Przygasają światła etc

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

#61 Post autor: grześ20 »

darkp1 pisze:U mnie jest to samo i podobno jest to przypadłość Zafir. Ktoryś kolega pisał że po zmianie rolki napinacza problem znikł.
witam naładowałem ako i pomogło dzięki wam pozdrawiam

gwizdenson

#62 Post autor: gwizdenson »

Pomoże ale na krótki czas , mam nowe ako i do pewnego czasu był spokój a teraz to samo.Było o tym w innym temacie i w zasadzie ludzie robili różne "sztuczki" a w końcu i tak wychodziło,że taka uroda zochy.

aleks27

#63 Post autor: aleks27 »

a u mnie pomogla wymiana paska ktory byl mocno zuzyty ale nie piskal ;)

grześ20

#64 Post autor: grześ20 »

aleks27 pisze:a u mnie pomogla wymiana paska ktory byl mocno zuzyty ale nie piskal ;)
dalej są spadki napięcia ,ten typ tak ma mieć ?pozdrawiam wszystkich.

grześ20

#65 Post autor: grześ20 »

oki pisze:Nie czytałem poprzednich wątków a propo tych problemów, ale może się powtórzę więc proszę nie mieć za złe.
1. Poprawne ładowanie akumulatora jest w przedziale 13,8-14,4V w nowych autach z reguły jest to 13,8-14V ze względu na akumulatory bezobsługowe i zminimalizowanie efektu gotowania się i odparowania elektrolitu.
2. Wspomaganie elektrochydrauliczne pobiera dość sporo prądu np przy max skręcie lub raptownym skręcie potrafi pobrać nawet 50A !!!
3. Ładowanie - alternator (z reguły 100A-120A) na wolnych obrotach nie osiaga pełnej mocy więc będzie to ok 60-70A więc prawie tyle co potrzebuje wspomaganie.
4. Akumulator służy jako bufor napięcia gdzie ma zgromadzone napięcie jego pojemność i jego sprawność też ma duże znaczenie (to jest to co napisał sQcha) nowy akumulator ma dobrą sprawność i daje sobie radę ze spadkami napięcia przy współpracy z alternatorem.
Stary wyeksploatowany akumulator będzie miał mniejszą sprawność i pojemnosć do tego częściowo rozładowany nie utrzyma napięcia alternatora np 14,4 tylko będzie dążył do spadku i wręcz przeszkadzał alternatorowi.
u mnie jest to samo
Dla tego każde dodatkowe obciążenie jest widoczne na oświetleniu w postaci przygasania (spadku napięcia) gdzie alternator ma też swoje opóźnienie w kontroli napięcia i musi to nadrobić.
5. Regulator mozna uznać za sprawny i wymiana jego prawie nic nie da jeśli bez obciazenia (wyłączone światła wentylator etc.) napięcie zmierzone na akumulatorze nie jest większe jak 14,5V
(delikatne różnice w działaniu mogą tylko wynikać z budowy samego regulatora ew jego różnic elektronicznych i tym samym prędkości zadziałania układu sterującego)
Nie wdając się w dalsze wywody tak w skrócie regulator po prostu ma za zadanie wyłączyć alternator po osiągnięciu 14,6V i załączyć go poniżej np 14,2 (średnia wychodzi 14,4V) i dzieje się to bardzo szybko.
Innej regulacji w alternatorze nie ma.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#66 Post autor: Harry200 »

U siebie też po zakupie próbowałam "walczyć" z migającym oświetleniem i nic nie zwalczyłem,trzeba tę przypadłość zaakceptować. :D

Anony Mous

#67 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:U siebie też po zakupie próbowałam "walczyć" z migającym oświetleniem i nic nie zwalczyłem,trzeba tę przypadłość zaakceptować. :D
Dokładnie.

Czasami tylko ludzie jadący z naprzeciwka dziwnie się patrzą, jak bym mrugał do nich :mrgreen:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#68 Post autor: MieHor »

grześ20, co chciałeś przekazać, powiedzieć tylko cytując poprzednika? Taki post pozbawiony jest sensu, bo oprócz zaśmiecania forum nic nie wnosi

gregorio__80

#69 Post autor: gregorio__80 »

:lol: Tak to już jest ja się już przyzwyczaiłem ale nie powiem że mnie nie wkurza jak manewruję na parkingu i kręcę kierownicą stojąc w miejscu i jeszcze wciśnięty pedał hamulca to w takim wypadku mam taki spadek napięcia, że radio mi gaśnie :?

Zafira to dobre autko elektryka siada a i czasem sama się naprawia. Nic nie powiem 10 lat elektryka już ma swoje prawa i humory. Dobrze że to nie francuskie auto :lol:

boogoo

#70 Post autor: boogoo »

Wtedy naprawdę warto odnowić wszystkie styki.Ja miałem tak,że wspomaganie słabło,kontrolki przygasały mocno i w ogóle cyrki.Po tym zabiegu szczególnie wspomaganie działa poprawnie i ogólnie jest lepiej.Kontrolki lekko przygasają przy zimnym silniku po pierwszym rozruchu... :)

skarbona

#71 Post autor: skarbona »

U mnie problem mrugania świateł był spowodowany niedoładowanym akumulatorem. Kilka razy z powodu innych problemów rozładowałem go i nigdy nie doładowałem na full, zawsze tylko po kilka godzin ładowania. Ostatnio aku było ładowane przez weekend prądem 1A. od tego czasu problem zniknął. Jak komuś pulsują światła proponuję zacząć od porządnego naładowania akumulatora lub wymiany na nowy.

sebadelta

#72 Post autor: sebadelta »

Witam - zauważyłem ze jak ruszam kierownicą w miejscu to przygasa mi światło to w środku i ogólnie tez jak jadę to światła przy skręcie lub po wciśnięciu kierunków przygaszają, czy to slaby akumulator może być?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 16:53 przez sebadelta, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#73 Post autor: Harry200 »

Wspomaganie jest elektrohydrauliczne i podczas ruchu kierownicą silnik pompy pobiera ok 40A stąd przygasanie świateł.Na wyższych obrotach mniej widoczne gdyż alternator daje trochę więcej prądu..

Sławomir

#74 Post autor: Sławomir »

Witam.Jestem posiadaczem Zafiry od krutkiego czasu.Mam wlasnie problem z przygasaniem swiatel. Sprawdzalem aku i ma 12v,ale po odlaczeniu klemy minusowej od aku ladowanie z altka mialo okolo 13,5 a po przegazowaniu do 2000 tys obr wzrastalo, i dodam jeszcze ze jak wpadlem w dziure to tez przygasna.Jaka moze buc przyczyna :(

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#75 Post autor: Szuwarek »

Sławomir pisze:ladowanie z altka mialo okolo 13,5
To trochę przymało - powinno być ok 14,4 v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”