Centralny zamek - Zafira A

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
moherowedziecie

#226 Post autor: moherowedziecie »

LoKi pisze:też tak mam, po konsultacjach z kolegą stwierdziliśmy że to może być siłownik :)

czy sprawdzales jaki to koszt?

Jacko

#227 Post autor: Jacko »

Podstawa to sprawdzić napięcia na siłowniku. U mnie przyczyną był wyłącznik w drzwiach kierowcy. Jest tak umieszczony że każde otwarcie drzwi podczas deszczu powoduje że dostaje się do niego woda. Śniedzieją mikrostyki od tylnych drzwi.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#228 Post autor: oki »

Panowie, może pomogę bo coś to sie przeciąga i przebrnąć przez to wszystko to już masakra.

Centralny zamek:
W drzwiach kierowcy jest siłownik oraz mikrowłączniki które odpowiadają między innymi za wykrycie połozenia kluczyka w zamku tym samym położenia centralnego drzwi.
Otwarcie z kluczyka powoduje przestawienie mikrowyłączników i wysłanie polecenia do centralki (prawy przedni słupek przy nogach) aby wykonała otwarcie pozostałych siłowników.
Centralka ma zabezpieczenia 20A nr 11 oraz nr21
Instalacja do pozostałych siłowników drzwiowych jest 3 przewodowa z kontrolą położenia siłownika (drzwi kierowcy tylko mają więcej kabli), wlew i tylnia klapa mają dwa przewody pozbawione kontroli.
Najczęściej usterce ulegają przewody w przelocie gumowym drzwi tylnich z racji ze są krótkie odcinki i sie łamią.
Przewody odpowiedzialne za centralny to: Czarno/granatowy, Czarno/żółty oraz Czarno/czerwony (dwa ostatnie kolory kabli idą do centralnego wlewu paliwa i klapy bez kontroli położenia)
Po co kontrola położenia, w przypadku nie zamknięcia zamka (zablokowanie lub nie zaryglowane drzwi) centralny np zamknie się i po chwili otworzy z powrotem.
Ma to dać do zrozumienia użytkownikowi ze któreś z drzwi są nie zamknięte lub mają awarię.
Łatanie wiązki radzę przeprowadzić w sposób następujący:
uciąć przy samej kostce drzwiowej i wstawić nowy kawałek przewodu aż w nadwozie samochodu i połączyć go w wiązce przy progu.
Czemu tak, z reguły kable łamią się po środku lutowanie w tym miejscu usztywnia całe połączenie a lut do tego jest kruchy.
Gwarantuję ze się ułamie bardzo szybko przy samym lutowaniu i będzie trzeba robić to ponownie.

Przy okazji wiązki tylniej drzwi:
Szyby elektryczne - kolory czerwono/żółty oraz czerwony (zabezpieczenie 30A nr 17) przełącznik szyby - szary i granatowy
Pozostałe dwa to głośniki które mają inne kolory w każdych drzwiach.

Skasowany użytkownik 122

#229 Post autor: Skasowany użytkownik 122 »

Witam mam taki problem z zamkiem centralnym tył prawa strona , przestał działać i sprawdziłem czy jest prąd w kostce i jest zamówiłem zamek podłączyłem do kostki żeby sprawdzić zamek zadziałał ale tylko raz i następny nie działa co to może być.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#230 Post autor: Dziadek13 »

Popatrz na te foto i wszystko jasne.
Obrazek
wyjmij je i ponaciągaj któryś jest pęknięty tylko w koszulce.

Skasowany użytkownik 122

#231 Post autor: Skasowany użytkownik 122 »

Sprawdzałem we wtyczce łączącą z centralką styki żarówką mruga na dwóch a są trzy czy na wszystkich ma mrugać.Dzięki naprawione przyczyna brak masy .

babu

#232 Post autor: babu »

ja mam taki problem centralny działa mi tylko na przód a tylne muszę zamykać z bolca ale bagażnik się zamyka z centralnego wiec to by wiaski nie dochodziły na tylne drzwi ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#233 Post autor: Harry200 »

W tylnych drzwiach często przerywają się przewody które wychodzą ze słupka,tam musisz poszukać najpierw uszkodzenia.Na oko nie widać często uszkodzenia,wystarczy wtedy pociągnąć mocniej za poszczególne przewody i uszkodzone pękają bo trzyma ich sama izolacja...

babu

#234 Post autor: babu »

a jaki jest koszt orientacyjny naprawy gdyż ja nie jestem aż tak bardzo mechanikowaty

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#235 Post autor: Harry200 »

A to trudno mi powiedzieć gdyż wszystkie naprawy robię sobie sam,w warsztacie nie pracuję od paru lat i ceny się pewnie pozmieniały..

pajak100

#236 Post autor: pajak100 »

Witam. Mam taki problem. Do pewnego czasu nie mogę otworzyć drzwi z pilota ( orginalna centralka) wymieniłem baterie i dale nic :( wiem ze można jakoś zaprogramować kluczyk bo to tez może być przyczyna ale nie wiem jak !! ma ktoś jakieś pomysły?? z góry dzięki za odp. pozdrawiam

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#237 Post autor: MieHor »

Kolego w instrukcji obsługi ZA procedura synchronizacji kluczyka jest opisana krok po kroku

pajak100

#238 Post autor: pajak100 »

Tylko ze ja mam Instrukcje po NIEMIECKU. Gdzie znajde po polsku?? wiesz moze ??


- daj na PW swój adres email, to Ci prześlę / MieHor
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 16:45 przez pajak100, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#239 Post autor: Anony Mous »

Wkładasz kluczyk, przekręcasz do zapłonu, wciskasz zamykanie. Centralny zamknie i otworzy drzwi i wsio :)

A książkę po polsku znajdziesz na www.google.pl

darkp1

#240 Post autor: darkp1 »

celius, Raczej trzeba wcisnąć otwieranie, z tego co mnie pamięć nie myli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”