Nowa zafira problemy??

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tomasz0063

Nowa zafira problemy??

#1 Post autor: tomasz0063 »

witam was wszystkich. jestem nowym użytkownikiem zafiry jak i tego forum :) Mam kilka pytań na temat tego samochodu a mianowicie kupiłem zafire wersję A z końca roku 1999 w wersji elegant z silnikiem 2.0 dthl. Nie wiem czy jest to problemem ale wyświetla mi sie napis w komputerze aby skontrolować światła stopu, sprawdzałem czy wszystkie zarówki dobre i były dobre. Wiadomo ze po wciśnięciu pedału chamulca czyli skontrolowaniu napis znika. czy jest na to rada zeby wogle ten napis sie nie pojawiał jak mam wszystkie żarówki dobre? Drugie pytanie dotyczy silnika zauważyłem ze przy około 1500 tys obrotów silnik ma takie jak by zadławienie traci na chwile moc. jeżeli dodam mu więcej przekroczy ten próg zadławienia dalej jedzie normalnie. dzieje sie to gdy przyśpieszam powoli. jeżeli odrazu mu dociskam gaz żadnego przymulenia nie ma co to moze oznaczać? prosze o pomoc pozdrawiam :)

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Witam.

Nie ma silnika dthl jest dth i dtl a Ty masz na 100% dtl o mocy 82koni.

Co się tyczy komunikatu to tak ma być. Zawsze do czasu pierwszego wciśnięcia hamulca lub skasowania go przyciskiem na manetce napis będzie się pojawiał. Jeżeli któraś żarówka od stopu będzie przepalona dostaniesz komunikat. Wszystko dla Twojego bezpieczeństwa.

tomasz0063

#3 Post autor: tomasz0063 »

no właśnie to napis sie pojawia a gdy wcisne pedał hamulca znika wszystkie zarówki sa okej :) a co z tym dławieniem sie ? jeszcze zapomniałem na pisać wcześniej ze na zimnym silniku pali mi sie kontrolka silnika z takim piorunkiem. pali sie ona tylko wtedy jak silnik zimny i pi jakiś 3-5 min gaśnie. co to oznacza?

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

tomasz0063 pisze: jeszcze zapomniałem na pisać wcześniej ze na zimnym silniku pali mi sie kontrolka silnika z takim piorunkiem. pali sie ona tylko wtedy jak silnik zimny i pi jakiś 3-5 min gaśnie. co to oznacza?
Masz błąd silnika. Trzeba jechać na komputer i odczytać numer błędu. Potem podaj nam go a my pomyślimy.

tomasz0063

#5 Post autor: tomasz0063 »

narazie na odczytywanie błędów nie mam kasy gdzieś wyczytałem ze to wina świec jest jak spalona którąs swieca to sie to zapala albo coś tam z czujnikiem spalin

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#6 Post autor: marwisn »

Zniknięcie napisu po wciśnięciu pedału jest potwierdzeniem sprawności włącznika zainstalowanego nad tym pedałem (bezpieczeństwo).

Co do dławienia to jak pisze kolega powyżej - trzeba zacząć od odczytania błędów sterownika. Jak przekręcisz kluczyk w ostatnią pozycję przed zapłonem to kontrolka "auto z kluczem w dachu" powinna po kilku sekundach zgasnąć - oznacza to, że sterownik nie ma zapisanych żadnych błędów w pamięci.

Jeżeli gaśnie dopiero po odpaleniu auta - błędy są.

tomasz0063

#7 Post autor: tomasz0063 »

z tą kontrolką to jest tak: rano jak chce odpalić samochód normalnie przekręcam kluczyć czekam az wszystkie kontrolki zgasną także ta silnika z piorunem. odpalam zapala bez problemu i po dosłowie jakiś kilku sekund zapala sie ten silnik z piorunem świeci sie tak przez jakieś 3 min i gaśnie. jezeli juz silnik był odpalany i jest ciepły ta lampka gaśnie wraz z innymi kontrolkami ale juz sie nie zapala później. myśle ze to wina świec albo tego czujnika spalin tak gdzieś to wyczytałem bo jak zapala i jest zimny to musi grzać swiece i wykrywa ze jakaś jest spalona albo ten czujnik spalin odczytuje za duze spaliny wiadomo dizel zimny na ssaniu ma inną emisje spalin niz gdy jest ciepły

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#8 Post autor: BajBus »

jak by był problem ze świeca to by zapalała Ci się lampka autka z kluczykiem...
a co do odczytania błędów, zerknij do odpowiedniego tematu w ogólnym i zobacz czy ktoś z twojej okolicy nie posiada op-coma i odczyta Ci błędy za przysłowiowe piwko...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: MieHor »

BajBus, jest prawdopodobne, że w tym egzemplarzu (z 1999) nie ma lampki samochód z kluczykiem a tylko ta o której mówi tomasz0063,

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:BajBus, jest prawdopodobne, że w tym egzemplarzu (z 1999) nie ma lampki samochód z kluczykiem a tylko ta o której mówi tomasz0063,
Na 100% nie ma. Te lampki pojawiły się w późniejszych rocznikach. Ja w 2000 roczniku też nie mam.

David

#11 Post autor: David »

u mnie w benzynie ta kontrolka oznacza złą emisję spalin włącza się tylko jak się rozgrzeje silnik, za tą sytuację odpowiada sonda lambda, jeśli jest walnięta to zapali ci tą kontrolkę i błąd P0130 a potem jak Ci zacznie mulić samochód to pewnie pokaże błąd P 0340 czyli błąd czujnika wałka rozrządu i szarpie CI samochód. jak tak miałem. jak wymienisz sondę to powinno Ci pomóc.
Ps nie kupuj zamienników , kup dokładnie taką sondę jak masz w samochodzie bo nawet na nowym zamienniku możesz mieć dalej te same problemy :piwo:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

W pierwszych rocznikach Zosiek ta kontrolka skupiała w sobie funkcje dwóch,ten objaw zapalanie się lampki na zimnym i po paru minutach gaśnięcie oznacza raczej to samo czyli prawdopodobnie uszkodzone świece żarowe.Na początku nie masz lekko nierównomiernej pracy silnika po odpaleniu..

tomasz0063

#13 Post autor: tomasz0063 »

właśnie jest chwile lekkie wybracje tak jak by właśnie nie pracuje na jeden gar tak myśle ze to właśnie świece są. zadnej kontrolki z kluczykiem u mnie nie ma :)tylko z piorunem. myśle ze z tym dam rade ale co z tym przymulaniem na 1500 obrotach?

seba119

#14 Post autor: seba119 »

Ja miałem to samo, weź kawałek przewodu, złap plus od akumulatora i dotknij każdą świece, jeżeli iskrzy to jest dobra. A co do przymulania to może być EGR, ale wtedy by łapał błąd i by nie było jazdy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#15 Post autor: Dziadek13 »

Przymulanie pierwsze odczyt błędów podstawa,dalej wyczyścić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym oraz zawór egr,następnie pomiar podciśnienia czyli sprawność pompy vakum -0.9 lub -0.8 bar.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”