Jednostronne zużycie klocków hamulcowych

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
malus77

Jednostronne zużycie klocków hamulcowych

#1 Post autor: malus77 »

Witam.
Mam problem z zużyciem klocków hamulcowych tylnych kół w Zośce 2.2 Z22SE.
W obu kołach zużywają się klocki od strony wewnętrznej natomiast te od strony zewnętrznej są praktyczne nie zużyte ! Jaka może być tego przyczyna ? Bardzo proszę o pomoc.

boogoo

#2 Post autor: boogoo »

Podczas wymiany klocków ktoś nie ustawił tłoczka w pozycji wg.rowków wzajemnych i pewnie dlatego to nie działa.No chyba,że tłok jest wciśnięty na siłę do środka i mechanizm samoregulujący został zerwany...

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

Lub na śrubach zardzewiało i nie przesuwa sie zacisk.

spiotrowski

#4 Post autor: spiotrowski »

Generalnie klocki od strony wewnętrznej zużywają się szybciej z prostego powodu, jakim jest budowa samego zacisku. W większości aut stosowane są zaciski "pływające" tzn. z jednej strony (wewnętrznej) jest tłoczek który wywiera większy nacisk i dlatego tam zużycie jest większe. Z drugiej strony zacisku jest tylko "łapa" która ciągnie zewnętrzny klocek i tam już jest mniejsza siła docisku i mniejszy stopień zużycia. Wbiłem w wujka google i wyszło take cosik http://www.motoneo.pl/img/161/mid/BHV110E.jpg (to tak poglądowo chciałem przedstawić). Jeśli zużycie na obu kołach L+P jest podobne to raczej nie ma powodów do obaw, jest to objaw normalnego zużycia klocków. Problemem było by gdyby np. 1 klocek zużył się szybciej niż pozostałe 3, wtedy trzeba by było szukać przyczyny np. zapieczony tłoczek, źle zamontowany klocek itp..

marian07

#5 Post autor: marian07 »

jest tak jak pisze spiotrowski. przy wymianie klocków zaciski trzeba zawsze dokładnie ruszyć na sworzniach i sprawdzić czy dobrze "pływa", jeśli tak nie jest to też może być przyczyna. ja bym na wszelki wypadek rozebrał i popatrzył "jak pływa" zacisk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”