zerowanie kompa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
miras60

zerowanie kompa

#1 Post autor: miras60 »

Witam , szukam tematu gdzie moge wyzerowac komp po wymianie tarczy hamulcowych w okolicy Piły wlkp, i jakie sa koszty nawet gdy w baku zalałem na 150 km a komp wskazuje mi o połowe mniej jaka przyczyna.Prosze o pomoc i z gory dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

Nie bardzo rozumiem co znaczy
miras60 pisze:wyzerowac komp po wymianie tarczy hamulcowych
, :?:

miras60

#3 Post autor: miras60 »

Wyjasniłem chyba zrozumienie,gdzie mogłbym wyzerowac komputer pokladowy w okolicy Piły (wlkp) gdyz wymieniłem tarcze hamulcowe a nadal wskazuje BRAK PAD,a po drugie zatankowałem paliwo(diesel) na kwote 150 zł około 30 litrow a na kompie wskazuje mi połowa czyli jaka moze byc przyczyna i jak to naprawic.Dziekuje za pomoc pozdrawiam

sQcha

#4 Post autor: sQcha »

Żeby zniknął komunikat o klockach hamulcowych, musisz wymienić lub zmostkować czujniki przy klockach. Komputer nie pokazuje ile litrów jest w baku. Napisz dokładnie o którym komunikacie piszesz.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#5 Post autor: marwisn »

sQcha, ma rację. Masz pewnie uszkodzone przewody łączące klocek z komputerem. Działa to w ten sposób że jak przewód dotknie masy (klocek się zetrze)o zapala się komunikat. Pewno masz gdzieś przetarty jeden z kabelków.

Zasięg jest podawany orientacyjnie w oparciu o ostatnie spalanie i ilość paliwa w zbiorniku.

miras60

#6 Post autor: miras60 »

OK.na komie wskazuje ze mam do przejechania 90 km czyli(RANGE) a kontrolka juz informuje rezerwe zapalona lampka.Jaka przyczyna co musze zrobic,Prosze o pomoc z gory dziekuje ipozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: MieHor »

Wyzeruj pozycję Range dolnym przyciskiem na manetce wycieraczek, wyłącz zapłon i włącz ponownie - komputer powinien obliczyć zasięg na nowo. Jeśli to nie pomoże odłącz akumulator i za jakiś czas podłącz ponownie (ale pamiętaj, że utracisz wszystkie dane z komp. pokładowego oraz druga uwaga - przygotuj kod pin do radia)

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

miras60 pisze:OK.na komie wskazuje ze mam do przejechania 90 km czyli(RANGE) a kontrolka juz informuje rezerwe zapalona lampka.Jaka przyczyna co musze zrobic,Prosze o pomoc z gory dziekuje ipozdrawiam
Ale tutaj nie ma co zerować Jedynie co możesz zrobić to odpiąć aku lub MID-a. MID jest tylko orientacyjnie i oblicza ilość do przejechania na paliwie z baku na podstawie średniej z ostatnich 20-30 km i tyle. Jeżeli miałeś ostatnio małe spalanie (np trasa) to i 90km jest możliwe. Rezerwa wypada różnie np 7-10 l paliwa a skoro spalanie jest np. 6l/100km to sam sobie oblicz.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: MieHor »

Część racji jest po stronie kolego celius, ale przyczyną dużych odchyleń może też być mała ilość tankowanego paliwa, zatankuj do pełna i niech komp obliczy zasięg na nowo - powinien pokazać przynajmniej 900 km

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:Część racji jest po stronie kolego celius, ale przyczyną dużych odchyleń może też być mała ilość tankowanego paliwa, zatankuj do pełna i niech komp obliczy zasięg na nowo - powinien pokazać przynajmniej 900 km
Dokładnie. Przy małym tankowaniu komp nawet nie zareaguje. Zresztą wskaźnik paliwa reaguje szybko gdy jest spadek a wolno gdy jest wzrost paliwa. Jak moją postawię na krawężniku tak że paliwo idzie na drugą stronę niż jest czujnik to przez długi czas pokazuje mniejszą ilość paliwa niż jest w rzeczywistości. Ale jak pokazuje za dużo lub dobrze a np. zrobię kółko na rondzie wskaźnik idzie w dół (pokazuje mniej niż jest w rzeczywistości) ale już tak szybko do góry się nie podnosi.

Pamiętam jak w asi F miałem MID-a to i na wskazaniu 0 km jeszcze z 20-30 km zrobiłem i nawet nie szarpnął. :)
W zosi znów mi mid przekłamuje spalanie (np. 13l/100km gdy jest w rzeczywistości 7-8 l/100km) i mi zasięg 0km pokazuje już przy niecałym 1/4 baku. Kiedyś z pełnego baku wyjechałem 3/4 a komp pokazywał że spalił 62,5 litra :) A bak ma 58 litrów :) Muszę zakupić innego MIDa i podmienić może ten coś się zakręcił. Bo nawet tak jak dzisiaj jak jest -11 stopni to nie mruga, jak jest -5 lub mniej to już mryga :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

A może byś zmienił wsad do mida może go ząb czasu nadgryzł.

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

Dziadek13 pisze:A może byś zmienił wsad do mida może go ząb czasu nadgryzł.
Jeżeli do mnie piszesz to raczej nie.

MID miał uszkodzony wyświetlacz (pęknięty) i pojechałem do gościa co mi go zmienił, tylko jak później z nim gadałem przez telefon to on nie zmienił samego wyświetlacza tylko całe bebechy od omegi i przelutował tylko pamięć. Byłem nawet 2 razy na Techu aby go ponownie zaprogramować ale to nic nie dało. Gdzieś wyczytałem że MIDy od omegi a MIDy od zośki się różnią i nie można ich używać zamiennie. Nawet programy do tych samych silników mają inne numery. Dlatego chcę kupić MIDa do zochy i go zaprogramować techem i zobaczyć czy w tym tkwi problem. A żeby za bardzo nie szaleć to narazie czaję się na jakąś okazję (była nawet jedna za 49zł na alledrogo ale zanim przeczytałem opis już ktoś zalicytował :( )

miras60

#13 Post autor: miras60 »

Panowie wielkie dzieki,Celius trafił.... odłaczyłem aku po jakim czasie podłaczyłem wprowadziłem kod i jest ok,duze plusy dla Was.Pozdrawiam

podbiel

#14 Post autor: podbiel »

celius pisze:jak jest -11 stopni to nie mruga, jak jest -5 lub mniej to już mryga
wydaje mi się że to tak powinno być. U mnie w zakresie 3 do -5 przypomina o temp miganiem

Anony Mous

#15 Post autor: Anony Mous »

podbiel pisze:
celius pisze:jak jest -11 stopni to nie mruga, jak jest -5 lub mniej to już mryga
wydaje mi się że to tak powinno być. U mnie w zakresie 3 do -5 przypomina o temp miganiem
Raczej nie. W astrze F miałem MID-a i zawsze mrugał poniżej +3 stopni. W instrukcji też jest tak napisane

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”