Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
master1410

#106 Post autor: master1410 »

150 KM

i przejechane 146.000 serwisowane co 30.000

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#107 Post autor: MieHor »

master1410 pisze: 227956
040004
038008
161450
161600
pierwszy wskazuje na nieszczelność w układzie wlotowym, drugi dot. EGR, trzeci szeroko pojętych świec żarowych, dwa ostatnie - przypadłość ZB - błędy związane z immo

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#108 Post autor: rhaaziel »

Jeśli to 150-tka to zerknij jak wyglądają klapy kolektora, czy nie padła Ci czasem listwa sterująca nimi.
Koniecznie sprawdź też wszystkie przewody doprowadzające powietrze i stan filtra powietrza.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

master1410

#109 Post autor: master1410 »

Bardzo dziekuje tylko ze bez opisow co, jak i gdzie, to raczej nic nie zdzialam... Potrafie uzywac kluczy ale co i gdzie jest to nie bardzo wiem...

Dodam ze wlot z kolektora do EGR byl bardzo zasyfiony... Z pomoca lusterka, latarki i szpikulca ladnie go wyczyscilem...

Swiece zarowe... Mam sie bac ??

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#110 Post autor: rhaaziel »

Ja wymieniałem świece żarowe, tuż po zakupie autka, bo też mi sypały błędami (tzn błąd maiłem z jednej świecy ale profilaktycznie wymieniłem wszystkie 4 sztuki) płaciłem chyba 68zł za sztukę firmy BERU, wymianę robiłem w warsztacie bo jest dość upierdliwa i sam nie miałem szans.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

master1410

#111 Post autor: master1410 »

Problem w tym ze mieszkam w Danii a tu godzina pracy mechanika na servisie kosztuje 350 zl. z vat. I dlatego pytam zeby uniknac kosztow...

Ja moja kupilem 3 lata temu z przebiegiem 56000 i do dzis raz wymienilem EGR i poza servisem i klockami to nic jej nie bylo...

Az sie zaczynam bac...

[ Dodano: Nie Lut 06, 2011 20:40 ]
Irytuje mnie to syczenie... Dosc glosne... Nie mam pojecia skad syczy i jedynie wiem ze z EGr albo jego okolic...

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#112 Post autor: rhaaziel »

Może się okazać, że będzie Ci się opłacać pogonić autko do Szczecina zrobić porządny przegląd.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

master1410

#113 Post autor: master1410 »

Raczej tak nie dojade to jest 650 km.

Anony Mous

#114 Post autor: Anony Mous »

EGR dobrze przykręcony i uszczelki zamontowane jak się należy?Szczególnie ta uszczelka między zaworem a rurką od chłodnicy spalin.

master1410

#115 Post autor: master1410 »

No wlasnie nie wiem bo moze byc opcja ze zalazylem ja odwrotnie...

Anony Mous

#116 Post autor: Anony Mous »

Odpal auto, posadź kogoś za kierownicą byleby sięgał do pedału gazu a Ty sprawdź przykładając rękę do zaworu czy nie dmucha spalinami z uszczelek.

Szymon78

#117 Post autor: Szymon78 »

sparwdz też rure dolotowa interculera... czesto puszczają szpilki łączace

to syczenie może własnie byc oznaką nieszczelności na dolocie.

master1410

#118 Post autor: master1410 »

Dziekuje... Lece do pracy... Bede probowal popoludniu...

[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 23:43 ]
Spadla listwa z klap kolektora... klapy chodza lekko i nie sa bardzo zabrudzone... Jak nimi poruszalem to tak jak by to " slyszalne " syczenie troche przycichlo... Nigdzie wiecej nie widze zeby byly nieszczelnosci... Nie mialem juz czasu odkrecac dzis listwy wtryskow zeby zalozyc ta co spadla i nie wiem czy to cos da...

Ma ktos jakies sugestie ?

