UWA - portal telefonu komórkowego
Moderator: Sebu$
UWA - portal telefonu komórkowego
Cześć,
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DZIAŁA !!!!!!!
JAK COŚ PROSZĘ DZWONIĆ 696 704 841
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potelm słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłaczamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąc CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DZIAŁA !!!!!!!
JAK COŚ PROSZĘ DZWONIĆ 696 704 841
Ostatnio zmieniony 02 lis 2015, 09:00 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 5 razy.
Sig_Man, fajny opis,
mni enurtuje jeszcze jedna sprawa - mikrofon, jego montuje sie chyba w podszybiu, ale jak z kablami, sa tam i wystarczy tylko podpiac czy trzeba ciagnac kable do UWA/radia?
wiesz moze jak rozpoznac ktora kostka jest wlasciwa (tzn przy ktorej nie trzeba przepinac kable)? czytalem na forum niemieckim ze niektore auta mialy instalowany fabrycznie modul UWA (ale nie aktywowany), wiec czasem wystarczy tylko sprawdzic czy ma sie cos takiego w aucie , a czasem wystarczy tylko wpiac UWA (bo wlasciwa kostka i okablowanie jest). wiesz moze jak to rozroznic? jak to sprawdzic?
mni enurtuje jeszcze jedna sprawa - mikrofon, jego montuje sie chyba w podszybiu, ale jak z kablami, sa tam i wystarczy tylko podpiac czy trzeba ciagnac kable do UWA/radia?
wiesz moze jak rozpoznac ktora kostka jest wlasciwa (tzn przy ktorej nie trzeba przepinac kable)? czytalem na forum niemieckim ze niektore auta mialy instalowany fabrycznie modul UWA (ale nie aktywowany), wiec czasem wystarczy tylko sprawdzic czy ma sie cos takiego w aucie , a czasem wystarczy tylko wpiac UWA (bo wlasciwa kostka i okablowanie jest). wiesz moze jak to rozroznic? jak to sprawdzic?
Dopisałem, zazwyczaj trzeba poprowadzić nowe (około 2,5m 2 żyłowego przewodu).kicaj pisze:Sig_Man, fajny opis,
mni enurtuje jeszcze jedna sprawa - mikrofon, jego montuje sie chyba w podszybiu, ale jak z kablami, sa tam i wystarczy tylko podpiac czy trzeba ciagnac kable do UWA/radia?
Nie rozumiem o czym teraz piszesz? Jaka kostka jest własciwa do czego???wiesz moze jak rozpoznac ktora kostka jest wlasciwa (tzn przy ktorej nie trzeba przepinac kable)?
Ja stosuję kostkę taką jak ma CID, panel klimy, przełaczniki szyb kierowcy w AH.
(kostki występuje ona również w Fordach)
Jak coś to mam ich zawsze mały zapas.
No że ma moduł nie aktywowany to ładne czary wątpię by tak było.czytalem na forum niemieckim ze niektore auta mialy instalowany fabrycznie modul UWA (ale nie aktywowany), wiec czasem wystarczy tylko sprawdzic czy ma sie cos takiego w aucie , a czasem wystarczy tylko wpiac UWA (bo wlasciwa kostka i okablowanie jest). wiesz moze jak to rozroznic? jak to sprawdzic?
Ja spotkałem auta z WYŁĄCZONYM modułem UWB, bo często się wieszały / podobno.
Mikrofon jest u góry, w zaślepce przy lampce / jak jest to GIT !!!! zazwyczaj jednak nie ma
Jak sprawdzić czy jest wiązka????? PROSTE !!!!
Zobacz czy w kostce radia masz te 2 żółte przewody i przewód mute / jeśli ich nie ma to proste. Jeśli są to trzeba poszukać kostki pod kierownicą na lewym słupku.
nie kłócę sie bo na oczy nie widziałem, ale tylko czytałem. może to plotka...No że ma moduł nie aktywowany to ładne czary wątpię by tak było.
Ja spotkałem auta z WYŁĄCZONYM modułem UWB, bo często się wieszały / podobno.
dzieki za uzupelnienie tutorialu.
rozumiem ze w razie czego mozna do ciebie uderzac?
No to teraz kolego pojechałeś i wypadłeś z tematu na zakręcie.
Oczywiście odpowiem:
Kabel RGB transmituje MAPĘ z radia z nawigacją (CD60, CD70, CD80, DVD90, DVD100) do wyświetlacza kolorowego CID.
Ramka od CID jest inna!!! W każdym aucie, od Merivy do Vivaro.
Co ciekawe do Zafiry kosztuje jakieś 40zł a do Vectry C już około 300zł
ZROBIĘ PORADĘ O WYMIANIE RADIA A TEN TEMAT OCZYŚCI JAKIŚ ADMIN / DAM ZNAĆ
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 14:01 przez Sig_Man, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy mam pytanie
mam dvd 90 navi trzy zakładki -radio-navi-bc bez telefonu dostałem od kolegi UWA - portal telefonu komórkowego wraz z mikrofonem mam do niego kod
jest możliwość zamontowania uwa dodanie zakładki telefonu do navi --jaki to będzie koszt --kto to zrobi jestem z okolic Poznania
Prosze o info
mam dvd 90 navi trzy zakładki -radio-navi-bc bez telefonu dostałem od kolegi UWA - portal telefonu komórkowego wraz z mikrofonem mam do niego kod
jest możliwość zamontowania uwa dodanie zakładki telefonu do navi --jaki to będzie koszt --kto to zrobi jestem z okolic Poznania
Prosze o info
Witam
Jak można wgrać nowy soft do UWA.
Tylko starsze teelefony łączą się z Zofią bez problemu nowsze nie mają dostępu do książki telefonicznej
Jak można wgrać nowy soft do UWA.
Tylko starsze teelefony łączą się z Zofią bez problemu nowsze nie mają dostępu do książki telefonicznej