[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
dany

#166 Post autor: dany »

no właśnie cały czas mnie to nurtuje jak to cholerstwo sprawdzić wyczytałem że to urządzenie znajduje sie gdzieś koło akumulatora i dziwna sprawa z bezpiecznikami wyglada na to że nie ma tylko są jakieś od podgrzewacza filtra paliwa chyba 25A sprawdzałem wyglądało wszustko ok czytałem teraz jeszcze o tym TEST MODE wynika z tego że jest podawana informacja jaką temperature ma podczas jazdy nasz silnik w którym to jest dokładnie oknie i która to wartość przepraszam że mieszam a powiem jeszcze tyle że serwis opla stwierdził że gdyby nie było zasilania to pokazałoby im to na ich magicznym kąpie i nawet tego nie sprawdzali jak zrobić to samemu wszyscy polegają na kąpie tyle czujników a dobrze że przed wyjazdem do Niemiec zaglądnołem do klocków hamulcowych zostały max3-4mm a nic nie informowało o ich śmierci może to samo z tym zasilaniempanowie w kupie siła jak ruszyć najłatwiej ten temat :oops:

DD

#167 Post autor: DD »

dany pisze: czytałem teraz jeszcze o tym TEST MODE wynika z tego że jest podawana informacja jaką temperature ma podczas jazdy nasz silnik w którym to jest dokładnie oknie i która to wartość
Czwarte okno z danymi. "Coolant" to temp. płynu chłodzącego czyli temp. silnika.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#168 Post autor: MieHor »

dany w tym temacie masz wszystkie ekrany z wyświetlacza http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15

w Test Mode temperatura płynu chłodzącego "Coolant" - czwarty ekran

Przemcio

#169 Post autor: Przemcio »

dany pisze: tak myśle że gdyby dostawało sie lewe powietrze to podczas jazdy tez byłyby problemy i np po 40 minutowym postoju też ciężko by zapalał
Jesteś w błędzie . :> Jeśli powiedział to mechanik to go zmień.Lepiej napisz czy sprawdziłeś tak jak napisałem. Powietrze dostaje się też innymi drogami baaaardzo powoli. Nie jestem lekarzem ostatniego kontaktu i nie potrafię wróżyć z fusów .Jeśli masz lepszy sposób to go zastosuj.Znajdź post o wymianie filtra paliwa tam masz wszystko wyjaśnione dlaczego takie pierwsze podejrzenie .

Anony Mous

#170 Post autor: Anony Mous »

Szymon78 pisze:hej

wg mnie zapowietrza ci sie układ paliwowy.. a dokłądnie cofa sie paliwo... sprawdź dokładnie połacznia od filtra paliwa do pompy no i sama pompe wysokiego ciśnienia (wtryskową) czy nie masz gdzies lekko mopkrej.

nic innego nie przychodzi mi do głowy
Co prawda teraz nie mam diesla ale takie coś przerabiałem w F. Mondeo 1.8 TD - też rano lub po dłuższym postoju ok. 10 godz. zapalał za 3 - 4 razem. Sprytny mechanik pominął wszystkie cuda typu podgrzewanie paliwa pominął tez orginalny filtr paliwa i założył swój na przeżroczystych przewodach paliwowych. Po paru godzinach było widać że paliwo się cofa. W moim przypadku winna była pompa paliwa. Ale życzę Ci żeby to było coś innego bo wtedy zaplaciłem jakieś 450 zł i ponoć to była jakaś reperaturka którą szło wymienić :/
Dodam że podczas jazdy nic się nie działo :driver:

dany

#171 Post autor: dany »

