witam naładowałem ako i pomogło dzięki wam pozdrawiamdarkp1 pisze:U mnie jest to samo i podobno jest to przypadłość Zafir. Ktoryś kolega pisał że po zmianie rolki napinacza problem znikł.
Przygasają światła etc
Moderator: Sebu$
oki pisze:Nie czytałem poprzednich wątków a propo tych problemów, ale może się powtórzę więc proszę nie mieć za złe.
1. Poprawne ładowanie akumulatora jest w przedziale 13,8-14,4V w nowych autach z reguły jest to 13,8-14V ze względu na akumulatory bezobsługowe i zminimalizowanie efektu gotowania się i odparowania elektrolitu.
2. Wspomaganie elektrochydrauliczne pobiera dość sporo prądu np przy max skręcie lub raptownym skręcie potrafi pobrać nawet 50A !!!
3. Ładowanie - alternator (z reguły 100A-120A) na wolnych obrotach nie osiaga pełnej mocy więc będzie to ok 60-70A więc prawie tyle co potrzebuje wspomaganie.
4. Akumulator służy jako bufor napięcia gdzie ma zgromadzone napięcie jego pojemność i jego sprawność też ma duże znaczenie (to jest to co napisał sQcha) nowy akumulator ma dobrą sprawność i daje sobie radę ze spadkami napięcia przy współpracy z alternatorem.
Stary wyeksploatowany akumulator będzie miał mniejszą sprawność i pojemnosć do tego częściowo rozładowany nie utrzyma napięcia alternatora np 14,4 tylko będzie dążył do spadku i wręcz przeszkadzał alternatorowi.
u mnie jest to samo
Dla tego każde dodatkowe obciążenie jest widoczne na oświetleniu w postaci przygasania (spadku napięcia) gdzie alternator ma też swoje opóźnienie w kontroli napięcia i musi to nadrobić.
5. Regulator mozna uznać za sprawny i wymiana jego prawie nic nie da jeśli bez obciazenia (wyłączone światła wentylator etc.) napięcie zmierzone na akumulatorze nie jest większe jak 14,5V
(delikatne różnice w działaniu mogą tylko wynikać z budowy samego regulatora ew jego różnic elektronicznych i tym samym prędkości zadziałania układu sterującego)
Nie wdając się w dalsze wywody tak w skrócie regulator po prostu ma za zadanie wyłączyć alternator po osiągnięciu 14,6V i załączyć go poniżej np 14,2 (średnia wychodzi 14,4V) i dzieje się to bardzo szybko.
Innej regulacji w alternatorze nie ma.
Tak to już jest ja się już przyzwyczaiłem ale nie powiem że mnie nie wkurza jak manewruję na parkingu i kręcę kierownicą stojąc w miejscu i jeszcze wciśnięty pedał hamulca to w takim wypadku mam taki spadek napięcia, że radio mi gaśnie
Zafira to dobre autko elektryka siada a i czasem sama się naprawia. Nic nie powiem 10 lat elektryka już ma swoje prawa i humory. Dobrze że to nie francuskie auto
Zafira to dobre autko elektryka siada a i czasem sama się naprawia. Nic nie powiem 10 lat elektryka już ma swoje prawa i humory. Dobrze że to nie francuskie auto
U mnie problem mrugania świateł był spowodowany niedoładowanym akumulatorem. Kilka razy z powodu innych problemów rozładowałem go i nigdy nie doładowałem na full, zawsze tylko po kilka godzin ładowania. Ostatnio aku było ładowane przez weekend prądem 1A. od tego czasu problem zniknął. Jak komuś pulsują światła proponuję zacząć od porządnego naładowania akumulatora lub wymiany na nowy.
Witam - zauważyłem ze jak ruszam kierownicą w miejscu to przygasa mi światło to w środku i ogólnie tez jak jadę to światła przy skręcie lub po wciśnięciu kierunków przygaszają, czy to slaby akumulator może być?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 16:53 przez sebadelta, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.Jestem posiadaczem Zafiry od krutkiego czasu.Mam wlasnie problem z przygasaniem swiatel. Sprawdzalem aku i ma 12v,ale po odlaczeniu klemy minusowej od aku ladowanie z altka mialo okolo 13,5 a po przegazowaniu do 2000 tys obr wzrastalo, i dodam jeszcze ze jak wpadlem w dziure to tez przygasna.Jaka moze buc przyczyna