Zafira x20dtl problem klapki zawirowań

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
keshi

#16 Post autor: keshi »

Witam dziś przejrzałem wszystko i :
- nie ma nigdzie nieszczelności
- Elektrozaworki wygladaja na dobre
- EGR pracuje
- Zawór od turbiny po odpaleniu otwiera sie do końca
- Wszystkie przewody OK
- Wyczyściłem jeszcze czujnik ciśnienia doładowania ( dalej brak poprawy )

krzysiekml

#17 Post autor: krzysiekml »

Witam,widzę że kolega keshi dalej walczy z zafirką, nie przejmuj się tymi klapkami w większości 2.0dti i dtl to one nie działają jak auto rozgrzejesz i dasz po garach to nie kopci? tzn.3-4 bieg ok.1300obr/min gaz podłoga i jak puści czarną chmurę jednorazowo i się rozpędza bez dymienia to faktycznie klapki się nie ruszają,bo to one mają niby za zadanie podczas gwałtownego obciążenia silnika wykonać określone ruchy(zawirować powietrze wlatujące do komory spalania)w celu uniknięcia właśnie tej chmurki.Takie pytanko czy OP-COM łączy się u Ciebie ze sterownikiem pompy wtryskowej?(zakładka SPECJAL na samym dole jak jest wybór aut) i czy błędy to pokazuje OP-COM u Ciebie bo takie są objawy jak te klapki nie działają.POZDRO.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#18 Post autor: Dziadek13 »

Pisałem jak sprawdzić siłownik klapek zawirowań i co sprawdził ?,jak nie to sprawdź bo szkoda czasu na gdybanie,błędów brak,silnik pali,auto jeździ,a że koni brak to tylko tyle ma mocy i wage dużą,możliwe że turbina jest słaba ale można sprawdzić doładowanie i porównać z dobrą.

keshi

#19 Post autor: keshi »

Witam , Jeśli chodzi o siłownik klapek to sprawdzałem i trzyma tak jak powinien , nie ma żadnych nieszczelności , zaznaczam gdy zatkam ręką ten filterek na dole od elektrozaworu ( od klapek) to klapki wciągnie do końca , gdy puszczę to znów uciekną . Dziś jeszcze założyłem ten zbiorniczek do przelewów i widzę różnice w dynamice jazdy ( masakrycznie brudne paliwo) .

Jak ma ktoś z was parametry (live) to prosiłbym o wysłanie , nie wiem co tym doładowaniem ( jest tylko 1.01 bar )


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#20 Post autor: Dziadek13 »

Brudne paliwo to znak że uszczelniacze trawerzów ,wtrysków do roboty przepuszczają olej do paliwa.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#21 Post autor: Harry200 »

keshi pisze:( masakrycznie brudne paliwo)
Będziesz musiał w miarę szybko zrobić uszczelniacze trawersów,paliwem zanieczyszczonym olejem wykańczasz pompę paliwa..Zbiorniczek do przelewów to jest półśrodek na lepsze odpalanie ale nie rozwiązuje głównego problemu..

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#22 Post autor: Dziadek13 »

TU masz instrukcje porade jak to zrobić wujek google ma wszystko.

keshi

#23 Post autor: keshi »

OK , dzieki teraz jeszcze zostaje nie rozwiazany problem z tym cisnieniem doładowania.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#24 Post autor: Dziadek13 »

To podmień na próbę inny czujnik doładowania na kolektorze dolotowym i czujnik ciśnienia atmosferycznego od kolegi z autka bo one razem współpracują.

keshi

#25 Post autor: keshi »

Znalazłem coś takiego :
Ciśnienie doładowania (przy 4300 obr/min) 84 kPa


A u mnie przy około 3000obr/min jest 1.7 bara .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#26 Post autor: Dziadek13 »

1.7 bara = 170 kpa czyli masz za duże powinno być chyba 70kpa bo przy takim doładowaniu otwiera sie zawór egr czyli by sie nie otwierał.

krzysiekml

#27 Post autor: krzysiekml »

Witam,ciśnienie doładowania to jest dobre ok.1 bara ma być na wolnych obrotach a pod obciążeniem tak jak masz w poz.29 1.84bara i przy tej wartości zawór turbiny ma się otworzyć aby nie przeładować silnika(2.0dt 82kuce) a 2.0dth 101kucy wolne ok.1,2bara i pod obciążeniem 2.0bara.Zrób logi dynamiczne i zwróć uwagę na poz.41i42 ma być to samo lub zbliżone i poz.43 i 44 to samo ,ciśnienie doładowania też będziesz widział jak turbo chodzi ,skoro masz brudne paliwo to jak kolega Dziadek13 napisał wykończysz pompę a najpierw jej sterownik o co chodzi poz.44 ma być identyczna jak poz.43 to jest zawór dawki paliwa regulowany przez sterownik pompy on się zatnie i pada sterownik to częsta awaria tych egzemplarzy jak wiadomo.Ten zaworek ma duży wpływ na osiągi wiadomo to dawka paliwa.Pozdro.

keshi

#28 Post autor: keshi »

Witam , problem Zafirki został rozwiązany , po przeczyszczeniu czujnika ciśnienia doładowania , zaworu EGR oraz Przepływomierza wszystko wróciło do normy , Silnik ciągnie na każdym biegu do końca , przyspieszenie jest o niebo lepsze . Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”