ok panowie będe to diagnozował jak tylko auto wróci z zagranicy jak byłem na swerwisie to wpuszczono mnie do mechaników pytałem czy nie ma na układzie jakiegoś zaworu zwrotnego odpowiedział że paliwo jest dobijane po każdym przekręceniu kluczyka i udowadniał to ściągając wężyk dolotowy do filtra paliwa i tak jak mówicie jest teraz z4-5 na plusie nawet gdyby nie grzały świece powinien palić z kompresji a on jest głuchy jakby nie było paliwa dzwoniłem do dobrego magika od wtrysków i powiedział że badanie na przelewach nie jest wiarygodne a trzeba je sprawdzić na maszynie regeneracja ok1000zł a powiedział że odbywa sie to tak że pompa daje stałe ciśnienie na listwe i że jak na listwie osiągnie znów jakieś tam ciśnienie to dopiero komp otwiera wtryski bede to sprawdzał po kolei najgorsze w tym wszystkim że jak sie gdzieś podjedzie to auto gada i zapala jak nowe nie wykazując żadnych błędów a magicy patrzą na mnie jak na nienormalnego poszukam kogoś dobrego od układów paliwowych i najwyżej zostawie tą wredną zośke na noc :jeb:

Przemcio

#172 Post autor: Przemcio »

Kol dany ma wątpliwości a nie jest łaskaw kliknąć czy te najprostsze czynności o których pisałem wykonał :/

dany

#173 Post autor: dany »

jak tylko kolego autko dostane w swoje ręce to sprawdze i będe pisał bo miałem teraz troche remontu w domu pozdrawiam

vorny

#174 Post autor: vorny »

Moja Toyota czasem po całonocnym postoju pod chmurka przy -15 potrafi zapalić również za 2 razem, ale winowajcą jest aku :)

dany

#175 Post autor: dany »

panowie ile amperogodzin powinien miec orginalny akumulator bo wszystko jest ok to znaczy zasilanie i auto sie nie zapowietrza a gosc mi podpowiedzial ze moze byc to wina rozrusznika i zeby sprobowac podpiac do aku drugi poprzez dobre kable nawet jezeli ten w aucie kreci bez problemu i jezeli po nocy auto zapali normalnie to wina moze lezec w rozruszniku i bedzie do regeneracji co o tym myslicie pozdr

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#176 Post autor: MieHor »

Standardowo w ZB Z19DT 120/150 KM ze skrzynia manualną jest 60Ah, z automatem 66Ah, z systemem Quickheat - 70Ah

Anony Mous

#177 Post autor: Anony Mous »

dany pisze:panowie ile amperogodzin powinien miec orginalny akumulator bo wszystko jest ok to znaczy zasilanie i auto sie nie zapowietrza a gosc mi podpowiedzial ze moze byc to wina rozrusznika i zeby sprobowac podpiac do aku drugi poprzez dobre kable nawet jezeli ten w aucie kreci bez problemu i jezeli po nocy auto zapali normalnie to wina moze lezec w rozruszniku i bedzie do regeneracji co o tym myslicie pozdr
Po co podłączyć drugi aku przez kable jak ten w aucie kręci jak należy?Przez takie podłączenie można narobić sobie tylko dodatkowych kłopotów.Sprawdzić aku w aucie w razie potrzeby doładować ....i zmienić mechanika ;)

dany

#178 Post autor: dany »

panowie zafira padla nie migala zadna kontrolka a zapchal sie tak dpf ze auto zgaslo na swiatlach i wrocilo na krawacie dzis mechanik rozciol calla puszke z tym badziewiem i wyjal wszystko po czym ja zaspawl auto wrocilo do normy tylko jak sie przyspiesza to widac jak przykapca ciekawe czy poprawi sie to zapalanie poczytalem o programopwaniu gdzie najlepiej to zrobic w przystepnej cenie i czy wywalenike tego w ten sposob bylo rozsadne

Szymon78

#179 Post autor: Szymon78 »

no to wykastrowałes auto z DPF-a :D ... teraz wirusa wgraj bo co jakis czas bedzie ci sie wypalał fitr(choc go nie masz) i zobaczysz mega wieka białą chmurę za sobą..

dany

#180 Post autor: dany »

zoska oszukana ponoc mam nowszego kompa i trzeba bylo go programowac na stole ale auto zostawia czarna chmure przy przyspieszaniu szczegolnie 1 -2 bieg co to moze byc wtryski czy egr mogl sie przy tym zapchac dodam ze spaliny maja czarny kolor

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”