pasek rozrzadu

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
janiu1987

pasek rozrzadu

#1 Post autor: janiu1987 »

witam mam pytanie odnosnie rozrzadu ile mozna na nim zrobic km

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Aż nie pęknie :)

A tak na poważnie według instrukcji Opla do Zafiry B 150tyś, ja w tej chwili mam 140tyś i jutro zmieniam rozrząd.

PS. Jeżeli kupiłeś używane auto to jest duże prawdopodobieństwo kręcenia licznika wiec moim zdaniem powinieneś zmienić jak najszybciej rozrząd dla swojego spokoju.

AndrzejS

#3 Post autor: AndrzejS »

Dla świętego spokoju ( nie patrząc w niemiecką książkę serwisową) wymieniłem rozrząd po zakupie.

janiu1987

#4 Post autor: janiu1987 »

ja według ksiazki ser. mam org.przebiek wybilo mi 150000 tys. km i mam dylemata czy wracac do polski czy dac zarobic serwisowi w belgi

janiu1987

#5 Post autor: janiu1987 »

a ile mozna wyciagnac na takim pasku max km
:?:

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

To wszystko zależy od tego jak auto jest eksploatowane jeżeli głównie miasto-korki ( częste ruszanie) to na pewno dostaje bardziej po du***. Z Belgi masz około 1,5tyś ? myślę że powinieneś spokojnie dojechać jeżeli nie będziesz butował auta po drodze.

Mihó

#7 Post autor: Mihó »

Nie butuj po drodze, ostrożnie hamuj silnikiem, ruszaj łagodnie.

Pamiętam, jak kupowaliśmy VB w 1997, wtedy nam mówili, że rozrząd się wymienia po 120tys. Po roku podobno zmienili, ale klientów nie poinformowali. W końcu, gdy auto miało 4 lata, dowiedziałem się, że 4 lata, lub 60 tys. A na liczniku było 105. Nic się nie stało, udało się :)

AndrzejS

#8 Post autor: AndrzejS »

janiu1987 pisze:ja według ksiazki ser. mam org.przebiek wybilo mi 150000 tys. km i mam dylemata czy wracac do polski czy dac zarobic serwisowi w belgi
Swoją Zośkę kupiłem z przebiegiem 148 tys. I spokojnie wróciłem z Niemiec do domu jednego dnia 1040 km. Oczywiście w Polsce od razu wymiana rozrządu.

lgum
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:23
Imię: Leszek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#9 Post autor: lgum »

Witam
Przy okazji tematu wymiany rozrządu jakie marki są zalecane (w miarę dobre):
czy części w servisie w którym się przymierzam do wymiany są godne zastosowania:
Pasek: 55,- (gates)
Rolka: 33 (dexwal)
            43 (ina)
Napinacz: 128 (dexwal. ina, snr)
Pompa wody: 89 (febi, ruvile)

Pozdrawiam -Leszek G.
Pozdrawiam-
LGUM z Lublina

Woytas

#10 Post autor: Woytas »

IMHO
Pasek: Gates lub Conti
Rolka: Ina
Napinacz INA
pompa wody: SKF lub Febi

pozdr

Mihó

#11 Post autor: Mihó »

Woytas, zgadzam się, ale pasek to chętniej Conti. Gatesowi dwa lata temu zdarzały się wpadki

mkobo

#12 Post autor: mkobo »

Witam
Podłącze się pod temat
We czwartek jestem umówiony z mechaniorem na wymianę rozrządu w mojej Zosi
Mam pytanko bo znalazłem 2 aukcje, które są do tego samego silnika czyli 1.9 CDTI 120 KM - Z19DT różnią się tylko pompą wody!
1. http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-al ... 31166.html
2. http://moto.allegro.pl/rozrzad-alfa-fia ... 88223.html
Podpowiedzcie Koledzy z której aukcji części będą pasowały do mojego auta!

Anony Mous

#13 Post autor: Anony Mous »

oba zestawy będą pasowały. Ja bym wziął pompę SKF, bo to oryginał.

mkobo

#14 Post autor: mkobo »

kaliope pisze:oba zestawy będą pasowały. Ja bym wziął pompę SKF, bo to oryginał.
Ale kolego w obu zestawach jest pompa SKF tylko w jednym o numerze VKPC 82665 a w drugim VKPC 82667 (na dole aukcji jest schemat)
I właśnie problem która jest właściwa???

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

mkobo pisze: Ale kolego w obu zestawach jest pompa SKF tylko w jednym o numerze VKPC 82665 a w drugim VKPC 82667 (na dole aukcji jest schemat)
I właśnie problem która jest właściwa???
to mnie zaskoczyłeś...powiem szczerze, że nie wiem. Ja jak kupowałem nikt sie pytał o nr, po prostu pompa SKF do z19dt i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”