ?
[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 23:43 ]
Spadla listwa z klap kolektora... klapy chodza lekko i nie sa bardzo zabrudzone... Jak nimi poruszalem to tak jak by to " slyszalne " syczenie troche przycichlo... Nigdzie wiecej nie widze zeby byly nieszczelnosci... Nie mialem juz czasu odkrecac dzis listwy wtryskow zeby zalozyc ta co spadla i nie wiem czy to cos da...
Ma ktos jakies sugestie ?
Za poprzednie dziekuje i z gory za nastepne
[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 23:52 ]
Zdjalem listwe wtryskow... Wyczyscilem z gory zaworki co steruje ta listwa na kolektorze... Chodza dosc delikatnie wiec nie wiem czy kolektor padniety... Na pewno padnieta ta listwa bo po zalozeniu kladzie sie na bok i chyba niezbyt steruje tymi zaworkami bo ma mega luzy i wiem ze jak sie przejade to spadnie z nowu bo ledwo sie tego trzyma... EGR wyczyszczony na cacy...
Nie moge jeszcze zlokalizowac syczenia i przy zapalaniu rano pojawiaja sie spaliny spod przedniej czesci silnika i tak dosc spokojnie sie to jakby tli... Nie widac zeby to gdzies pod cisnieniem uciekalo... Bede szukal jutro...
Czego sie moge spodziewac... ? Wie ktos moze ?
Witam.
Od pewnego czasu mam problem ze swoją Zafirą B 1.9 CDTI 150KM. Do 2tys obrotów ledwo się toczy ale jak zadziała turbo to zupełnie inny samochód. Na forum wałkowany był temat EGR i myślałem że u mnie też taki jest powód takiego zachowania ale wczoraj wyczyściłem i nadal to samo. Serwis mi się nie pali ale podjechałem dzisiaj na dwa różne komputera ale jeden gość nie mógł się nawet podłączyć do silnika zaś drugi nie mógł wykryć EGR. Posprawdzał błędy i nic nie znalazł.
U mnie zawór nie był aż tak bardzo zanieczyszczony ale ciężko się domykał.
Dla pewności podpiąłem cewkę do akumulatora na krótko i sprawdzałem czy wypycha ten bolec. Dało się zauważyć że cewka pobiera prąd ale nic się nie dzieje. Złożyłem wszystko do kupy i ruszyłem w trasę.
Byłem u tych "mechaników" i jeden postanowił zacząć poszukiwania usterki od Turba poprzez układy paliwowe
Drugi powiedział że by obstawiał, że elektryka wysiadła i nie steruję jakimś urządzeniem.
Po wizycie u speców odpiąłem w domu zasilanie do EGR i odpaliłem silnik. Zapaliła mi się kontrolka auta z kluczem. Już nie chało mi się jechać sprawdzić błędów, po podłączeniu ponownym samochodzik z kluczem zgasł.
Nie wiem co o tym sądzić. Znowu nachodzą mnie myśli żeby ją sprzedać
Ja bym obstawiał tą nieszczęsną cewkę, bo jeżeli po odłączeniu jej nic się nie zmienia to znaczy że tam jakaś usterka jest... ale...... specjaliście jakoś nie nawiązywali do tego chyba, że zobaczyli że nie wiem, że to jakaś błahostka i mogą mnie skroić np. na coś większego.
Jak myślicie co to może być? Na forum znalazłem jeden przypadek, że przez zniszczone IC były takie same objawy ale tam też było coś z tym EGR.
Miałby ktoś pożyczyć na próbę sprawną cewkę? ktoś wymieniał cały zawór i została mu.
Czy jak by była to cewka to wywalało by jakiś błąd?
Czy zaślepienie w tym przypadku da mi coś?
Tyle pytań a ja na żadne nie potrafię odpowiedzieć
Ps. Otrzymałem dzisiaj info że w tych silnikach nie wolno zaślepiać EGR
Od pewnego czasu mam problem ze swoją Zafirą B 1.9 CDTI 150KM. Do 2tys obrotów ledwo się toczy ale jak zadziała turbo to zupełnie inny samochód. Na forum wałkowany był temat EGR i myślałem że u mnie też taki jest powód takiego zachowania ale wczoraj wyczyściłem i nadal to samo. Serwis mi się nie pali ale podjechałem dzisiaj na dwa różne komputera ale jeden gość nie mógł się nawet podłączyć do silnika zaś drugi nie mógł wykryć EGR. Posprawdzał błędy i nic nie znalazł.
U mnie zawór nie był aż tak bardzo zanieczyszczony ale ciężko się domykał.
Dla pewności podpiąłem cewkę do akumulatora na krótko i sprawdzałem czy wypycha ten bolec. Dało się zauważyć że cewka pobiera prąd ale nic się nie dzieje. Złożyłem wszystko do kupy i ruszyłem w trasę.
Byłem u tych "mechaników" i jeden postanowił zacząć poszukiwania usterki od Turba poprzez układy paliwowe
Drugi powiedział że by obstawiał, że elektryka wysiadła i nie steruję jakimś urządzeniem.
Po wizycie u speców odpiąłem w domu zasilanie do EGR i odpaliłem silnik. Zapaliła mi się kontrolka auta z kluczem. Już nie chało mi się jechać sprawdzić błędów, po podłączeniu ponownym samochodzik z kluczem zgasł.
Nie wiem co o tym sądzić. Znowu nachodzą mnie myśli żeby ją sprzedać
Ja bym obstawiał tą nieszczęsną cewkę, bo jeżeli po odłączeniu jej nic się nie zmienia to znaczy że tam jakaś usterka jest... ale...... specjaliście jakoś nie nawiązywali do tego chyba, że zobaczyli że nie wiem, że to jakaś błahostka i mogą mnie skroić np. na coś większego.
Jak myślicie co to może być? Na forum znalazłem jeden przypadek, że przez zniszczone IC były takie same objawy ale tam też było coś z tym EGR.
Miałby ktoś pożyczyć na próbę sprawną cewkę? ktoś wymieniał cały zawór i została mu.
Czy jak by była to cewka to wywalało by jakiś błąd?
Czy zaślepienie w tym przypadku da mi coś?
Tyle pytań a ja na żadne nie potrafię odpowiedzieć
Ps. Otrzymałem dzisiaj info że w tych silnikach nie wolno zaślepiać EGR