Za poprzednie dziekuje i z gory za nastepne ;)

[ Dodano: Wto Lut 08, 2011 23:52 ]
Zdjalem listwe wtryskow... Wyczyscilem z gory zaworki co steruje ta listwa na kolektorze... Chodza dosc delikatnie wiec nie wiem czy kolektor padniety... Na pewno padnieta ta listwa bo po zalozeniu kladzie sie na bok i chyba niezbyt steruje tymi zaworkami bo ma mega luzy i wiem ze jak sie przejade to spadnie z nowu bo ledwo sie tego trzyma... EGR wyczyszczony na cacy...
Nie moge jeszcze zlokalizowac syczenia i przy zapalaniu rano pojawiaja sie spaliny spod przedniej czesci silnika i tak dosc spokojnie sie to jakby tli... Nie widac zeby to gdzies pod cisnieniem uciekalo... Bede szukal jutro...

Czego sie moge spodziewac... ? Wie ktos moze ?

Piotrek413

#119 Post autor: Piotrek413 »

Witam.
Od pewnego czasu mam problem ze swoją Zafirą B 1.9 CDTI 150KM. Do 2tys obrotów ledwo się toczy ale jak zadziała turbo to zupełnie inny samochód. Na forum wałkowany był temat EGR i myślałem że u mnie też taki jest powód takiego zachowania ale wczoraj wyczyściłem i nadal to samo. Serwis mi się nie pali ale podjechałem dzisiaj na dwa różne komputera ale jeden gość nie mógł się nawet podłączyć do silnika zaś drugi nie mógł wykryć EGR. Posprawdzał błędy i nic nie znalazł.
U mnie zawór nie był aż tak bardzo zanieczyszczony ale ciężko się domykał.
Dla pewności podpiąłem cewkę do akumulatora na krótko i sprawdzałem czy wypycha ten bolec. Dało się zauważyć że cewka pobiera prąd ale nic się nie dzieje. Złożyłem wszystko do kupy i ruszyłem w trasę.
Byłem u tych "mechaników" i jeden postanowił zacząć poszukiwania usterki od Turba poprzez układy paliwowe :shock:
Drugi powiedział że by obstawiał, że elektryka wysiadła i nie steruję jakimś urządzeniem.
Po wizycie u speców odpiąłem w domu zasilanie do EGR i odpaliłem silnik. Zapaliła mi się kontrolka auta z kluczem. Już nie chało mi się jechać sprawdzić błędów, po podłączeniu ponownym samochodzik z kluczem zgasł.

Nie wiem co o tym sądzić. Znowu nachodzą mnie myśli żeby ją sprzedać :(
Ja bym obstawiał tą nieszczęsną cewkę, bo jeżeli po odłączeniu jej nic się nie zmienia to znaczy że tam jakaś usterka jest... ale...... specjaliście jakoś nie nawiązywali do tego chyba, że zobaczyli że nie wiem, że to jakaś błahostka i mogą mnie skroić np. na coś większego.

Jak myślicie co to może być? Na forum znalazłem jeden przypadek, że przez zniszczone IC były takie same objawy ale tam też było coś z tym EGR.

Miałby ktoś pożyczyć na próbę sprawną cewkę? ktoś wymieniał cały zawór i została mu.

Czy jak by była to cewka to wywalało by jakiś błąd?

Czy zaślepienie w tym przypadku da mi coś?

Tyle pytań a ja na żadne nie potrafię odpowiedzieć :(

Ps. Otrzymałem dzisiaj info że w tych silnikach nie wolno zaślepiać EGR :shock:

zbigor

#120 Post autor: zbigor »

Zaślep EGRa na próbę Wywali błąd ale będzesz wiedział czy to jego wina. Czyszczenie nie zawsze pomaga. Sam to przerabiałem. Imho czeka CIę wymiana. Sprawdź też czy kolektor z klapami wirowymi jest OK. Jego awaria to częsty powód braku mocy w 1.9 DTH/.DTJ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”