Witam.Z twojego opisu,to obawiam się że może to być właśnie koło dwumasowe.Nie miałem z tym jeszcze do czynienia,ale sporo o tym przeczytałem.Pozdrawiamdarek_SSS pisze:Witam wszystkich,podepnę się pod temat.Otóż dziś w mojej zafirze coś dziwnie zaczęło stukać gdzieś w okolicy silnika i skrzyni biegów.Wyraźnie to słychać na biegu jałowym,w czasie jazdy nie udało mi się usłyszeć tych stuków. Zauważyłem też że jak wcisnę pedał sprzęgła tak mniej więcej do połowy to wówczas ten stukot przenosi się na pedał i jest wyraźnie odczuwalny,tak jak by cały pedał wibrował.Czy to może być to nieszczęsne koło? Pozdrawiam.
[B]Stuki w skrzyni biegów i szumienie na jałowym biegu
-
- Mieszkaniec
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: podbeskidzie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
norbert_p, oryginalne GM-owe materiały eksploatacyjne znajdziesz, np. tutaj http://opel.dixi-car.pl/sklep-olej.htm
Kolego taki olej zaleca gm do większości opli : http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biego ... 54744.html kupowłem u tego chłopa polecam solidny koleś.norbert_p pisze:No dobra, tak podaje Castrol, a co na to GM? Jaki olej oni proponują? Jaka jest specyfikacja takiego oleju?
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 20:06 ]
Słuchaj u mnie tez padło łożysko skrzyni tylko mechanik mówił mi że wymienia sie parami i ja wymieniłem akurat komplet oryginał zakupiłem po 135zł sztuka czyli za dwie 270zł po solidnym rabacie i mam do ciebie pytanie dlaczego mechanik wymienił tylko jedno łożysko skoro wyciagał wałek to najeloiej wymienić dwa , po drugie gdzie kupowałeś łożysko i po trzecie jaki koszt wymiany u mechaniora i rozumiem że od razu wymieniłeś olej??peaja pisze:Po rozebraniu sprzęgła i skrzyni biegów okazało się że rozsyoało się łożysko na jednym z wałków cena łożyska 75zł
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 20:08 ]
Kolego u ciebie może być sprzegło padające lub narazie same łozysko może hałasować.darek_SSS pisze:Witam wszystkich,podepnę się pod temat.Otóż dziś w mojej zafirze coś dziwnie zaczęło stukać gdzieś w okolicy silnika i skrzyni biegów.Wyraźnie to słychać na biegu jałowym,w czasie jazdy nie udało mi się usłyszeć tych stuków. Zauważyłem też że jak wcisnę pedał sprzęgła tak mniej więcej do połowy to wówczas ten stukot przenosi się na pedał i jest wyraźnie odczuwalny,tak jak by cały pedał wibrował.Czy to może być to nieszczęsne koło? Pozdrawiam.
Ja walczyłem ze swoją skrzynią M32 własnie (najbardziej wadliwa skrzynia w oplach) jest to skrzynia od fiata, wsadzali ją również min w cromach. Skrzynia ma wadliwie zakładane przez opla łożyska które potrfią wcześnie się rozsypać u mnie padły przy 130tys, a w cromach ta sama skrzynia tylko składana w fiatach wytrzymuje bez prooblemów poand 200tys, w serwisie opla nie występują te łożyska które powodują luz jako element zamienny, cała skrzynia coś koło 12tys, natomiast mechanicy z serwisów opla zamawiają te łożyska w fiacie i zakładają w zośkach.
Jak się nie myle były 2 rodzaje skrzyn w naszych zafirach praktycznie nie znisczalne F40 wytrzymuje 500tys bez problemów, i wadliwe M32 , ale wadliwe z nieprzeszkolenia składających skrzynie w oplach pooprzez złe włożenie łożysk.
W seriwsie opla jak tylko zjedziesz i mówisz że coś chuczy w skrzyni to od razu mówią pewnie M32
Jak się nie myle były 2 rodzaje skrzyn w naszych zafirach praktycznie nie znisczalne F40 wytrzymuje 500tys bez problemów, i wadliwe M32 , ale wadliwe z nieprzeszkolenia składających skrzynie w oplach pooprzez złe włożenie łożysk.
W seriwsie opla jak tylko zjedziesz i mówisz że coś chuczy w skrzyni to od razu mówią pewnie M32
Skrzynie M32 sie rzeczywiście są wadliwe. Na forum AKP zanim sie wysypało byl nawet opis i fotka zużytego łozyska które sie wymienia z jakimiś zdjeciami z fiatowskiego EPC. Opel oczywiście nie przewiduje naprawy , nie szkoli w tym swoich mechaników wiec najlepiej dorwać jakiegoś mechanika od fiatów.
Więc tak auto jeździło normalnie tylko na 5 i 6 biegu hałasowała skrzynia reszta biegów zwięzła wsio tip top. Mój nadworny mechanik (12 pracy w oplu) stwierdził ze na bank łożyska po rozebraniu skrzyni okazało się że jest prawie kompletnie zużyte łożysko na 3 wałku bo to trójwałkowa skrzynia, jako iż zamierzam długo pojeździć zośką i po poradzie mechanika wymieniłem komplet łożysk żeby mieć po prostu z bani na dłuuuugo.kaliope pisze:briano, a Ty jakie miałeś objawy? dało sie w ogóle ruszyć autem? Jakie koszta z robocizną?
Koszt wymiana łożysk komplet czyli 6szt 700zł i łożyska 750zł. Jak dzwoniłem po skrzynie to w używce od 2200 skrzynia w górę i nie wiesz co kupisz. Ci co sprzedają skrzynie mówią że te M32 schodzą na pniu były wkładane również w astrach. Nie wiem czy tylko takie były skrzynie w zafirze wiem ze oplach wkąłdali te f40 to nie do zdarcia, sprzedają igły po 700zł i nie ma komu kupować bo te się nie psują. Podobno te łożyska wkłada się na jakąś podkładkę i wszystko zalezy jaką się daje podkładkę i jak się umieści, w oplu chyba ci co składali te srzynie byli nie doinformowani. Bo tak jak pisałem w fiatach ten problem nie występuje a to te same skrzynie. Ja łożyska kupowałem w serwisie fiata.
Witam,Lorry pisze:dwumasa kończąca się Wygląda że duże przeciążenia są przenoszone na skrzynie i to mogłaby by być ona. Czy jak masz wciśniete sprzęgło to pedał lekko pulsuje? jak tak to na 99% to dwumasowe koło zamachowe.
Jest odpowiedni temat o tym, spróbuj tam się coś dowiedziec
Pytanie do siesko, czy to była dwumasówka?
U mnie drga tylko w jednym kierunku - góra /dół przy mocniejszym ruszaniu oraz odjeciu gazu oraz na 5 tym biegu również w podobnych warunkach. Obiło mi się o uszy jakieś cięgno / linki odpowiadające za drgania lewarka (koszt ok. 1800 zł w aso). Czy szykować się na dwumasówke?
pozdr
am1c
Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska
Dokładnie o ten sam obiaw. Czyli szykuje się na wydatek.briano pisze:Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska
Dodatkowe pytanie. Brać się za to od razu, czy możne jeszcze kilka tyś. wylatać z tą uszczelką bez szkody dla skrzyni?