Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Witam, od roku posiadam zafirę 2.0 DTI i krew mnie jasnista zalewa: auto kupiłem osobiscie w niemczech od 1 właściciela, przebieg 95.000 km.Dałem kupę kasy.Po miesiacu auto zmuliło tak że żony Punto 1,1 to było przy nim rakieta,. wymieniłem takie dwa elektrozaworki koło akumulatora i było OK przez pół roku. Ale latem zaczęło pojawiać się chwilowe słabnięcie auta ale ustępowało.teraz od miesiaca auto jest znowu zmulone i jedzie tylko do 100 km/h. Zawór EGR ( mechaniczny)jest ok .Czy szanowni forumowicze spotkali się z takimi objawami? Bardzo proszę o pomoc.
janusz204 pisze:Witam, od roku posiadam zafirę 2.0 DTI i krew mnie jasnista zalewa: auto kupiłem osobiscie w niemczech od 1 właściciela, przebieg 95.000 km.Dałem kupę kasy.Po miesiacu auto zmuliło tak że żony Punto 1,1 to było przy nim rakieta,. wymieniłem takie dwa elektrozaworki koło akumulatora i było OK przez pół roku. Ale latem zaczęło pojawiać się chwilowe słabnięcie auta ale ustępowało.teraz od miesiaca auto jest znowu zmulone i jedzie tylko do 100 km/h. Zawór EGR ( mechaniczny)jest ok .Czy szanowni forumowicze spotkali się z takimi objawami? Bardzo proszę o pomoc.
czy filtry były paliwowe są wymieniane? bo ja miałem takie same objawy nie mogłem podjechać pod małą górkę wymieniłem filtr i po sprawie,lub przepływomierz.
"komputer" nie pokazuje zadnych błędów. A le jak zapale auto to świeci kluczyk na żółto:gaśnie zarazn po ruszeniu.Może to turbo...ale jak to sprawdzić?
A może czujnik podciśnienia turbiny? Taki sam zaworek jak te 2 koło akumulatora, tylko schowany za filtrem powietrza i rurą z niego wychodzącą w lewym górnym rogu komory silniki, patrząc od przodu auta. U mnie styki zaśniedziały i wyskakiwał błąd i auto muliło.
Witam ponownie, najprawdopodobniej to właśnie czujnik turbiny, byłem u mechanika, "pominał" go na krótko i auto rakieta. musze kupic nowy.Moja prośba czy sa rózne czy zafira 2.0 DTI ma zawsze taki sam zaworek?
janusz204 pisze:...czujnik turbiny, byłem u mechanika, "pominał" go na krótko i auto rakieta. musze kupic nowy.Moja prośba czy sa rózne czy zafira 2.0 DTI ma zawsze taki sam zaworek?
Nie czujnik tylko elektrozawór. Na pewno w Y20DTH i Y22DTR jest ten sam. I nie polecam zamiennika bo w tym przypadku istotna jest "szybkość spuszczania" powietrza i podobno zamiennik jest jakiś niepewny pod tym względem. (Numer katalogowy jest na górze tej zabaweczki więc łatwo go przeczytać, nawet jak jest zamontowany w samochodzie)
No i oczywiście co mogę polecić to samodzielną naprawę tego cudeńka. Na forum jest porada odnośnie regeneracji tego czegoś. O ile nie padła cewka - ale to mało prawdopodobne.
Wita, faktycznie uszkodzony okazał śię elektrozawór turbiny. Teraz jest o niebo lepiej ale auto dalej nie ma "dołu" Mechanik twierdzi że to pompa podciśnienia ,co o tym sądzicie?