2.0 DTI jedzie tylko do 100 km/h

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
janusz204

2.0 DTI jedzie tylko do 100 km/h

#1 Post autor: janusz204 »

Witam, od roku posiadam zafirę 2.0 DTI i krew mnie jasnista zalewa: auto kupiłem osobiscie w niemczech od 1 właściciela, przebieg 95.000 km.Dałem kupę kasy.Po miesiacu auto zmuliło tak że żony Punto 1,1 to było przy nim rakieta,. wymieniłem takie dwa elektrozaworki koło akumulatora i było OK przez pół roku. Ale latem zaczęło pojawiać się chwilowe słabnięcie auta ale ustępowało.teraz od miesiaca auto jest znowu zmulone i jedzie tylko do 100 km/h. Zawór EGR ( mechaniczny)jest ok .Czy szanowni forumowicze spotkali się z takimi objawami? Bardzo proszę o pomoc.

grześ20

#2 Post autor: grześ20 »

janusz204 pisze:Witam, od roku posiadam zafirę 2.0 DTI i krew mnie jasnista zalewa: auto kupiłem osobiscie w niemczech od 1 właściciela, przebieg 95.000 km.Dałem kupę kasy.Po miesiacu auto zmuliło tak że żony Punto 1,1 to było przy nim rakieta,. wymieniłem takie dwa elektrozaworki koło akumulatora i było OK przez pół roku. Ale latem zaczęło pojawiać się chwilowe słabnięcie auta ale ustępowało.teraz od miesiaca auto jest znowu zmulone i jedzie tylko do 100 km/h. Zawór EGR ( mechaniczny)jest ok .Czy szanowni forumowicze spotkali się z takimi objawami? Bardzo proszę o pomoc.
czy filtry były paliwowe są wymieniane? bo ja miałem takie same objawy nie mogłem podjechać pod małą górkę wymieniłem filtr i po sprawie,lub przepływomierz.

janusz204

#3 Post autor: janusz204 »

wszystkie filtry wymienilem 4000 km temu. Można się załamać. Ani nie dymi, spalanie super: 7 l/100.

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

Co prawda nie znam się zbytnio dieslach ale być może problem tkwi przepływomierzu.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: MieHor »

janusz204, skąd masz pewność, że EGR jest sprawny, nie zacina się? Diagnozowałeś to na komputerze czy tylko oglądałeś?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#6 Post autor: Harry200 »

Objawy wskazywałyby właśnie problemy z EGR,żadna kontrolka informująca o błędzie się nie świeci :?:

janusz204

#7 Post autor: janusz204 »

"komputer" nie pokazuje zadnych błędów. A le jak zapale auto to świeci kluczyk na żółto:gaśnie zarazn po ruszeniu.Może to turbo...ale jak to sprawdzić?

sQcha

#8 Post autor: sQcha »

A może czujnik podciśnienia turbiny? Taki sam zaworek jak te 2 koło akumulatora, tylko schowany za filtrem powietrza i rurą z niego wychodzącą w lewym górnym rogu komory silniki, patrząc od przodu auta. U mnie styki zaśniedziały i wyskakiwał błąd i auto muliło.

janusz204

#9 Post autor: janusz204 »

Witam ponownie, najprawdopodobniej to właśnie czujnik turbiny, byłem u mechanika, "pominał" go na krótko i auto rakieta. musze kupic nowy.Moja prośba czy sa rózne czy zafira 2.0 DTI ma zawsze taki sam zaworek?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#10 Post autor: Dek »

janusz204 pisze:...czujnik turbiny, byłem u mechanika, "pominał" go na krótko i auto rakieta. musze kupic nowy.Moja prośba czy sa rózne czy zafira 2.0 DTI ma zawsze taki sam zaworek?
Nie czujnik tylko elektrozawór. Na pewno w Y20DTH i Y22DTR jest ten sam. I nie polecam zamiennika bo w tym przypadku istotna jest "szybkość spuszczania" powietrza i podobno zamiennik jest jakiś niepewny pod tym względem. (Numer katalogowy jest na górze tej zabaweczki więc łatwo go przeczytać, nawet jak jest zamontowany w samochodzie)

No i oczywiście co mogę polecić to samodzielną naprawę tego cudeńka. Na forum jest porada odnośnie regeneracji tego czegoś. O ile nie padła cewka - ale to mało prawdopodobne.

pozdrawiam

jacek28

#11 Post autor: jacek28 »

mialem identyczne problemy,tyle ze w vectrze okazał sie przepływomierz

janusz204

#12 Post autor: janusz204 »

Wita, faktycznie uszkodzony okazał śię elektrozawór turbiny. Teraz jest o niebo lepiej ale auto dalej nie ma "dołu" Mechanik twierdzi że to pompa podciśnienia ,co o tym sądzicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”