[B] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Zlooty

#16 Post autor: Zlooty »

a jaki montowali fabrycznie ?? czy może był jeden albo drugi ?? :) i rozumiem że bez zdjęcia koła się nie obejdzie ?

[ Dodano: Czw Gru 23, 2010 23:24 ]
na tyle są TRW (zaciski) ale jeżeli chodzi o tarcze to jakoś nie mogę namierzyć 278mm x 10mm każdy mi chce sprzedać 264mm

spiotrowski

#17 Post autor: spiotrowski »

Zlooty ty musisz szukać takich rozmiarów

tarcza przód
średnica 308
wysokość 42
grubość 25

tarcza tył:
średnica 264
wysokość 41
grubość 10

klocki przód


klocki tył

rafalle

#18 Post autor: rafalle »

ja na tył założyłem Bosch'a - 264mm ( chciałem coś taniego i w miarę dobrego )

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Bodek »

MieHor pisze:Natomiast klocki hamulcowe - jakie, to musisz najpierw ustalić jakiego systemu masz hamulce Lukasa czy Boscha (chodzi oczywiście o typ zacisków klocków, bo się różnią)
Jak to można sprawdzić :?: muszę niedługo zakupić klocki na tył i przód.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ssebus45

#20 Post autor: ssebus45 »

tico0 pisze:Ja też sam wymieniałem klocki z tyłu... niestety jest kłopot bo trzeba mieć ten nieszczęsny klucz do wkręcania tłoczków, miałem szczęście i pożyczyłem go od kolegi mechanika i dałem radę bez niego były by wielki kłopot... Chyba że rozbieżesz zaciski zmierzysz roztaw otworów i na szybko coś sobie dorobisz jak masz taką możliwość, niby prosta czynność wymiana klocków ale diabeł tkwi w szczegółach.... ;)
Zamiast tego klucza można użyć klucza francuskiego i go rozkręcać i zadziała dokładnie jak ten klucz do zacisków. Pozdrawiam.

Szymon78

#21 Post autor: Szymon78 »

mnie chyba tez niedługo czeka ingerencja w hamulce na ttyle.. w PT zaczeło cioś lekko piszczeć w czasie jazdy .. klocek chyba nie odbija do końca albo tłoczek sie zaciera...

Zlooty

#22 Post autor: Zlooty »

Jak to można sprawdzić :?: muszę niedługo zakupić klocki na tył i przód.
U mnie na zaciskach z tyłu jest wytłoczony napis TRW można go zobaczyć albo wybadać palcem ;)

Macol
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2011, 09:03
Lokalizacja: Kolno, podlaskie
Model:

#23 Post autor: Macol »

Witam, może ktoś powiedzieć konkretnie jakie klocki do Z -B 2007r. 1,8 benzyna?

Szymon78

#24 Post autor: Szymon78 »

ja mam zaciski ATE (taką wytłoczkę znalzłem) . . a juz nie piszczy . klocek sie nei cofał na tej blaszce prowadzacej) przesmarowane i jest cacy

Jaguarro

#25 Post autor: Jaguarro »

Widzę, że koledzy mają"problem" z kluczem. Ja już to przerabiałem, z tłoczkiem poradziłem sobie szczypcami nastawnymi. Tylko trzeba to robić ostrożnie, żeby nie uszkodzić gumki. :oops:

Niedawno wymieniałem też klocki z przodu, ale tu już nie było problemu. Lekko luzujemy odpowietrznik i tłoczek wciskamy... paluszkami :lol:

Anony Mous

#26 Post autor: Anony Mous »

Właśnie dzwoniłem do ASO (ul. Jana Pawła) w sprawie kosztów wymiany tarcz i klocków (przód i tył)

Tarcze przód: 725 zł
Klocki przód: 356zł

Tarcze tył: 484zł
klocki tył 246zł

robocizna 740zł

total: 2551 zł !!!!!!!!!!!

powaleni, tyle tytułem komentarza.


edit
Przedzwoniłem do Stachowiaka. Podał mi ceny na, jak twierdzi, najlepszych możliwych materiałach, tzn. Bremo (ponoć pierwszy montaż nawet do Porsche), niby lepszy od oryginału.
Tarcze przód: 520 zł
Klocki przód: 180zł

Tarcze tył: 265zł
klocki tył 130zł

robocizna u mojego osiedlowego mechanika 140zł

total: 1235
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 12:14 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#27 Post autor: Szymon78 »

złote pewnie ter tarcze będą :D
ale faktycznie cena powalająca....

licznik

#28 Post autor: licznik »

kaliope pisze:Właśnie dzwoniłem do ASO (ul. Jana Pawła) w sprawie kosztów wymiany tarcz i klocków (przód i tył)

Tarcze przód: 725 zł
Klocki przód: 356zł

Tarcze tył: 484zł
klocki tył 246zł

robocizna 740zł

total: 2551 zł !!!!!!!!!!!

powaleni, tyle tytułem komentarza.


edit
Przedzwoniłem do Stachowiaka. Podał mi ceny na, jak twierdzi, najlepszych możliwych materiałach, tzn. Bremo (ponoć pierwszy montaż nawet do Porsche), niby lepszy od oryginału.
Tarcze przód: 520 zł
Klocki przód: 180zł

Tarcze tył: 265zł
klocki tył 130zł

robocizna u mojego osiedlowego mechanika 140zł

total: 1235



w polecanych na 6 stronie dałem wizytówkę do sklepu w januszowicach

tarcze i klocki TRW przód 420 zł komplet
klocki TRW tył 85 zł

zadzwoń do niego jak chcesz brembo to pewnie też będzie miał po lepszej cenie niż u Stachowiaka

Anony Mous

#29 Post autor: Anony Mous »

licznik pisze: w polecanych na 6 stronie dałem wizytówkę do sklepu w januszowicach

tarcze i klocki TRW przód 420 zł komplet
klocki TRW tył 85 zł

zadzwoń do niego jak chcesz brembo to pewnie też będzie miał po lepszej cenie niż u Stachowiaka
Zadzwoniłem, miałeś rację, ceny naprawdę super. W sumie dzwoniłem do 6 sklepów i co ciekawe wszędzie polecali bezwzględnie ATE, a nie Brembo jak Stachowiak. Kilka osób mówiło, że dziś Brembo to ta sama klasa co Lukas/TRW a ATE zdecydowanie najlepsze, i co za tym idzie najdroższe. A nawet jak porównywałem ceny Brembo w innych sklepach to się okazało, że Stachowiak ma podobnie lub drożej.

Podsumowując za komplet ATE (tarcza + klocki na przód i tył) trzeba dać około 1050-1100zł a za komplet TRW/Lukas około 930-1000zł

Na koniec zadzwoniłem do sklepu polecanego przez kolegę licznik i gość wycenił komplet ATE na 870zł a TRW na 690zł. Także ceny zdumiewające. W ASO jak pisałem komplet 1800zł.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#30 Post autor: rhaaziel »

Ja niedawno zakładałem klocki ATE na przód i mogę śmiało polecić, na tyle mam TRW i też bardzo dobrze się spisują, bez poślizgów bez piszczenia :D
Dodam tylko, że kupowałem w Intercars z dość sporą zniżką :)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”